وبینار "خاطراتی از امام وطن و انسان" برگزار شد

چهارشنبه, 12 شهریور 1399
در چهل و دومین سالروز ربایش امام موسی صدر وبینار خاطراتی از امام وطن و انسان برگزار شد.
وبینار

 آیین بزرگداشت امام موسی صدر با حضور «احمد دستمالچیان» سفیر سابق ایران در لبنان، حجت الاسلام و المسلمین «محمدحسن اختری»، دكتر «حورا صدر» فرزند امام موسی صدر، «مهدی ساداتی» فرماندار شمیرانات و جمعی از مسئولان عصر سه شنبه ١١ شهریور ماه 1399 در فرهنگسرای ملل برگزار شد.

این برنامه به همت فرهنگسرای ملل، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان و دفتر جنبش امل در تهران به مناسبت چهل و دومین سالروز ربوده شدن امام سید موسی صدر و دو همراهش وهمزمان با ایام سوگوارى ابا عبد الله الحسین  در قالب نشست وبیناری با عنوان"خاطراتی از امام وطن و انسان" با حضور و سخنرانی دکتر«عباس خامه یار»، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان، آیت الله شیخ «محمد حاج ابوالقاسم دولابی» عضو مجلس خبرگان رهبری، جناب کاردینال «عصام یوحنا درویش» سراسقف مسیحیان روم کاتولیک منطقه فرزل، زحلة و بقاع از لبنان، دکتر «قبلان قبلان» عضو شورای ریاست جنبش امل از لبنان، حاج «محمود قماطی» وزیر سابق از کشور لبنان، حجت الاسلام شیخ «خضر الكبش» رئیس جریان الإرتقاء از لبنان و حجت الاسلام و المسملین «محمدحسن اختری» رییس موسسه بین المللی عاشورا منعقد شد و شرکت کنندگان دیدگاه ها و خاطرات خود را درباره امام موسی صدر بیان کردند.


رییس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین گفت: امام موسی صدر پایه گذار مقاومت بالنده ای است که امروز در لبنان حاکم است.

اختری با گرامیداشت ياد و خاطره بازماندگان واقعه كربلا و تسليت به مناسبت شهادت امام سجاد(ع)، اظهار داشت: امام موسي صدر پرچمدار يك انديشه و يك فكر برتر و جامع تر از بسياري از شخصيتهاي ديني و سياسي در جهان بودند، زمانيكه امام موسي صدر با توطئه دشمنان ناپديد شدند در ايام ماه محرم بود و امام موسي صدر به مساله عاشورا با انديشه خاصي  نگاه ميكردند و عشق و علاقه ايشان به اهل بيت عصمت و طهارت بر همگان مبرا بود.

وی افزود: من در سالهاي ١٣٤٨ و ١٣٤٩هجري شمسي از نزديك شاهدسخنان و پيام و سخنان ايشان كه درحمايت از مردم لبنان از حركت انقلاب اسلامي و جريان انقلاب اسلامي تاكيد ميكردند بوده ام. امام موسي صدر از سياستگزاری های لبنان و كساني را كه خودشان را قيم لبنان مي دانستند و از اينكه حقوق يك مجموعه بزرگ در لبنان به عنوان حق مسلم مسلمان بودند مورد توجه قرار نگرفت بسيار رنج مي برد.

مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشورا با تاکید بر اینکه نقشي كه امام موسی صدر ایفا كرد بنيان و تحولي را به طور ريشه اي در لبنان آغاز كرد، تصریح کرد: تفكر ايشان در  لبنان از نظر سياسي، اقتصادي، معيشتي،علمي، فرهنگي، دانشگاه و حوزه هاي علميه يك حركت همه جانبه بود و در ارتباط  با گروهها و طوايف مختلف شعارو آيه قرآن كريم يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ را در مسير حركتشان اعمال مي كردند.

وی در ادامه گفت: ايجاد حركت امل و محرومين به ايجاد تشكل و نظام بندي سياسي و حقوقي براي  حضور پررنگ مسلمانان تبدیل شد و مساله ايشان حمايت  از فلسطين و رفع اختلافات كشورهاي اسلامي بود که با سلسله مخالفتهاي گروهها و با توطئه آمريكا و اسرائيل و ليبي مواجه شد.

اختری تاکید کرد: وضعيت آنروز به گونه ای بود که جوانان مسلمان و شيعه  و سني که به دامان گروههاي كمونيستي خزيده بودند و كشورهاي عربي که سقوط كردند و بسياري به دامان كمونيستي و استعمار پناه برده بودند که امام موسی صدر براي نجات اسلام قدم برداشت، كمونيستهاي لبنان، گروههاي مرتجع عرب و گرايشات غربي با او مخالف بودند كه همه این عوامل موجب شد اين توطئه پليد اتفاق افتاد.

وی در پایان بیان کرد: باید گفت اگر امروز مقاومت در لبنان زنده است، پايه گذار اين مقاومت بالنده امام موسي صدر است.

گفتنی است در این مراسم مجموعه كتاب های سر دلبران نوشته دكتر «مجید صفاتاج» با حضور میهمانان رونمایی شد.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
8+4=? کد امنیتی