ابنا شهرستان‌ها . رشت آیت‌الله رمضانی: انسان در قیامت مهمان عمل، عقیده و ایمان خود است

پنج شنبه, 18 اسفند 1401

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه انسان در قیامت مهمان عمل، عقیده و ایمان خود است، اظهار کرد: انسان می‌تواند تمام صفات خوب مانند شجاعت و جود را در خود بیافریند.

آیت‌الله رمضانی: انسان در قیامت مهمان عمل، عقیده و ایمان خود است

به گزارش پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی مجمع جهانی اهل بیت(ع) ـ آیت‌الله «رضا رمضانی» پیش از ظهر امروز ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ در جمع کارکنان رسمی و وظیفه مرکز آموزش تخصصی‌های دریایی امام محمد باقر(ع) رشت که به مناسبت نیمه شعبان برگزار شد، اظهار کرد: باید با امام زمان (عج) زندگی کنیم و نسبت به ایشان شناخت، معرفت و اطاعت پیدا کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به اینکه هر چه شناخت ما نسبت امام زمان (عج) بیشتر باشد ارادت ما نیز بیشتر است، تصریح کرد: محبت نسبت به امام زمان (عج) باید پایدار باشد.

آیت‌الله رمضانی ادامه داد: ما باید امروز خود را امتحان کنیم که آیا می‌توانیم سخن مراجع را بشنویم که اگر توانستیم بعد از ظهور امام زمان (عج) می‌توانیم ایشان را تحمل کنیم.

وی با بیان اینکه امروز بستر معرفت در دنیا گسترده و نسبت به گذشته متفاوت است، افزود: یاری کردن امام زمان (عج) به معنای یاوری مراجع و ولایت است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه راز خلقت انسان در خود انسان نهفته است، خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز برخی انسان‌ها با خداوند، مردم و خود قهر هستند و باید با خداوند و مردم آشتی نمود.

وی ابراز کرد: یکی از گرایش‌هایی که در انسان قرار داده شده میل به پرستش است و انبیا آمدند تا مردم معبود راستین را اشتباه نگیرند.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه بسیاری از نزاع‌ها، تصادفات و درگیری‌ها به این دلیل است که انسان‌ها آرامش ندارند، اذعان کرد: مهم‌ترین معرفت، معرفت انسان نسبت به خود و بزرگ‌ترین جهل، جهل انسان به خود است.

وی با بیان اینکه انسان در قیامت مهمان عمل، عقیده و ایمان خود است، اظهار کرد: انسان می‌تواند تمام صفات خوب مانند شجاعت و جود را در خود بیافریند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) خاطرنشان کرد: انسان باید قدرت را در عبادت و خدمت به خلق استفاده کند؛ قدرت باید برای کسب فضیلت و رهایی از رذیلت باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید تمرین کنیم تا خوب دل به دست آوریم و خوب بندگی کنیم، اذعان کرد: انبیای الهی بشر را به اخلاق دعوت کردند تا بشر به سوی ابدیت حرکت کند.

 

منبع: خبرگزاری اهل‌بیت(ع) - ابنا

نظر دهید

شما به عنوان مهمان نظر ارسال میکنید.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
4+4=? کد امنیتی