اخبار مجمع

  • نشست علمی «جایگاه قبرستان بقیع و نقدی بر اندیشه وهابیت در تخریب حرم ائمه بقیع(ع)

    نشست علمی «جایگاه قبرستان بقیع و نقدی بر اندیشه وهابیت در تخریب حرم ائمه بقیع(ع)

    نشست علمی «جایگاه قبرستان بقیع و نقدی بر اندیشه وهابیت در تخریب حرم ائمه بقیع(ع)»، فردا سه‌شنبه ـ 28 فروردین 1403 ـ در سالن جلسات خبرگزاری بین‌المللی اهل‌بیت(ع) برگزار می‌گردد.

    حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین دکتر «اکبر روستایی» استاد حوزه و دانشگاه و  حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین «وحید خورشیدی» استاد حوزه و پژوهشگر علوم اسلامی در این نشست به ارائه نظرات خود می‌پردازند.

    گفتنی است، چهارشنبه هفته جاری مصادف است با سالروز غم‌انگیز تخریب حرم ائمه بقیع(ع) که برگزاری این نشست نیز در راستای روشنگری پیرامون این واقعه تلخ در تاریخ شیعه می‌باشد. 

    ................................

    نشست علمی «جایگاه قبرستان بقیع و نقدی بر اندیشه وهابیت در تخریب حرم ائمه بقیع(ع)»

  • دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع): اقتدار یک کشور به رشد علمی آن بستگی دارد

    دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع): اقتدار یک کشور به رشد علمی آن بستگی دارد

    به گزارش رسمی پایگاه اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت (ع) - آیت الله رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در آیین آغاز سال جدید شمسی که در دانشگاه اهل بیت(ع) برگزار شد، گفت: ماه رمضان را پشت سر گذاشتیم ماهی که به طور قطع روح انسان در آن تطهیر پیدا می کند و گام‌های بلندی برای همه بشریت برداشته می‌شود، در دعاهای این ماه به ما آموزش داده شده است که برای همه دعا کنیم و حتی در دعاها اهل قبور را هم در نظر بگیریم.

    وی افزود: امسال تقارن بهار طبیعت و بهار معنویت برکات مضاعفی را نصیب همه ما کرد.

    آیت الله رمضانی عنوان کرد: اقتدار جمهوری اسلامی به دانشی است که کسب کرده و امروزه در دنیا با آن حرف برای گفتن دارد. دانش سبب شده در حوزه‌های مختلف و در بخش ‌های آموزشی و پژوهشی به رشد برسد.

    وی با بیان اینکه فضای دانشگاه باید محیط اخلاقی، علمی و معنوی باشد، ابراز کرد: طی سالهای اخیر در دانشگاه اهل بیت(ع) بحث‌های خوبی در حوزه‌های قرآنی دنبال می‌شود که بسیار ارزشمند است. در مناسبت‌ها هم کارهای خوبی انجام می‌گیرد که باید استمرار یابد و نسبت به آن اهتمام جدی داشته باشند. دانشگاه باید به لحاظ علمی جایگاه مطلوب و ایده‌های خود را به دست آورد.

    آیت الله رمضانی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه باید در جایگاه ثبوتی و جایگاه اثباتی خود را ارتقا دهد، گفت: یکی از اقدامات در این زمینه توسعه مجله‌ و فصلنامه های علمی و پژوهشی است که دانشگاه قدم‌ و پایه های خوبی را در زمینه برداشته است. همچنین در حوزه فرهنگی هم فعالیت‌های خوبی را انجام می‌دهد. در دانشگاه باید اساتید ارتقا پیدا کنند چرا که دانش امری نیست که از آن فراغت پیدا کرد بلکه باید اساتید علم خود را به روزرسانی کنند و در هر رشته‌ای ارتقاء لازم را داشته باشند. باید کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی در رشته های مختلف فعال باشند. این دانشگاه مزین به نام اهل بیت(ع) است پس باید دانشجویان اینجا مطمئن شوند که اساتید بسیار قوی از نظر علمی دارند.

    دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: اخلاق دانشجویی، محیط دانشگاه، فضای درس، محیط خوابگاه و کلاس، رابطه دانشجویان با درس و استاد و رابطه دانشجویان با یکدیگر، احترام نسبت به فرهنگ‌های متنوع ملل با توجه به اینکه در این دانشگاه ۳۰ ملیت حضور دارند؛ اموری هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.هیئت رئیسه باید تعریفی را نسبت به حضور ملل مختلف در این دانشگاه داشته باشد و ما هم قائل هستیم که جذب دانشجوی ملت‌های مختلف جایگاه خوبی پیدا کرده و در کشور دارای رتبه شده است. ما باید در این دانشگاه توسعه و حضور ملل بیشتری را داشته باشیم.

    وی با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه اهل بیت(ع) باید مزین به رفتارهای اهل بیتی(ع) باشند، اظهار کرد: باید دانش و علم در این دانشگاه توسعه بیشتری پیدا کند، مهمترین و محوری‌ترین مسئله در دانشگاه حفظ شان علمی دانشگاه است. اگر دانشگاهی داشته باشید که اساتید آن قوی نباشند، فصلنامه‌های علمی و پژوهشی نداشته باشد و در حوزه‌های مختلف حرف برای گفتن نداشته باشد در آینده موفق نخواهد بود. طی چند سال اخیر دانشگاه اهل بیت(ع) تا حدی رشد پیدا کرده که باید استمرار پیدا کند؛ به عنوان مثال جهت تدریس استاتید واحدهای کمتری گذاشته شود که فرصت مطالعه برای ارائه درس داشته باشند این امر در دنیا یک مسئله تعریف شده و ثابت شده است، باید اساتید برای پاسخگویی درباره هر درس در هر شرایطی آماده باشد که دانشجویان بهره لازم را از آن علم و دانش بگیرند.

    آیت الله رمضانی با بیان اینکه ما باید تکلیف خود را نسبت به علم و دانش مشخص کنیم، عنوان کرد:‌به طور قطع جامعه علمی با جامعه غیرعلمی متفاوت است. قرآن هم این را امری بدیهی می‌داند و می‌فرماید «آیا کسانی که می‌دانند با کسانی که نمی‌دانند مساوی هستند»، جامعه‌ای که در آن علم و دانش نباشد یک جامعه پس رفت است که رشد نخواهد کرد. اگر جامعه بخواهد به یک اقتدار و فرهنگ قوی برسد باید علم در آن به اعتلای مطلوب برسد و این بستر هم باید در جایگاه مخصوص آن فراهم شود. در فضاهای حوزوی و دانشگاهی باید بستر این موضوع فراهم شود. وقتی بستر فراهم شد عموم جامعه می‌توانند از آن استفاده کنند.

    دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه دولت کریمه حضرت مهدی(ع) با دو ویژگی علم و عقلانیت بسیار برجسته می شود، گفت: در آن زمان بستر جامعه به گونه‌ای فراهم می‌شود که همه دنبال علم و دانش خواهند بود، حتی در برخی روایات هست که افراد در خانه نشستند و استنباط علمی می کنند در واقع مردم قدرت استنباط علمی پیدا می‌کنند. علم امروز جامعه بشری ۲ به ۲۷ است. امروز همچون ۱۰۰ سال پیش نیست. همچنین پس از ظهور بستر به گونه‌ای فراهم شود که عقل مردم نیز رشد پیدا می‌کند. وقتی عقلانیت حاکم شود دینی که در آن جامعه ترویج داده می‌شود عقلانی و در نهایت جذاب و فطرت پذیر خواهد بود و همه دین را می‌پذیرند و نسبت به دین نگاه کلیشه‌ای و خشک ندارند. در آن زمان دین گریزی و دین ستیزی معنا پیدا نمی‌کند.

    وی با بیان اینکه جامعه همواره به حسب علم و دانش دانشمندان در مسیر حرکت است، اظهار کرد:‌حتی در دنیای سکولار و بدون دین هم افراد بر اساس و مبنای علمی در حال حرکت هستند. بسیاری از ملت‌ها که ادیان الهی را قبول ندارند بر اساس نگاه دانشی مسیر زندگی خود را تنظیم می‌کنند.

