آیت الله اراکی: شیخ عیسی قاسم شایسته تکریم است / مردم بحرین در نهایت پیروز خواهند شد

چهارشنبه, 24 شهریور 1395
عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) اظهار داشت: من به نظام آل سعود و آل خلیفه می گویم اگر می خواهید در حکومت بمانید، در میان مردم عدالت برقرار کنید، عدالت باعث ضمانت ادامه حکومت شما می شود.

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ آیت الله «محسن اراکی» در تجمع طلاب بحرینی در محکومیت تعرض رژیم آل خلیفه به آیت‌الله شیخ عیسی قاسم که شب گذشته ـ سه شنبه 23 شهریورماه ـ در حسینیه امام رضا(ع) در قم برگزار شد، گفت: رسالت رسول خدا(ص)، دستور به عدالت بود و دشمنان عدل، دشمنان رسول خدا(ص) هستند، معادله درگیری بین عدل و ظلم اختصاص به یک زمان خاص ندارد، البته یک سری سنت ها و قوانین در این معادله حاکم است.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: یک سری از قوانین نبرد بین عدل و ظلم به نقطه آستانه اشاره دارد که در آن نقطه، ظالمان به بالاترین حد ظلم برسند و مدافعان عدالت هم در نزدیکی پیروزی قرار داشته باشند، از نشانه های این نقطه این است که ظالمان مدافعان علدل را از نقاط زندگی خودشان اخراج می کنند.

وی افزود: زمانی که ظالمان وجود مدافعان عدالت را تحمل نمی کنند، این نشانه این که نقطه حسم نزدیک شده، اما زمانی که ظالمان با مدافعان عدالت در یک منطقه زندگی می کنند، خداوند به ظالمان مهلت می دهد، زمانی که ظالمان به نقطه حسم برسند و دیگر نتوانند که وجود مدافعان عدالت را تحمل کنند، آنها را اخراج خواهند کرد.

آیت الله اراکی با اشاره به فعالیت های سیاسی شیخ عیسی قاسم در بحرین اظهار کرد: این عالم برجسته حکام رژیم آل خلیفه را نصحیت می کند و فریاد عدل را در بحرین سر می دهد، مردم بحرین تنها درخواست مشارکت در اداره این کشور و داشتن یک رای به ازای هر شخص در بحرین را دارند، آیا این تقاضای زیادی است؟

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر جایگاه بحرین گفت: بحرین با وجود جغرافیا و جمعیت محدود، ملت بزرگی دارد و علمای برجسته ای در بحرین پرورش پیدا کرده اند، ملت بحرین در طول قرن ها در برابر ظلم مقاومت کرد و این ملت بر موضع خود ثابت مانده است.

وی افزود: مردم بحرین فقط ندای عدل را سر می دهند و تاکید می کنم که در نهایت این مردم پیروز خواهند شد، همانطور که شهید سید محمدباقر صدر فرمود ملت ها قوی تر از طاغوت ها هستند و یک سنت واضح است، ملت های صابر در نهایت پیروز می شوند و خود صبر انسان را برای هدایت و فرماندهی آماده می کند.

آیت الله اراکی با اشاره به شخصیت شیخ عیسی قاسم اظهار کرد: ما صبر را در مواضع این عالم برجسته و مردم بحرین می بینیم و خود همین صبر پیروزی مردم بحرین را تضمین خواهد کرد، ملت بحرین رهبری انقلاب را از امام حسین(ع) الهام گرفته است و اکنون ظالمان در پایان مهلتی هستند و خداوند این فرصت کوتاه را به آنان داده است.

وی افزود: زمانی که مهلت ظالمان به پایان می رسد، از سوی خداوند اخذ صورت می گیرد، زمانی که قوم بنی اسرائیل از مصر خارج شدند، خداوند فرعون را عذاب داد، زمانی که یک امت منادی عدل از جمع ظالمان خارج می شود، دیگر آن جمع همگی ظالم هستند و اخذ به سرعت صورت می گیرد.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: اکنون ما در زمانی قرار داریم که کلام ظالمان واحد شده و همگی آنها به دنبال از بین بردن امت عادل هستند، رژیم سعودی هم در این راستا با همکاری آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال مقابله با منادیان عدل است.

آیت الله اراکی با اشاره به جنایات آمریکا اظهار کرد: سنتی است که تمام تمدن ها در نهایت به زوال می رسند، اما آمریکا تاکنون به این مرحله نرسیده، گرچه به هر حال دچار این سنت خواهد شد، پیش از دچار شدن آمریکا به عذاب، کشورهای وابسته به آمریکا در منطقه همچون عربستان به عذاب دچار می شوند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در مورد حمایت عربستان از جریان های تکفیری گفت: حکومت عربستان از جریان های تکفیری حمایت می کند که این جریان ها به دنبال از بین بردن مخالفین خود هستند، تکفیری ها توان همزیستی با مردم را ندارند و سیاست عربستان هم همین است، این سیاست در گذشته مکتوم بود، اما اکنون علنی شده است.

وی افزود: عربستان در سیاست خود عجله می کند و به دنبال مصلحت خویش نیست، همین مساله باعث از بین رفتن عربستان می شود، صدام زمانی به کویت و عربستان حمله کرد تا قوی ترین قدرت منطقه باشد، اما وی با این حمله به چاه افتاد و در نهایت سرنگون شد.

آیت الله اراکی همچنین در توصیه ای به عربستان سعودی گفت: من به نظام آل سعود و آل خلیفه می گویم اگر می خواهید در حکومت بمانید، در میان مردم عدالت برقرار کنید، عدالت باعث ضمانت ادامه حکومت شما می شود، اما آمریکا نمی تواند شما حکام را در قدرت نگه بدارد و عدالت، اساس حکومت است.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: ملت بحرین بداند تا زمانی که منادی عدالت باشد، پیروزی اش نزدیک است، استقامت در راه عدالت طلبی، ضمانتی برای پیروزی خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آیت الله عیسی قاسم شایسته تکریم است، شهدای انقلاب بحرین انسان هایی در منتهای تقوا و ایمان بودند که جان شان را در راه حق دادند تا مردم بحرین به عدالت برسند.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
7*1=? کد امنیتی