رایزن فرهنگی ایران در آفریقای جنوبی: شاعران به تحلیل حوادث کربلا بپردازند

سه شنبه, 18 شهریور 1399
رایزن فرهنگی ایران در آفریقای جنوبی گفت: شاعران شرکت کننده در مسابقه بین المللی "جایزه بزرگ شعر سال" از نقل صرف حوادث به تحلیل حوادث کربلا بپردازند.
رایزن فرهنگی ایران در آفریقای جنوبی: شاعران به تحلیل حوادث کربلا بپردازند

ـ رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آفریقایی جنوبی در مراسم افتتاحیه مسابقه بین المللی "جایزه بزرگ شعر سال" که به صورت مجازی برگزار شد گفت: اثر حرکت عظیم و بزرگ عاشورا در عصر کنونی قابل مشاهده است و در جهانی که به شدت از خلا معنویت رنج می‌برد بسیاری تشنه فرهنگ ناب حسینی هستند.

آقای «احمد علی محسن‌زاده» افزود: میلیاردها انسان قبل از ما زیسته اند اما چراغ پرفروغ حسینی و نهضت بزرگ عاشورایی همواره فروزان بوده و خواهد بود.

وی گفت: نبرد میان حق و باطل از زمانی که حضرت آدم پا بر زمین گذاشته همیشه وجود داشته است و مصداق این تقابل حق و باطل در نهضت عاشورای حسینی تحقق یافته است.

محسن‌زاده افزود: رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پرتوریا نیز با توجه به ماهیت وظایف محوله در عرصه فرهنگ و ادبیات از برگزاری مسابقه بین المللی جایزه بزرگ شعر سال استقبال کرد.

رایزن فرهنگی ایران در آفریقای جنوبی با ابراز امیدواری از شرکت شاعران در مسابقه جایزه بزرگ شعر سال گفت: این عرصه توفیق می‌خواهد و عرصه ای است که انسان‌ها باید به خود ببالند که برای حضرت سیدالشهداء(ع) شعر می‌سرایند.

محسن زاده در پایان گفت: انتظار داریم که شاعران شرکت کننده از نقل صرف حوادث به تحلیل حوادث کربلا بپردازند.

شایان ذکر است مسابقه بین‌المللی جایزه بزرگ شعر سال با موضوع امام حسین(ع)، به همت "مرکز اسلامی آفریقای جنوبی" و با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پرتوریا، مجمع جهانی اهل بیت(ع) و نهادهای همسو برگزار می‌شود.

برای دسترسی به فراخوان این رویداد بزرگ هنری ایـنـجـا را کلیک کنید.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
9+8=? کد امنیتی