    آیت الله رمضانی با بیان اینکه علم و دانش باید مورد احترام قرار بگیرد، گفت: دانش برای رشد فرد، خانواده و جامعه بسیار مفید است. اگر دانش به معنای واقعی کلمه در جامعه بشری نهادینه شود تمام مجموعه هستی از آن بهره‌مند شوند نگاه انسان‌ها نسبت به یکدیگر متفاوت خواهد بود، البته این علم و دانش را برای رشد در نظر بگیریم. انسان نمی‌تواند نسبت به همه علوم به جایگاه اجتهاد و استنباط برسد و دانشمند بشود چرا که علوم گسترده، بسیط و متنوع است اما اولین انگیزه برای شخص دانشجو این است که از جهالت خارج شود. دانشجویی که برای مدرک و درآمد درس بخواند سطح علم و دانش را پایین آورده است اگرچه یکی از برکات علم این است که انسان در حوزه اقتصادی هم رشد پیدا می‌کند ولی یک زندگی نسبتا رفاهی خواهد داشت. حتی ثروتمندان هم برای ثروت اندوزی نیاز به علم دارند و از علم دیگران برای رسیدن به ثروت استفاده می‌کنند.

    وی با بیان اینکه ما باید علم و دانش را از این جهت احترام بگذاریم که به جامعه بیداری، آگاهی و دانایی می‌دهد، اظهار کرد: بنابراین باید به علم احترام گذاشت به دانشمند عالم باید احترام گذاشت، به عالم در هر سطح و در هر حوزه علمی باید احترام گذاشت از آن جهت که آنها عالم هستند. چرا که حیث وجودی پیدا کرده است. کسی که دنبال علم و دانش برود در جامعه دارای جایگاه و ارزش والایی است. استاد و معلم به خاطر جایگاه علمی در جامعه مورد احترام هستند.

    دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: استعمار همواره دنبال این است که بسیاری از مردم و به خصوص زنان دنبال دانش نروند در حالی که این بر خلاف خواست ادیان الهی است، زنان نقش اساسی در تعلیم و تربیت جامعه دارد آنها هیچ توجیهی برای این اقدام غیرانسانی خود ندارد. کسانی که این چنین می‌کنند هیچ چیزی از علم و دین نمی‌دانند. در دین آنچه ارزشمند است این است که زن و مرد در کنار هم می‌توانند از نظر علمی خود را رشد بدهند. علم از این منظر که سبب رشد انسان می‌شود و به او جایگاه اجتماعی می‌دهد ارزشمند است، کسی که دنبال علم و دانش است در جامعه به علو درجات می رسد. وقتی بستر رشد علمی برای یک دانشجو فراهم می‌شود دوست و دشمن او هم مشخص می‌شود دشمن او عدم مطالعه و تنبلی است. انسان از طریق علم با دنیا ارتباط برقرار می‌کند. جامعه عالم پرور و علم جو یک جامعه مقتدر خواهد بود.

    دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: اگر جامعه بخواهد به یک اقتدار و فرهنگ قوی برسد باید علم در آن به اعتلای مطلوب برسد و این بستر هم باید در جایگاه مخصوص آن فراهم شود.

  • آیت‌الله رمضانی: رژیم صهیونیستی غده سرطانی و تهدیدی برای دنیای بشری است/ اسرائیل اگر اشتباهی کند، پاسخ ایران سنگین‌تر خواهد بود

    آیت‌الله رمضانی: رژیم صهیونیستی غده سرطانی و تهدیدی برای دنیای بشری است/ اسرائیل اگر اشتباهی کند، پاسخ ایران سنگین‌تر خواهد بود

    به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت (ع) - دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) صبح امروز ـ دوشنبه 27 فروردین 1403 ـ در ابتدای درس خارج فقه، عملیات مقتدرانه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه دشمن صهیونیستی را به عنوان شکست بزرگی برای این رژیم ارزیابی کرد.

    آیت‌الله «رضا رمضانی» اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران معادلات منطقه را به هم زد و به واسطه رشد علمی و نظامی، ایران اسلامی امروز یکی از کشورهای مقتدر جهان است.

    وی به گفتمان انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: انقلاب ایران گفتمان جدیدی در دنیا ارائه می‌دهد و گفتمان انقلاب، بر پایه ارزش‌های الهی و انسانی پی‌ریزی شده است. وحی به عنوان پایه و محتوای نظام اسلامی است و حضور مردم و جمهوریت به عنوان شکل نظام طراحی شده است. لذا این محتوا و شکل نظام همان مردم‌سالاری دینی است که مقدمه رسیدن به تمدن اسلامی است.

