آخرین نشست "بررسی جایگاه زن در قرآن و روایات" برگزار شد

آخرین جلسه از سلسله جلسات بررسی جایگاه زن در قرآن و روایات در دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع) برگزار شد.

آخرین نشست

آخرین جلسه از سلسله جلسات بررسی جایگاه زن در قرآن و روایات روز چهارشنبه 5 آبان ماه 1400 با سخنرانی دکتر «حشمت الله قنبری همدانی» در دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع) برگزار شد.

در این نشست دکتر قنبری همدانی ابتدا به تشریح جایگاه فاخر زن در قرآن پرداخته و بصورت تطبیقی مسئله آفرینش زن در قرآن و کتب تحریف شده ادیان دیگر را مورد بررسی قرار داد.

وی در بررسی روایات مربوط به زن تأکید داشت که در تفسیر روایات باید به بستر تاریخی آنها توجه شود؛ بدین معنا که این روایات در چه شرایط تاریخی اجتماعی و خطاب به چه افرادی ایراد شده است و در نهایت تفسیری متناسب با مقتضیات زمان، سطح درک و فهم مخاطب امروزی ارائه شود.

دکتر قنبری همدانی با تأکید بر این مطلب که برای رسیدن به پاسخ درست باید سوال را به درستی مطرح کرد بیان کرد: طرح سوال اشتباه پاسخی به همان میزان نادرست را به همراه دارد.

دکتر قنبری در ادامه افزود: جمال، زیبایی و حلاوتی که خدای متعال در وجود زنان قرار داده یکی از محکم‌ترین و مهم‌ترین ابزار تحکیم بنای زندگی است. این نعمت که در اختیار زن گذاشته شده است ابزار افتخار او برای فتح قلب پاک مردی است که به دنبال زندگی پاک است.

وی در جمع بندی بررسی سخنان امیرالمومنین(ع) درباره جایگاه زن اظهار داشت: این‌ها همه در جهت اهمیت داشتن فخامت جایگاه زن در دین است.

این کارشناس دینی در مقام نتیجه گیری از سخنان خود گفت: مرد خوب، مردی است که ویژگی‌ها و توانایی‌های همسرش را بشناسد. همچنین از نگاه دین کارها و مهارت‌های نامناسب و فراتر از روحیات زن را نباید به او تحمیل کرد و مرد باید خود را با نسیم دل انگیز حضور همسرش هماهنگ کرده و لطافت‌های روحی و روانی او را خرج خواسته های نامربوط نکند.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
6*1=? کد امنیتی