آیت‌الله رمضانی: وحدت و انسجام میان امت اسلامی نکته بارز وصیت امیرالمومنین(ع) است

Monday, 03 May 2021

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به تاکید امام علی(ع) در وصیت‌نامه خود به وحدت و انسجام میان امت اسلامی، گفت: امیرالمومنین(ع) همچنین جهاد با مال، جان و زبان را مورد توجه قرار داده‌اند.

 

آیت‌الله رمضانی: وحدت و انسجام میان امت اسلامی نکته بارز وصیت امیرالمومنین(ع) است

آیت‌الله «رضا رمضانی گیلانی» در قسمت بیستم ویژه برنامه اینترنتی «رو به آسمان» که به مناسبت ماه مبارک رمضان پخش می‌شود، با اشاره به اینکه شخصیت حضرت علی(ع)، چشمه عدل، بندگی و شجاعت بود، اظهار کرد: ایشان به دلیل عدالت‌گستری که داشتند، مظهر خداوند تبارک و تعالی بودند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه امروزه جامعه بشری نیازمند وجود حضرت علی(ع) است که عدالت را در جامعه بشری پیاده کند، تاکید کرد: ما نیز از خداوند متعال، ظهور حضرت مهدی(عج) را طلب می‌کنیم تا همه بشریت طمع عدالت را بچشند.

وی با اشاره به اینکه شهادت حضرت امیر المومنین(ع)، ایام غمناکی برای مسلمانان و همه آزادگان جهان رقم زد، افزود: متاسفانه نسبت به این امام همام که مجری حکم الهی بود، بی مهری کردند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: دشمنان از روی جهل و انحراف، شخصیتی که دغدغه دین داشته و نسبت به مسائل دین حساس بود را به شهادت رساندند.

وی اظهار کرد: متاسفانه این جهل و انحراف امروزه در نوع نگاه داعشی که ساخته شده استکبار است، دیده می‌شود.

آیت‌الله رمضانی در ادامه به وصیای امام علی(ع) اشاره و تاکید کرد: متن وصیت حضرت امیر(ع) مربوط به کل بشریت و همه کسانی است که به دستشان می‌رسد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به بخش‌های از این وصیت‌نامه اشاره کرد و گفت: امام علی(ع) ضمن شهادت به وحدانیت حق تعالی و رسالت پیامبر اکرم(ص)، عموم مردم را به تقوای الهی سفارش کرده‌اند.

وی با اشاره به تاکید امام علی(ع) به وحدت و انسجام میان امت اسلامی در وصیت خود، خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع)، عدم وجود تفرقه در جامعه اسلامی را نیز متذکر شدند.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه امام علی(ع) در وصیت خود، فساد را بدترین مشکل در جامعه بشری دانسته‌اند، تاکید کرد: این امام بزرگوار همچنین صله رحم را نه تنها به عنوان دید و بازدید، بلکه برای رسیدگی به نزدیکان، مورد توجه قرار داده‎اند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، توجه به فقرا، ایتام، مال یتیم و توجه به همسایه را از نکات مهم وصیت امام علی(ع) دانست و گفت: این امام بزرگوار، همچنین به تلاوت و عمل به قرآن کریم بسیار تاکید داشتند.

وی با اشاره به اینکه در وصیت حضرت علی(ع)، ماه مبارک رمضان، سپری برای انسان معرفی شده، افزود: امیرالمومنین(ع) جهاد با مال، جان و زبان را نیز مورد توجه قرار داده‌اند.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه احترام به اهل بیت و خاندان و اصحاب پیامبر اکرم(ص) مورد توجه امام علی(ع) است، تصریح کرد: در وصیت‌نامه این امام، توجه به همسر و زیردستان نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، خوش رفتاری با مردم و امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر تاکیدات وصیت امام علی(ع) دانست و گفت: انتهای ذلت جامعه بشری این است که خوبی‌ها، بد دانسته و بدی‌ها خوب دانسته شود.

وی با بیان اینکه بر اساس وصیت حضرت امیر(ع) باید از جدایی و تفرقه و پراکندگی روی گردان باشیم، خاطرنشان کرد: جامعه مسلمانان نباید به هیچ وجه نسبت به هم تفرقه داشته باشند.

آیت‌الله رمضانی، تقویت روحیه تعاون در انسان و نهادینه کردن تقوا و نیکی‌کردن را سفارش حضرت امیرالمومنین(ع) دانست و اذعان کرد: امام علی(ع) شخصیتی بودند که اهتمام جدی به حل مشکلات داشتند.

Ahl Al-Bayt World Assembly

The Ahl al-Bayt World Assembly  is an international non-governmental organization (INGO) that was established by a group of Shiite elites under the supervision of the great Islamic authority of the Shiites in 1990 to identify, organize, educate and support the followers of Ahl al-Bayt.

  • Tehran Iran
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

Contact Us

Issue
Email
The letter
1*5=? Captcha