    استاد سطوح عالی حوزه اضافه کرد: در تمدن اسلامی، محتوا از اسلام عزیز به صورت جامع، دقیق و کامل گرفته می‌شود. لذا از این منظر باید نگاه جامعی نسبت به دین داشته باشیم، چون دین در رویکرد جامع آن برای اصلاح فرد و جامعه نقش ایفا می‌کند.

    وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی علیه انقلاب، اظهار داشت: بعد از انقلاب همواره ما با فتنه‌ها و توطئه‌هایی مواجه بودیم. دشمنان جنگ را بر ما تحمیل کرده و فتنه‌های بزرگی برای ضربه زدن به محتوا و جمهوریت نظام طراحی کردند اما همه آن‌ها شکست خورد و در آینده هم شکست خواهند خورد.

    آیت‌الله رمضانی درباره ماهیت رژیم صهیونیستی گفت: رژیم صهیونیستی غده سرطانی و تهدیدی برای دنیای بشری است اما جریان استکبار خود را موظف به حمایت و پشتیبانی از آن می‌داند! سران صهیونیست می‌خواهند بشریت را خادم خود قرار دهند و خودشان مخدوم باشند. آنان درباره غیر خود هیچ اعتقادی به حقوق بشر و رعایت حقوق انسانی ندارند و سازمان‌های حقوق بشری را فقط برای خود قبول می‌کنند. قتل عام غزه به روشنی نشان داد که رژیم صهیونسیتی هیچ خط قرمزی در جنایت ندارد.

    وی تأکید کرد: برای صهیونیست‌ها مفاهیمی مثل آزادی عقیده بهانه‌ای بیش نیست، ملاک آن‌ها زور است و برای آنان، کشتن زن و کودک برای رسیدن به اهداف امری عادی و معمولی است. صهیونیست‌ها به عنوان قلدران و باج‌گیران جامعه جهانی از همه می‌خواهند باج بگیرند. آنان یک زمان چند نفر را تحت بردگی قرار می‌دادند اما امروز ملل و حکومت‌های جهان را می‌خواهند ذیل بردگی خودشان قرار دهند. بنابراین رژیم صهیونیستی غده سرطانی و تهدید برای بشر و ملت‌ها است. از طرف دیگر جامعه جهانی به جای اینکه این قلدر را سر جای خود بنشانند، جریان استکبار و در رأس آن آمریکا، از او دفاع و پشتیبانی می‌کند.

    استاد سطوح عالی حوزه به نقش محور مقاومت در منطقه اشاره کرد و افزود: امروزه تنها نظامی که در مقابل صهیونیست‌ها به صورت مستقل ایستاده است و به اشکال مختلف از آن حمایت می‌کند، ایران اسلامی است.

    وی درباره ضرورت و لزوم پاسخ به شرارت‌های رژیم صهیونیستی گفت: صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران در سوریه حمله کردند و مستشاران نظامی کشور ما را به شهادت رساندند و باید پاسخ دندان‌شکنی به آنان داده می‌شد و تنبیه می‌شدند. مقام معظم رهبری در نماز عید فطر اشاره کردند که «این رژیم خبیث اشتباه کرد و باید تنبیه شود و تنبیه خواهد شد.» لذا حمله غرورآفرین سپاه برای این منظور اتفاق افتاد.

    آیت‌الله رمضانی اضافه کرد: لازم است صهیونیست‌ها در معادلات و تحلیل‌های خود توجه داشته باشند که اگر دست به کارهای دیگری بزنند، قطعاً پاسخ ایران سنگین‌تر خواهد بود. آنان متوجه شدند که ایران وقتی تصمیم به کاری بگیرد، به وقت خود در میدان حضور پیدا خواهد کرد.

    وی حمله ایران به رژیم صهیونیستی را شکست بزرگی برای این رژیم جعلی ارزیابی کرد و در پایان گفت: امیدوارم همواره فتح و پیروزی شامل حال مجاهدان فی سبیل الله و جبهه مقاومت شود و شاهد نابودی جریان استکبار باشیم تا جامعه بشری از طعم عدالت برخوردار شود و امکانات و ثروت دنیا برای همه ملل، عادلانه توزیع شود و همه بتوانند از امنیت، عقلانیت، معنویت و عدالت برخوردار شوند.

    دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) اظهار داشت: رژیم صهیونیستی غده سرطانی و تهدیدی برای دنیای بشری است؛ اما جریان استکبار خود را موظف به حمایت و پشتیبانی از آن می‌داند!

  • آیت‌الله اراکی: اقدام قهرمانانۀ سپاه، پوزۀ دشمنان اسلام را به خاک مالید

    آیت‌الله اراکی: اقدام قهرمانانۀ سپاه، پوزۀ دشمنان اسلام را به خاک مالید

    به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت (ع) - آیت‌الله «محسن اراکی» عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، در پی حمله سپاه پاسداران به اسرائیل بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    سردار سرافراز اسلام برادر بزرگوار سرلشگر باقری (دام عزه)

    ریاست محترم ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران

    سلام علیکم و رحمه‌الله

    اقدام قهرمانانۀ سپاه مقدس پاسداران انقلاب اسلامی که با همراهی نیروهای سربلند ارتش جمهوری اسلامی در هجوم عدالت طلبانه به مراکز نظامی و اطلاعاتی رژیم شرور و منحوس غاصب سرزمین پاک فلسطین انجام گرفت دل مظلومین عالم را شاد و پوزۀ دشمنان اسلام بویژه آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل را به خاک مالید.

    بر خود فرض می دانم از جنابعالی و فرماندهی دلاور سپاه پاسداران و فرمانده مقتدر نیروی هوا فضای سپاه و فرماندهی معظم ارتش اسلام و تمامی همکاران و دست اندرکاران این اقدام مجاهدانۀ بزرگ تشکر نموده و از خدای بزرگ برای شما و تمامی رزمندگان اسلام پیروزی نهائی عاجل بر سپاه کفر و ستم را مسألت دارم.

    این پیروزی عظیم را ابتدا به وجود مقدس حضرت ولی عصر ارواحنا فداه و سپس به مقام معظم رهبری مدظله و به همۀ ملت بزرگ ایران و جبهۀ پر افتخار مقاومت تبریک عرض می کنم و از خدای بزرگ پیروزی مردم فلسطین بویژه غزۀ صبور را خواستارم.

    «وَكَانَ حَقًّا عَلَيْنَا نَصْرُ الْمُؤْمِنِينَ»

    محسن اراکی

    ۱۴۰۳/۰۱/۲۶

    گفتنی است سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

    در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

    آیت‌الله «محسن اراکی» عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، در پی حمله سپاه پاسداران به اسرائیل بیانیه ای صادر کرد.

  • ایمانی مقدم: عملیات وعد صادق، بزرگ ترین عملیات پهپادی و پرحجم ترین عملیات موشکی بود

    ایمانی مقدم: عملیات وعد صادق، بزرگ ترین عملیات پهپادی و پرحجم ترین عملیات موشکی بود

    به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت (ع) - حجت الاسلام و المسلمین «علیرضا ایمانی مقدم» نماینده مجمع جهانی اهل بیت(ع) در استان خراسان رضوی در گفت و گویی با اشاره به عملیات وعد صادق سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی اظهار کرد: این عملیات، یک عملیات تاریخی و بی نظیر و فوق توقع دشمن بود. کسانی که به دنبال راستی آزمانی ایران بودند، عملیات وعد صادق فوق تصور آنها بود. این عملیات کل معادلات سیاسی و نظامی منطقه را به هم زد. خاورمیانه جدیدی در حال شکل گرفتن است، اما نه به خواست آمریکا، بلکه به گونه ای که مقاومت رقم می زند.

    وی ادامه داد: به روح شهدایی همچون شهید تهرانی مقدم  که دین بزرگی بر ما دارند، سلام می کنم، این شهید وصیت کرد که بر روی قبرش بنویسند اینجا قبر کسی است که می خواهد اسرائیل را نابود کند. امام خمینی(ره) فرموده بودند که راه قدس از کربلا می گذرد، دیشب که موشک ها و پهپادها از روی سرزمین کربلا گذاشتند تا به اراضی اشغالی برسند، به یاد حرف امام راحل افتادیم. به مقام عظیم الشان ولایت درود می فرستم که فرمودند اگر فردا درگیری بین ما و اسرائیل باشد، محل درگیری تهران نخواهد بود، بلکه تل آویو است.

