آیت‌الله رمضانی: ضرورت توجه رسانه تراز انقلاب اسلامی به عدالت محوری عقلانی/ خط رسانه‌ای دشمن شناخته شود

چهارشنبه, 12 مرداد 1401

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با اشاره به اینکه رسانه در تراز انقلاب اسلامی باید به عدالت محوری عقلانی توجه داشته باشد، گفت: بزرگ‌نمایی مشکلات کشور، دوقطبی سازی و نفرت پراکنی میان مردم و افزایش خشونت در جامعه از جمله خط رسانه‌ای دشمن است.

آیت‌الله رمضانی: ضرورت توجه رسانه تراز انقلاب اسلامی به عدالت محوری عقلانی/ خط رسانه‌ای دشمن شناخته شود

«آیت‌الله رضا رمضانی» روز سه‌شنبه 11 مرداد ۱۴۰۱، در جلسه خیمه ماتم حسینی(ع) همراه با درس اخلاق رسانه که در خانه مطبوعات گیلان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع)، اظهار کرد: اصحاب رسانه می توانند در عرصه‌های مختلف، نقش سفیرگونه داشته باشند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با اشاره به اینکه امام حسین(ع) نه تنها برای شیعیان و پیروان آن حضرت بلکه برای همه مسلمانان و موحدان عالم، الگو است، افزود: عزت، استقامت، آزادی، غیرت دینی، معرفت، شجاعت و ظلم نپذیرفتن از اصول مکتب حسینی است.

وی با بیان اینکه اخلاق در حوزه مقاومت و جهاد بسیار مهم است، تصریح کرد: اخلاف در جهاد یعنی اینکه حسین(ع) در مقابله، هرگز آب را بر مردم قطع نمی‌کند.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه در دیدگاه ماکیاولیست‌ها، هیچ اعتقادی به اخلاق در سیاست وجود ندارند، تاکید کرد: آنها معتقدند کسی که به قدرت رسیده می‌تواند از هر وسیله‌ای برای تثبیت و توسعه آن استفاده کند.

* توجه به گفتمان انقلاب در اخلاق رسانه‌ای تراز انقلاب اسلامی ضروری است

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به اخلاق رسانه در تراز انقلاب اسلامی، افزود: گفتمان انقلاب، یکی از مهمترین مسائلی است که باید در اخلاق رسانه‌ای تراز انقلاب اسلامی به آن توجه شود.

وی یکی از درس‌های مهم عاشورا را اخلاق و عرفان عنوان کرد و گفت: گفتمان انقلاب، گفتمان عدالت، توحید، کرامت، معنویت و مقاومت در برابر خودکامگی است.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه در حوزه اخلاق و پیام‌رسانی، اتفافات بعد از عاشورا مورد توجه است، تصریح کرد: حضرت زینب(س) و امام زین‌العابدین(ع) به عنوان الگوی پیام‌رسانی، ابعاد واقعه عاشورا را به جامعه بشری منتقل کردند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با تاکید بر اینکه اگر خطبه‌های حضرت زینب(س) نبود، عاشورا قطعا با تحریف جدی روبرو می‌شد، گفت: این پیام‌رسانان با رعایت اصول اخلاق، توانستند این واقعه اصیل را با همه ابعاد سیاسی، معرفتی، فرهنگی و ... به جامعه بشری منتقل کنند.

وی با بیان اینکه اخلاق رسانه‌ای در یک نظام ارزشی، بر پایه صداقت، هدایت و بیان حقایق است، افزود: تک تک ما موظف به بیان جهاد تبیین هستیم و هر کدام از رسانه‌ها باید یک جبهه و لشگر در حوزه جهاد تبیین مهیا کنند.

*دشمنان با مدیریت فضای مجازی، ناامیدی را به مردم تزریق می‌کنند

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه امروزه خیلی‌ها می‌خواهند دستاوردهای نظام اسلامی را نادیده بگیرند، افزود: دشمنان در حال مدیریت فضای مجازی هستند تا ناامیدی را به مردم تزریق کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در مسیحیت کاتولیک، 2 میلیون کشیش داریم که در دنیا در حال تبلیغ هستند، افزود: این در حالی است که روحانیون ما در حوزه‌های علمیه به 120 هزار نفر نمی‌رسند.

وی با بیان اینکه با غول و امپراطوری رسانه‌ای در دنیا سروکار داریم که 95 درصد آن در اختیار صهیونیست است، گفت: دشمن با دیکتاتوری رسانه‌ای به دنبال مدیریت دنیا است و در آینده با همین فضای مجازی می‌خواهند حوزه فرهنگی و سیاست را تسخیر کنند.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال تزریق ناامیدی در جامعه است، تاکید کرد: ما می توانیم این اراده را در خود تجمیع کنیم تا جامعه را در سطوح مختلف ارتقا داده و در مسیر موفقیت گام برداریم.

