آیت الله رمضانی: بخش‌های مختلف مجمع جهانی اهل بیت‌(ع)، "نظام تحول" را محور فعالیت‌های خود قرار دهند

جمعه, 07 آبان 1400

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) بر لزوم تحقق تحول در بخش های مختلف مجمع تاکید کرد.

آیت الله رمضانی: بخش‌های مختلف مجمع جهانی اهل بیت‌(ع)،

 با حضور دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، معاون علمی و فرهنگی مجمع و مدیران کل معاونت علمی و فرهنگی مجمع نشست بررسی فعالیت های اداره کل فضای مجازی مجمع پیش از ظهر روز پنج شنبه 6 آبان 1400 در سالن جلسات مجمع قم برگزار شد.

آیت الله «رضا رمضانی» در این نشست اظهار داشت: هدف از برگزاری این جلسه، تقویت نگاه تحولی مدیران کل معاونت علمی ـ فرهنگی مجمع است و فعالیت ها باید عملیاتی باشد.

وی با تأکید بر حل مشکلات اداره کل جدید التأسیس فضای مجازی، گفت: باید از امکانات داخلی استفاده شود چون برخی زمینه ها و بسترها در بنیاد بین المللی عاشورا، دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع)، ویکی شیعه و ... وجود دارند.

* توقع نظام تحولی از بخش های مختلف داریم

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اهمیت همدلی و همکاری بین بخش های مختلف مجمع عنوان کرد: توقع نظام تحولی از بخش های مختلف داریم. ساختار جدید مجمع جهانی اهل بیت(ع) مشکلات را حل می کند، اما بدون عیب نیست.

وی همچنین اظهار داشت: مجمع جهانی اهل بیت(ع) به دلیل فاخر بودن کارهای آن، در دنیا دارای اعتبار است و اعتبار جهانی مجمع را در سفر به کشورهای مختلف می بینیم. در دیداری که با سید حسن نصرالله داشتم، ایشان پیشنهاد کرد که مجمع در تحقیقات مربوط به مکتب اهل بیت(ع) و پاسخ به شبهات ورود پیدا کند.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه امروزه به خاطر گستردگی کارها تصدی گری امکان ندارد، گفت: باید بین نهادهای بین المللی هماهنگی و هم افزایی صورت بگیرد و این کار مهم است تا موازی کاری صورت نگیرد.

* تولیدات بر اساس ذائقه مخاطبان مناطق هدف باشد

معاون فرهنگی و علمی مجمع جهانی اهل بیت(ع) نیز اظهار داشت: مدیرکل فضای مجازی کارهای زیادی کرده و جلسات خوبی برگزار شده است. همچنین برنامه هایی کاربردی برای فعالیت ارائه شده است.

حجت الاسلام و المسلمین احمد احمدی تبار با اشاره به لزوم رفع موانع برای فعالیت در اداره کل فضای مجازی اظهار داشت: در بخش رصد، تحقیقاتی شده است و بنا نیست همه چیز را تولید کنیم و باید از ظرفیت های سایر نهادها استفاده کرده تا تولیدات روی زمین نماند. همچنین در بخش توزیع نیز کار جدی و فراوانی صورت گرفته شده است.

وی عنوان کرد: تولیدات باید بر اساس ذائقه مخاطبان مناطق هدف باشد و نباید حساسیت ایجاد کند.

احمدی تبار با تأکید بر شبکه سازی انسانی در عرصه فعالیت در فضای مجازی، گفت: برای فعالیت و موفقیت اداره کل فضای مجازی باید همه بخش های مجمع درگیر شوند و گوشه ای از کار را برعهده بگیرند.

* عقبه کارشناسی خوبی داریم

در ابتدای این دیدار «حسن صدرایی عارف» مدیرکل فضای مجازی مجمع اظهار داشت: بر اساس نگاه تحولی دیروز اولین جلسه بین همکاران اداره کل برگزار شد.

وی افزود: تاکنون با بیش از 120 کارشناس در عرصه فضای مجازی و بین الملل نشست برگزار کردیم و عقبه کارشناسی خوبی داریم.

صدرایی عارف رصد، سیاست گذاری تولید، تولید و توزیع را حلقه های برنامه ریزی معرفی کرد و افزود: بین این سه عامل هماهنگی ایجاد و تولید بر اساس خلأها انجام خواهد شد.

وی ضرورت همکاری با نهادهای بین المللی را از بایسته های فعالیت فضای مجازی برشمرد و کمبود تجهیزات، تقویت زیرساخت ها، دسترسی به اینترنت پرسرعت را از جمله مشکلات فراروی این عرصه بیان کرد.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
5+5=? کد امنیتی