    نماینده مجمع جهانی اهل بیت(ع) در استان خراسان رضوی افزود: عملیات وعد صادق یک عملیات بازدارنده و فقط یک سیلی بود، نه این که انتقام خون پاک شهدا باشد. صدها صهیونیست هم اگر به هلاکت می رسیدند، ارزشش به اندازه بند کفش شهید زاهدی و دیگر همراهانش به حساب نمی آید. ایران یک کشور جنگ طلب نیست که به دنبال توسعه جنگ در منطقه باشد. بعد از این که صهیونیست ها، خاک جمهوری اسلامی ایران در قالب کنسولگری کشورمان در دمشق زدند، ایران ۱۰ روز تحمل کرد و از غربی ها خواست که این اقدام اسرائیل را محکوم کنند و اسرائیل را بر سر جایش بنشانند، اما نه آنها، این کار را کردند و نه اسرائیل کوتاه آمد و ایران ناچار شد که خودش به میدان بیاید و دنیا را تحت تاثیر این عملیاتش قرار بدهد.

    ایمانی مقدم، عملیات وعد صادق را یک عملیات دقیق دانست و تصریح کرد: ایران در عملیات وعد صادق از فناوری های پیشرفته استفاده کرد، اما در کنار آن نیز یک برنامه ریزی دقیق انجام داد. ایران ابتدا یک کشتی اسرائیلی را توقیف کرد و ذهن ها به سمت این رفت که انتقام ایران، توقیف این کشتی باشد. بعد ایران بلافاصله به گونه ای دقیق برنامه ریزی کرد، که پهپادها و موشک ها به صورت همزمان به مناطق اشغالی برسد. از آن سو هم حزب الله از جنوب لبنان پدافند اسرائیل را به گونه ای مشغول کرد که دنیا فهمید، سامانه های گنبد آهنین، فلاخین داوود و پیکان هیچ کدام نتوانستند اسرائیل را نجات بدهد.

    وی افزود: عملیات وعد صادق، بزرگ ترین عملیات پهپادی و پرحجم ترین عملیات موشکی با انواع موشک بود که اولین عملیات مستقیم از ۱۹۶۷ میلادی تاکنون علیه رژیم نامشروع کودکش صهیونیستی به شمار می رود. بلندترین برد جغرافیایی را در این عملیات شاهد بودیم و پرتاب موشک در عملیات وعد صادق از نقاط مختلف ایران به صورت همزمان به اراضی اشغالی پرتاب شد. برای اولین بار در این عملیات، کلاهک بارشی بر سر رژیم صهیونیستی فرود آمد. اگر این موارد را در نظر بگیریم به قدرت بازدارندگی بی نظیر ایران پی می بریم.

    نماینده مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به ضرورت توجه به جهاد تبیین خاطرنشان کرد: اما آنچه نیروهای مقاومت در یمن، لبنان، سوریه و ایران انجام دادند، کار حسینی بود و اکنون باید کار زینبی یعنی جهاد تبیین صورت بگیرد. از دیشب تاکنون مزدوران اسرائیل در داخل و خارج، هجمه بزرگی را شروع کردند و اخبار دروغ و شایعات، تولید می کنند تا با ایجاد فضای ناامیدی، مردم را از این عملیات پشیمان می کنند، لذا وظیفه هر کدام از ما تبیین درست مسائل است.

    نماینده مجمع جهانی اهل بیت(ع) در استان خراسان رضوی گفت: عملیات وعد صادق، بزرگ ترین عملیات پهپادی و پرحجم ترین عملیات موشکی با انواع موشک بود که اولین عملیات مستقیم از ۱۹۶۷ میلادی تاکنون علیه رژیم نامشروع کودکش صهیونیستی به شمار می رود.