* در انتصابات، بده و بستان نباید صورت بگیرد

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در ادامه به جلسات خود با برخی از مسئولین و نمایندگان استانی اشاره و اظهار کرد: در این جلسات از برخی انتصابات، گله‌ داشتیم؛ در انتصابات، بده و بستان نباید صورت بگیرد بلکه انتصاب باید بر اساس شاخصه و ملاک‌ها در تراز انقلاب اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه یکی از آموزه‌های غدیر، گماردن افراد لایق در جایگاه مناسب است، اظهار کرد: این نکات و موارد را با رئیس جمهور هم مطرح کرده‌ایم.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه در سخنرانی‌ها نباید ناامیدی به جامع تزریق شود، افزود: همه به ویژه رسانه‌ها باید از رهبری در این خصوص الگو بگیرند؛ ایشان با وجود دیدن مشکلات، روح امید را در جامعه تزریق می‌کنند و این از وظایف رسانه‌ها نیز است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در بخش‌های مختلف علمی و نظامی، خاطرنشان کرد: همین دستاوردها سبب شده ایران در میز مذاکره در مقابل کشورهای غربی قرار گیرد؛ دستاوردهای ملت ایران تاثیر منطقه‌ای و بین‌المللی دارد.

وی به افزایش تورم در کشورهای اروپایی اشاره و اظهار کرد: سرجمع هزینه انرژی در یک منزل اروپایی، 120 یورو است که پیشبینی می‌شود با توجه به کمبود انرژی در زمستان، این رقم به 500 یورو برسد.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه باید دین را به درستی به جوانان منتقل کنیم، تاکید کرد: اگر عدالت، معنویت، کرامت و حقوق بشر دینی درست تفسیر شود، هیچ کس از دین روی برگردان نمی‌کند.

* ضرورت تشکیل تیم تحقیق و پژوهش برای پیگیری اخبار در رسانه‌ها

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، آرامش و امنیت روحی و روانی مردم را موفقیتی در نظام اسلامی دانست و گفت: باید برای هر تصمیم و کاری، توجیه قبل از اقدام صورت گیرد؛ باید مردم را به عنوان رکن داشته باشیم و آرامش روانی را برای مردم ایجاد کنیم.

وی با توصیه به رسانه‌ها برای تشکیل تیم تحقیق و پژوهش برای پیگیری اخبار، اظهار کرد: نسبت به هر سوژه‌ باید پژوهش قوی متناسب با شرایط انجام شده و محتوا در قالب‌های مختلف از جمله نرم خبر، به مخاطبان منتقل شود.

آیت‌الله رمضانی در ادامه به الزامات و باید و نبایدهای اخلاق رسانه‌ای اشاره و خاطرنشان کرد: رعایت انصاف و صداقت در خبررسانی از جمله ضرورت‌های کار رسانه‌‌ای است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رسانه تراز انقلاب باید در مقابل انحرافات دینی ایستادگی کند، افزود: اعتقاد ما این است که در مقابل همسایه احساس تکلیف می‌کنیم ولی در غرب معتقدند «مشکل شما، مشکل ما نیست».

* در حوزه رسانه باید تحلیل‌های همه بُعد نِگر داشته باشیم

وی ادامه داد: در حوزه رسانه نباید یک طرفه و یک جانبه به موضوع نگاه کرد بلکه باید تحلیل‌های همه بعد نگر داشته باشیم.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه باید نسبت به واقعه انقلاب انصاف داشته باشیم و نگذاریم دستاوردهای آن تحریف شود، خاطرنشان کرد: ما قبول داریم که نتوانستیم در برخی جاها عدالت را به صورت کامل برقرار کنیم ولی انقلاب اسلامی در روستاها و مناطق محروم خدمات زیادی ارائه کرده است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) ابراز کرد: رسانه در تراز انقلاب اسلامی باید به عدالت محوری عقلانی توجه ویژه داشته باشد.

وی با اشاره به ضرورت شناخت خط فکری و رسانه‌ای دشمن، تصریح کرد: دشمن به دنبال القای ناکارآمدی دین است تا نشان دهد دین در امر حکومت برنامه‌ای ندارد و کشور به بن بست رسیده است.

آیت‌الله رمضانی، بزرگ‌نمایی مشکلات کشور و نادیده گرفتن پیشرفت‌ها را از دیگر خطوط رسانه‌ای دشمن دانست و گفت: القای بی تدبیری و تمسخر فعالیت‌های مسئولین از مسیر تحریف و تقطیع اخبار و همچنین ایجاد اختلاف بین مسئولین از دیگر برنامه‌های رسانه‌ای دشمن است.

به گفته دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، دوقطبی سازی و نفرت پراکنی میان مردم، افزایش خشونت در جامعه و بی اعتبار کردن و جدا شدن مردم از روحانیت از جمله خطوط رسانه‌ای‌ دشمن است.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال این است که اسلام بدون روحانیت را معرفی کند، اذعان کرد: حوزه‌های علمیه، متصدی امور دینی هستند و از دیرباز، روحانیت و علمای بزرگ، مرزبانان، سردمداران و پیشگامان امر دین بودند.

نظر دهید

شما به عنوان مهمان نظر ارسال میکنید.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
1+7=? کد امنیتی