بیانیه "بنیاد بین المللی عاشورا" در محکومیت حمله به عزاداران حسینی در پاکستان و نیجریه

 بنیاد بین المللی عاشورا از مقامات پاکستان و نیجریه می خواهد ضمن دستگیری عوامل این جنایت، آنان را به اشد مجازات محکوم نمایند. همچنین از این دو کشور می خواهد که از مساجد، تکایا و دسته های عزاداری در ایام ماه محرم و صفر حفاظت نموده و با تدابیر امنیتی، از هرگونه عملیات تروریستی جلوگیری کنند.

«بنیاد بین المللی عاشورا» با صدور بیانیه ای، حمله به عزاداران حسینی در شهر "بهاول نگر" پاکستان و شهر "سوکوتو"ی نیجریه در روز عاشورا‌ را محکوم کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: "بنیاد بین المللی عاشورا از مقامات پاکستان و نیجریه می خواهد ضمن دستگیری عوامل این جنایت، آنان را به اشد مجازات محکوم نمایند. همچنین از این دو کشور می خواهد که از مساجد، تکایا و دسته های عزاداری در ایام ماه محرم و صفر حفاظت نموده و با تدابیر امنیتی، از هرگونه عملیات تروریستی جلوگیری کنند."

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

  

34b0de2c58bcb308e511553bf07ea26b_346.jpg


     بسم الله الرحمن الرحیم

حمله سبعانه و جنایتکارانه تروریست‌های تکفیری وهابی به دسته های عزاداری سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) در شهر "بهاول نگر" ایالت "پنجاب" پاکستان و نیز حمله نظامیان نیجریه به سوگواران حسینی در شهر "سوکوتو"ی نیجریه در روز عاشورا‌، جهان اسلام را اندوهبار و بشریت را نگران کرد.

این دو فاجعه دلخراش - همزمان با سالروز شهادت حضرت امام حسین (علیه السلام) و خاندان و اصحاب گرامی ایشان - توسط یزیدیان زمان، نشان از استمرار اندیشه های تکفیری و فرقه گرایی در این دو کشور، و درعین حال سنگدلی کینه توزانه عناصر وابسته به وهابیت خائن دارد. دشمنان اسلام و عوامل مزدور آنها با سوءاستفاده از این تکفیریان خون آشام، به دنبال تخریب فضای وحدت و صلح میان مسلمانان بوده و هستند؛ و این بار توانستند که جامعه اسلامی در پاکستان و نیجریه را هدف قرار دهند.

بنیاد بین المللی عاشورا ضمن محکومیت شدید این دو حادثه، ابراز تسلیت به خانواده های شهدای "بهاول نگر" و "سوکوتو" و همبستگی با آسیب دیدگان و مجروحان این دو حادثه، از مقامات پاکستان و نیجریه می خواهد ضمن دستگیری عوامل این جنایت، آنان را به اشد مجازات محکوم نمایند. همچنین از این دو کشور می خواهد که از مساجد، تکایا و دسته های عزاداری در ایام ماه محرم و صفر حفاظت نموده و با تدابیر امنیتی، از هرگونه عملیات تروریستی جلوگیری کنند.

این بنیاد از جامعه بین المللی و نهادهای حقوق بشری جهان نیز می‌خواهد که در برابر حملات تروریستی مکرر علیه پیروان مکتب اهل بیت(ع) در پاکستان و نیجریه سکوت اختیار نکنند و این جنایت را محکوم نموده و برای مبارزه مستمر با مرتکبان، سازمان دهندگان، پشتیبانان و حامیان مالی و تسلیحاتی این گروهک های تکفیری - و نیز نیروهای ضد اسلامی در ارتش نیجریه - اقدامات پیشگیرانه و قانونی لازم را به عمل آورند.

بنیاد بین المللی عاشورا بار دیگر ضمن تسلیت شهادت مظلومانه پیروان اهل بیت(ع) در پاکستان و نیجریه و آرزوی شفای عاجل برای مجروحین این دو حمله، از خداوند متعال مسئلت می نماید تا همواره پرچم عدالت و ظلم ستیزی سرور آزادگان امام حسین (علیه السلام) در جهان برافراشته گردد و جنایتکاران در دنیا و آخرت رسوا شوند.


وسیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون

بنیاد بین المللی عاشورا
11 محرم الحرام 1443

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
7*3=? کد امنیتی