طاهری: معارف اهل‌بیت(ع) باید با بهره‌گیری از بهترین ابزار ارائه شود

جمعه, 12 اسفند 1401

طاهری اظهار داشت: گوگل اسکالر به دلیل وجود ربات های پیشرفته برای سرچ کردن منابع مختلف از جمله کتاب و مقاله، جامعیت دارد.

طاهری: معارف اهل‌بیت(ع) باید با بهره‌گیری از بهترین ابزار ارائه شود

به گزارش پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی مجمع جهانی اهل بیت(ع) ـ چهار محصول «پرتال جامع رهنما»، «کتابخانه دیجیتالی مجمع»، «شبکه پژوهشی اهل‌بیت(ع)» و «ویژه‌نامه دیجیتالی فرهنگی ـ تبلیغی سراج» تهیه شده از سوی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) پیش از ظهر دیروز پنج شنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ طی مراسم در سالن کنفرانس مجمع قم رونمایی شد.

 

در این مراسم مشاور علمی طرح گوگل اسکالر ضمن ابراز خوشحالی از رویکرد مجمع جهانی اهل بیت(ع) بیان کرد: ما مشکل محتوایی نداریم چرا که معارف اهل بیت(ع) بهترین منبع برای ارائه به جهانیان است اما باید به درستی و با بهره گیری از بهترین ابزار منتشر گردد.

دکتر "سید مهدی طاهری" افزود: یکی از بهترین شاخص های سنجش علمی یک اثر، تعداد استناد به آن اثر و تحلیل آمار آن است که بستری مثل گوگل اسکالر، توانایی چنین قابلیتی را دارد؛ مؤسسات علمی مختلف نیز با تحلیل داده های این نمایه ها، نسبت به برقرای ارتباط با افراد مختلف اقدام می کنند، از این جهت چنین بستری در فضای بین المللی ارزش بالایی دارد.

وی گفت: گوکل اسکالر به عنوان یک نمایه استنادی از دیگر سایت های مشابه قوی تر ظاهر شده است؛ این سایت به دلیل وجود ربات های پیشرفته برای سرچ کردن منابع مختلف از جمله کتاب و مقاله، جامعیت دارد؛ دیگر آن که محوریت با اشخاص و پروفایل های آنان است که زمینه آشنایی با اندیشه های علما و آثار آنان را فراهم می کند.

مشاور علمی طرح گوگل اسکالر: ایجاد شبکه بین ویکی شیعه، گوگل اسکالر و پرتال رهنما باید قدم بعدی مجمع جهانی اهل بیت(ع) باشد که منجر به بازنمود دانش شود و ارتباطی بین این سایت ها برای آشنایی و دسترسی آسان مخاطب مهیا گردد.

 

 

منبع: خبرگزاری اهل‌بیت(ع) - ابنا

نظر دهید

شما به عنوان مهمان نظر ارسال میکنید.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
8-6=? کد امنیتی