دیدار نماینده دفتر ارتباطات بین الملل مقام معظم رهبری در بنگلادش با آیت الله رمضانی

چهارشنبه, 15 آذر 1402

آیت الله رمضانی بیان داشت: دکتر علیزاده را انسانی فاضل و آشنا به مسائل تقریبی می‌دانم که توانسته‌اند در شبه قاره هند علی الخصوص کشور بنگلادش تأثیرگذار باشند.

دیدار نماینده دفتر ارتباطات بین الملل مقام معظم رهبری در بنگلادش با آیت الله رمضانی

به گزارش پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی مجمع جهانی اهل بیت(ع) ـ حجت الاسلام دکتر«سید مهدی علیزاده موسوی» نماینده دفتر ارتباطات بین الملل مقام معظم رهبری در بنگلادش، پیش از ظهر امروز چهارشنبه ـ پانزدهم آبان ماه 1402 ـ با حضور در محل مجمع قم با آیت الله «رضا رمضانی» دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) دیدار کرد.

در ابتدای این دیدار، آیت الله رمضانی به مسئله ساماندهی و شناسایی مبلغان فعال و غیر فعال بومی اشاره کرد و استفاده از ظرفیت های هر منطقه و برون سپاری بومی را امری ضروری دانست.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: بایسته است تا اتحادیه بانوان در کشورهای مختلف تأسیس شود و از ظرفیت بانوان در عرصه های داخلی و خارجی استفاده گردد. همچنین توجه به ظرفیت های نسل جدید که مدیران آینده کشور هستند از دغدغه های مهم نهادهای فرهنگی است.

وی به تشریح فعالیت های علمی و فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) پرداخت و اظهار داشت: فعالیت دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع) با 23 رشته و با حضور دانشجویانی از 32 کشور، فعالیت دانشنامه مجازی اهل بیت(ع) ـ ویکی شیعه ـ با 32 هزار مقاله به 22 زبان و انتشار اخبار شیعیان جهان در خبرگزاری ابنا به 27 زبان دنیا از ظرفیت های مهم و مؤثر مجمع است.

آیت الله رمضانی بیان داشت: دکتر علیزاده را انسانی فاضل و آشنا به مسائل تقریبی می دانم که توانسته اند در شبه قاره هند علی الخصوص کشور بنگلادش تأثیرگذار باشند. البته که جمعیت زیادی از شیعیان در بنگلادش زندگی نمی کنند اما جمعیت 180 میلیونی این کشور به عنوان یک ظرفیت طلایی محسوب می شود. امام‎‌باره ها یا به تعبیری حسینیه ها به عنوان پایگاه اهل بیت(ع) محسوب می شوند و سندی بر ارادت مردم این منطقه به ائمه(ع) هستند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پایان ابراز داشت: مجمع با وجود تمام محدودیت ها، تعامل صد در صدی با تمام نهاد های مرتبط را به عنوان یک راهبرد مهم در نظر دارد و به عنوان حلقه وصل بین مراکز دینی و شیعیان جهان ایفای نقش می کند.

 

18.jpg

 

در ادامه این دیدار، حجت الاسلام علیزاده بر اهمیت فعالیت های مشترک با مجمع جهانی اهل بیت(ع) تاکید کرد و چاپ 10 عنوان کتاب به زبان بنگالی و راه انداری ویکی بنگالی را به عنوان ثمرات این همکاری دانست.

نماینده ولی فقیه در بنگلادش به ظرفیت عظیم این کشور اشاره کرد و بیان داشت: جمعیت اهل سنت در بنگلادش به اهل بیت(ع) ابراز علاقه می کنند و گرایش به معارف شیعه را به عنوان راه حلی برای مقابله با اندیشه های سلفی و افراطی گری می دانند. امروزه در خانقاه های بنگلادش، مراسم قرائت زیارت وارث برگزار می شود و شاهد ادای احترام مردم به ایام شهادت امام حسین(ع) هستیم.

وی در پایان این جلسه گفت: مردم بنگلادش  نسبت به ایران ابراز علاقه می کنند و این کشور را به عنوان  مقصدی برای سفر و تحصیلات عالیه می دانند.

نظر دهید

شما به عنوان مهمان نظر ارسال میکنید.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
6+8=? کد امنیتی