طاهريان: همه كانونهاي مساجد كشور در اين كنگره و جشنواره فعال خواهند شد

الإثنين, 30 تموز/يوليو 2012

طاهريان معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از فعال شدن كليه كانونهاي استاني و شهرستاني مساجد در همكاري با "کنگره و جشنواره بین‌المللی سبط النبی امام حسن مجتبي(ع)" خبر داد.

معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از فعال شدن كليه كانونهاي استاني و شهرستاني مساجد در زمينه "کنگره و جشنواره بین‌المللی سبط النبی امام حسن مجتبي(ع)" خبر داد.

«مرتضی طاهریان» كه در اولين نشست خبري اين كنگره ـ كه امروز دوشنبه 9 مرداد 1391 در مجمع جهاني اهل بيت(ع) در تهران برگزار شد ـ سخن مي گفت به همكاري دبیرخانه‌های استانی كانون‏ها در برگزاری جشنواره بین‌‌المللی سبط النبی(ع) در رشته‌های شعر و ادب، کتابخوانی و وبلاگ‌نویسی اشاره كرد و گفت: "در هر استان حداقل یک کانون با نام سبط النبی(ع) ايجاد خواهد شد و در مراكز استان هماهنگي را بر عهده خواهد گرفت. همچنين همکاری جدی دبیرخانه‌های استانی در برگزاری کنگره و جشنواره سبط النبی(ع) از طریق توزیع فراخوان و اطلاع‌رسانی شایسته در بین اعضای کانون‌ها و ائمه محترم جماعات سراسر کشور صورت خواهد گرفت".

طاهریان با بیان اینکه اولين کانون سبط النبی(ع) شب ميلاد آن حضرت در شهر تهران و در مسجد جامع قاسم بن‌ الحسن(ع) افتتاح خواهد شد، اظهار داشت: "فعال‌سازی نشریات تجربی برای تولید محتوا و انتشار مطالب مرتبط با سیره امام حسن(ع) يكي از فعاليتهاي اين كانونها خواهد بود و امید می‌رود بیش از 800 نشریه در سطح کانون‌ها به این امر بپردازند".

معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به برنامه هاي انجام شده درر رابطه با نيمه رمضان هم پرداخت و با بیان اینکه بیش از هزار برنامه در قالب برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری از جمله کتابخوانی، حفظ احادیث آن حضرت(ع) در روز ولادت ایشان برگزار می‌شود، گفت: "تجلیل و تقدیر از یک استان برتر و نیز سه کانون برتر در بزرگداشت این مناسبت توسط ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور انجام خواهد شد. همچنین تکریم نیازمندان و مستمندان به میمنت این روز با برکت، توسط اعضای کانون‌های فرهنگی هنری صورت می‌پذیرد".

وی با اشاره به ارسال نشریه دیواری «بحر کرم» و برگزاری مسابقه از محتواي آن که به همت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم و به صورت کشوری صورت گرفته است  ادامه داد: "بيش از 13000 كانون در كل كشور فعال هستند و پيش بيني مي شود كه در شب و روز ولادت امام حسن مجتبی(ع) 8000 مراسم در سطح کانون‌ها برگزار ‌شود".

طاهريان همچنين از برگزاري بيش از 1000 مسابقه به شكل خودجوش از طرف خود مساجد و كانونها در اين عيد مبارك خبر داد.

شايان ذكر است كنگره بين المللي و جشنواره فرهنگي هنري سبط النبي امام حسن مجتبي عليهما السلام با مشاركت "مجمع جهاني اهل بيت(ع)"، "مؤسسه فرهنگي مذهبي قاسم بن الحسن(ع)"، "دبيرخانه ستاد عالي هماهنگي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي"، "معاونت فرهنگي و هنري شهرداري تهران" و تعدادي از نهادهاي ديني ديگر برگزار مي شود و دبيرخانه آن در "مسجد جامع حضرت قاسم بن الحسن(ع)" در شرق تهران مستقر است.

.....................

المجمع العالمي لأهل البيت (علیهم السلام)

المجمع العالمي لأهل البيت عليهم السلام، منظمة غير حكومية وعالمية شيعية تعنى بنشر معارف أهل البيت عليهم السلام وترسيخ الوحدة الإسلامية والعمل على اكتشاف وتنظيم أتباع العترة الطاهرة (ع) وتعليمهم ودعمهم.

أنشئت المنظمة علي يد نخبة من الشيعة ويشرف عليها الولي الفقيه والمرجعية الشيعية العليا.

قد قامت المنظمة منذ تأسيسها بدور إيجابي في المستوي العالمي في ترسيخ أسس الوحدة بين مختلف المذاهب الإسلامية.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

اتصل بنا

موضوع
البريد الإلكتروني
الرسالة
5+6=? قانون الضمان