  • حسینی مزاری: حملات ایران علیه اسراییل باعث افتخار تمام عالم اسلام است

    حسینی مزاری: حملات ایران علیه اسراییل باعث افتخار تمام عالم اسلام است

    به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت (ع) - حجت الاسلام و المسلمین «سید عیسی حسینی مزاری» عضو افغانستانی مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) رئیس کل مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان با صدور پیامی به حملات گسترده جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی، واکنش نشان داد.

    وی در این پیام تاکید کرد که حملات گسترده و مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی، نه تنها بخشی از آرزوهای هر مسلمان مبارز و انقلابی به تحقق پیوست بلکه شرایط سربلندی و افتخار تمام عالم اسلام و آزادیخواهان جهان فراهم گردید.

    متن کامل این پیام به شرح زیر است:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    «وَ لَقَدْ زَيَّنَّا السَّماءَ الدُّنْيا بِمَصابِيحَ وَ جَعَلْناها رُجُوماً لِلشَّياطِينِ واعتدنا لهم عذاب السعیر» (آیه ۵ سوره ملک)

    بعد از ده ها سال، بالاخره بامداد امروز، پس از حملات مرگبار موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم سفاک و کودک کش اسرائیل، نه تنها بخشی از آرزوهای هر مسلمان مبارز و انقلابی به تحقق پیوست بلکه شرایط سربلندی و افتخار همه ی جهان اسلام و آزادیخواهان دنیا فراهم گردید و فضایی تامین شد که باعث می شود تا تمام آرزوهای مسلمانان یعنی اخراج اشغالگران از سرزمین های اشغالی و حاکم شدن صاحبان اصلی یعنی فلسطینیان بر بیت المقدس و قدس شریف و حتی ایجاد مصونیت برای تمام کشورهای اسلامی به خصوص حامیان مقاومت اسلامی علیه اسرائیل و همه استکبار جهانی، برآورده گردد.

    ایران اسلامی، امروز با اقتدار اما گسترده و فراگیر، برای اولین بار به دنیا بهتر و بیشتر از هرزمانی تفهیم کرد که جنایت و سبوعیت اسرائیل نه تنها بی پاسخ نخواهد ماند بلکه تداوم آن با هر شکل و محتوا باعث دریافت ضربات به مراتب سهمگین تر و خطرناک تر خواهد گردید و بدینترتیب لطماتی متحمل خواهد شد که در عمر تشکیلش نه فقط بی سابقه بلکه بس هولناکتر و هراس انگیزتر خواهد بود و به تمام اشغالگران نیز فهماند که عمر اشغالگری فلسطین به پایان خود نزدیک است.

    اگرچه این حملات حق طبیعی ایران به عنوان دفاع مشروع از حقوق قانونی و بین المللی خود بابت مورد هدف قرار گرفتن ساختمان قنسولی سفارت جمهوری اسلامی در دمشق و به شهادت رسیدن ۷ تن از مستشاران ارشد این کشور توسط حملات موشکی اسرائیل بود، اما طبعا ایرانی ها با این حملات نه تنها آبرو و حیثیت داخلی، منطقه ای و جهانی برای اسرائیل باقی نگذاشتند بلکه شیب حرکت این رژیم به سوی نابودی را جدی تر و سریعتر ساختند.

    به هرحال؛ اینجانب و تمام مسئولان، کادرها، کارمندان و اعضای مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان و مسئولان، خبرنگاران و دست اندرکاران خبرگزاری صدای افغان(آوا)، از رهبر انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(حفظه الله تعالی)، حضرت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران، فرماندهی کل سپاه و ارتش و تمام مدیران و سازماندهندگان و دست اندرکاران نظامی و غیر نظامی این حملات و مردم شریف ایران که خواهان این حملات بوده و از آن با قاطعیت حمایت کرده و می کنند کمال تشکر  و سپاسگزاری می کنیم و برای موفقیت شان و توفیق هر حرکت ضد صهیونیستی در ایران و منطقه و دنیا نه تنها فقط دعا می کنیم بلکه آماده و مهیای حمایت و پشتیبانی همه جانبه هستیم.

