آیت الله رمضانی: نباید اجازه نفوذ دشمنان در میان امت اسلام را داد/ بیشتر قربانیان جنگ در جهان، مسلمانان هستند

Sunday, 06 February 2022

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: بیشتر قربانیان جنگ در جهان، مسلمانان هستند و این به دلیل عدم وحدتی است که پیش آمده، لذا باید مسئله وحدت را جدی بگیریم و اجازه ندهیم تا دشمنان در میان امت اسلام نفوذ کنند.

آیت الله رمضانی: نباید اجازه نفوذ دشمنان در میان امت اسلام را داد/ بیشتر قربانیان جنگ در جهان، مسلمانان هستند

هیئت امنای اتحادیه علمای اهل بیت ایغدیر با رهبری شیخ زکی تومای روز پنجشنبه، 14 بهمن 1400 با حضرت آیت الله رمضانی دبیرکل محترم مجمع جهانی اهل بیت(ع) در شهر مقدس مشهد دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار حضرت آیت الله رمضانی ضمن ابراز خرسندی از حضور علمای اهل بیت ایغدیر در شهر مقدس مشهد و زیارت بارگاه مقدس امام رضا(ع)، به موضوع وحدت در میان مسلمانان و جهان اسلام تأکید نمودند و خاطر نشان کردند: «بیشتر قربانیان جنگ در جهان، مسلمانان هستند و این به دلیل عدم وحدتی است که پیش آمده، لذا باید مسئله وحدت را جدی بگیریم و اجازه ندهیم تا دشمنان در میان امت اسلام نفوذ کنند ».

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در خصوص نگرانی علمای ایغدیر راجع به اختلاف با جماعت اهل سنت ترکیه در خصوص موضوع استهلال ماه مبارک رمضان گفتند: « در خصوص اول ماه هر کس مطابق با نظر فقهی مرجع خودش همانند سایر موضوعات فقهی عمل کند و این مساله به خوبی در بین جامعه شیعه تبیین شود».

حضرت آیت الله رمضانی در پایان با اشاره به اهمیت شهرهای ایغدیر و قارص در خصوص رویش و توسعه مکتب اهل بیت(ع) در ترکیه، خاطرنشان کردند: «علمای ایغدیر و دیگر شهرهای شیعه نشین، همواره در حال جهاد فرهنگی هستند؛ لذا به شیطنت ها توجه نکنید و با مدارا کردن با جامعه اهل سنت و علویون فعالیت کنید.»

گفتنی است در این دیدار علمای اهل بیت ایغدیر هم از مجموعه فعالیت های خودشان سخن گفتند. به عنوان مثال، برقراری ارتباط صمیمی و مؤثر با فضای دانشگاهی در قالب همایش‏های مختلف، برقراری و تقویت ارتباط با مفتی و مسئولین دینی، استاندار و ... جهت تحکیم وحدت و همدلی از جمله اقداماتی بودند که از سوی شیخ زکی تومای مورد اشاره قرار گرفت.

Ahl Al-Bayt World Assembly

The Ahl al-Bayt World Assembly  is an international non-governmental organization (INGO) that was established by a group of Shiite elites under the supervision of the great Islamic authority of the Shiites in 1990 to identify, organize, educate and support the followers of Ahl al-Bayt.

  • Tehran Iran
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

Contact Us

Issue
Email
The letter
4+3=? Captcha