سخنرانی مشاور دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در وبینار از طوفان الاقصی تا وعده صادق

سه شنبه, 11 ارديبهشت 1403

وبینار " از طوفان اقصی تا وعده صادق دستاوردها و پیامدهای منطقه‌ای و جهانی" با سخنرانی حسن خاکرند مشاور دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در امور کشورهای عربی و آفریقایی در دانشگاه دمشق برگزار شد.

سخنرانی مشاور دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در وبینار از طوفان الاقصی تا وعده صادق

 به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت (ع) - وبینار " از طوفان اقصی تا وعده صادق دستاوردها و پیامدهای منطقه‌ای و جهانی" به همت کمیته دفاع از مردم مسلمان فلسطین ریاست جمهوری ایران و همکاری دانشکده حقوق دانشگاه دمشق و موسسه ارض الشام روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه در دانشگاه دمشق برگزار شد.

 

در این همایش یک روزه آقایان دکتر حسین اکبری سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق ، دکتر احمد عمر استاد حقوق بین الملل دانشکده حقوق سوریه و از جمهوری اسلامی ایران حسن خاکرند مشاور دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در امور کشورهای عربی و آفریقایی و دکتر هادی افقهی نویسنده و تحلیلگر مسایل سیاسی جهان عرب سخنرانی نمودند .

 برنامه های این وبینار توسط دکتر سنان عمار رئیس دانشکده حقوق، مدیریت و اجرا گردید. وی در آغاز این نشست خاطر نشان ساخت از نظر حقوق بین المللی و طبق مفاد ماده ۵۱ منشور سازمان بین الملل که دفاع از خود را مشروع دانسته، جمهوری اسلامی ایران در دفاع از سرزمین و امنیت خود اهداف نظامی رژیم صهیونسیتی را مورد تهاجم قرار داد و تمامی توجیه های نامعقول رژیم صهیونسیتی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق از نظر حقوقی مردود می باشد.

حسین اکبری سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق بر اهمیت بررسی ابعاد این جنایات علیه کنسولگری اشاره نمود و خاطرنشان کرد که کشورهای محور مقاومت اسلامی ثابت کردند که توانایی رویارویی با قلدری‌های آمریکا و رژیم موقت صهیونیستی را دارند و می‌تواند از آرمان‌های عدالت طلبانه خود در برابر رژیم صهیونیستی و هم پیمانان آنان دفاع کنند.

وی تاکید کرد این محور دارای منطق، عقلانیت و توانایی دفاع از منافع خویش را دارا می‌باشد و می‌تواند از آرمان‌های عدالت طلبانه خود بر اساس قوانین بین‌المللی و پیمان‌های جهانی دفاع نماید.

 دکتر احمد عمر استاد حقوق بین الملل دانشگاه حقوق دمشق دلایل قانونی پاسخ به رژیم صهیونیستی را برشمرد و خواستار طرح دعاوی قانونی در دادگاه بین المللی و محافل جهانی و به ویژه در سازمان ملل که عهده‌دار صلح و امنیت جهانی است،گردید.

باسل الدنیا رئیس هیئت امنای موسسه «ارض الشام» در سخنان خود تاکید نمود در چهارچوب معیارهای علمی و پژوهشی مباحث این وبینار، بیان می گردد و حمله به کنسولگری ایران در دمشق نیز از ابعاد قانونی و حقوق بین الملل مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

در این وبینار حسن خاکرند مشاور دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در امور کشورهای عربی و آفریقایی درباره پیوند و همبستگی کشورها ملت‌های محور مقاومت در رویارویی با تجاوزات رژیم موقت صهیونیستی و کشورهای محور مقاومت سخنانی ایراد نمود و به طور مشروح درباره پیامدها و دستاوردهای نظامی، انسانی و تبلیغاتی و حقوقی عملیات طوفان الاقصی و وعده صادق مطالبی ایراد نمود و قیام و تظاهرات گسترده دانشجویان و اساتید دانشگاه ها در آمریکا و اروپا و دیگر کشورهای جهان در دفاع از مردم فلسطین را به عنوان یکی از نمونه بارز این دستاورد اشاره نمود.

این وبینار انعکاس گسترده‌ای در مطبوعات و رسانه‌های سوریه و کشورهای عربی داشته است.


 


 

 

 

 


 

 

 


 

 


 


 

 


 

 

 


 

نظر دهید

شما به عنوان مهمان نظر ارسال میکنید.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
3*5=? کد امنیتی