    لازم می دانیم با اغتنام از فرصت؛ از رهبری امارت اسلامی، شیخ الحدیث والقرآن ملاهبت الله آخوندزاده، رئیس الوزرا، اعضای کابینه و تمام دست اندرکاران حکومت اسلامی افغانستان نیز به طور جدی تشکر کنیم و سپاس بگوییم که از بدو تاسیس حاکمیت بعد از جمهوریت امریکایی، به ویژه از روز هفتم اکتوبر، همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی، از نهضت اسلامی فلسطین و از قیام برحق مردم  غزه به رهبری سازمان های حماس و جهاد اسلامی، حمایت آشکار نموده و با ساخت نمادهای بیت المقدس در چند ولایت از جمله پایتخت کشور، صدور بیانیه ها و ترتیب دادن تظاهرات های وسیع و گسترده در سرتاسر افغانستان و اعلام آمادگی جهت حضور در نبرد زمینی در کنار برادران فلسطینی، این حمایت را از جنبه صرفا شعار خارج ساخته، به سمت تعیُّن و تحقُق آن پیش رفته و در برابر سیاست نسل کشی، تجاوز و اشغال رژیم صهیونیستی قاطعانه ایستاده و به محکومیت صریح آن پرداخته، تاحال که از حملات گسترده ایران اسلامی علیه سرزمین های اشغالی فلسطین اعلام پشتیبانی جدی نمودند و این سیاست است که آحاد جامعه ی افغانستانی را به آینده کشور، امیدوارتر کرده و خوشحال اند از اینکه حاکمیتی این چنین مستقل، قاطع، صریح و پرشتاب نصیب شان گردیده است و انگیزه مضاعف داده است تا به هر نحو ممکن از حکومت و سیاست های داخلی و خارجی آن حمایت و پشتیبانی بکنند.

    در پایان از خدای متعال سلامتی، توفیق و استدامه حیات برای تمام مجاهدان و مبارزان حامی مستضعفان و ضد مستکبران خواسته و برای شهدا علو درجات و برای مجروحان مقاومت صحت و شفای عاجل خواهانم.

    سیدعیسی حسینی مزاری

    رئیس کل مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ شمسی

    شایان ذکر است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ با صدور اطلاعیه‌ای از آغاز عملیات وعد صادق با شلیک ده ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

    عضو افغانستانی مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در واکنش به حملات گسترده و مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی، تأکید کرد: با این حملات، نه تنها بخشی از آرزوهای هر مسلمان مبارز و انقلابی به تحقق پیوست بلکه شرایط سربلندی و افتخار تمام عالم اسلام و آزادیخواهان جهان فراهم گردید.

  • پیام آیت‌الله هادوی تهرانی به مناسبت عملیات وعد صادق

    پیام آیت‌الله هادوی تهرانی به مناسبت عملیات وعد صادق

    به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت (ع) -آیت الله «مهدی هادوی تهرانی» عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، پیامی به مناسبت عملیات وعد صادق صادر کرد.

    متن این پیام به شرح زیر است:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    إِنَّمَا تُوعَدُونَ لَصَادِقٌ (الذاریات، ۵)

    إِنَّمَا تُوعَدُونَ لَوَاقِعٌ (المرسلات، ۷)

    وعده صادق واقع شد. توانایی علمی، درایت مدیریتی، صبر راهبردی و توکل ایمانی ثمرات خود را آشکار ساخت.

    حملات موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اهداف نظامی و امنیتی رژیم اشغالگر اسرائیل در خاک فلسطین مظلوم نشان داد که دانش و درایت و دوراندیشی و دین مداری چگونه می تواند تمام معادله ها را تغییر دهد و یکباره صفحه بازی را دگرگون سازد.

    امید است همین دانش، درایت، دوراندیشی و دین مداری در ساحت های دیگر نیز به کار گرفته شود تا نظام مقدس جمهوری اسلامی بتواند از تنگناهای اقتصادی که بسیاری از مردم عزیز ایران اسلامی را رنج می دهد، عبور کند و با همان رویه مشکلات اجتماعی موجود نیز برطرف گردد.

    من الله التوفیق و علیه التکلان

    مهدی هادوی تهرانی

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۳

    قم المقدسه

    شایان ذکر است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ با صدور اطلاعیه‌ای از آغاز عملیات وعد صادق با شلیک ده ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

     

    عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، پیامی به مناسبت عملیات وعد صادق صادر کرد.

این متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر استاین متن تصویر است

 

پایگاه‌های مرتبط



مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
6*4=? کد امنیتی