اخبار مجمع

  • مجمع اهل بیت(ع) سوریه: آیت الله رئیسی، یاوری برای مستضعفین و محرومین در جهان بود

    مجمع اهل بیت(ع) سوریه: آیت الله رئیسی، یاوری برای مستضعفین و محرومین در جهان بود

    به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت (ع) - مجمع اهل بیت(ع) سوریه طی پیامی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و همراهانش در پی وقوع حادثه سقوط بالگرد در استان آذربایجان شرقی را تسلیت گفت.

    در این پیام تاکید شده است: آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری محبوب، یاوری برای مستضعفین و محرومین در جهان، خادمی برای امام رضا(ع) و مبارزی خستگی ناپذیر بود

    متن این پیام به شرح زیر است:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    «مِنَ اَلْمُؤْمِنِينَ رِجٰالٌ صَدَقُوا مٰا عٰاهَدُوا اَللّٰهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضىٰ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَ مٰا بَدَّلُوا تَبْدِيلاً»

    آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری محبوب، یاوری برای مستضعفین و محرومین در جهان، خادمی برای امام رضا(ع) و مبارزی خستگی ناپذیر بود و همراه با ایشان جمعی از خدمتگذاران مخلص به نظام جمهوری اسلامی ایران رحلت کردند. این مصیبت را به امام زمان(عج)، امام خامنه ای دام ظله، ملت ایران، امت اسلامی و خانواده های شهدا تسلیت می گوییم و از خداوند صبر و پاداش را برای آنها مسئلت داریم.

    نمایندگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در سوریه

    ۱۱ ذی القعده ۱۴۴۵ هجری قمری

    شایان ذکر است که صبح امروز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ بعد از ساعت‌ها جست‌وجو، سرانجام بالگرد حامل آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و همراهان، توسط تیم‌های ایرانی پیدا شد. در این سانحه آیت‌الله رئیسی و همه همراهان رئیس‌جمهور به شهادت رسیده‌اند.

    مجمع اهل بیت(ع) سوریه در پیامی تاکید کرد: آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری محبوب، یاوری برای مستضعفین و محرومین در جهان، خادمی برای امام رضا(ع) و مبارزی خستگی ناپذیر بود.

  • عکس خبری | مراسم بزرگداشت آیت‌الله رئیسی در مجمع جهانی اهل بیت(ع) قم

    عکس خبری | مراسم بزرگداشت آیت‌الله رئیسی در مجمع جهانی اهل بیت(ع) قم

    مراسم بزرگداشت آیت الله رئیسی و همراهان ایشان، ظهر دیروز در محل نمازخانه مجمع جهانی اهل بیت(ع) قم برگزار شد. گفتنی است آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و با همراهان خود همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا(ع) به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

  • توافق همکاری انتشارات مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و انتشارات قلندر ترکیه

    توافق همکاری انتشارات مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و انتشارات قلندر ترکیه

    با هدف نشر حداکثری معارف اهل بیت(ع) و بهره‌گیری از ظرفیت ناشران فعال منطقه‌ای، انتشارات مجمع جهانی اهل بیت(ع) و انتشارات قلندر ترکیه در خصوص همکاری برای چاپ 4 عنوان از آثار مجمع به زبان ترکی استانبولی به توافق رسیدند.

    «مصطفی بهبهانی پور» مدیرکل خدمات فرهنگی و انتشارات با اعلام این خبر افزود: این توافق با همکاری و مساعدت معاونت محترم امور بین الملل مجمع و در حاشیه برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران منعقد شد و بر اساس آن، انتشارات قلندر ترکیه 4 عنوان کتاب به نام‌های «علی (علیه السلام) کیست؟»، «فضائل حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) »، «قرآن در اسلام»، «حضرت معصومه (سلام الله علیها) و شهر قم» که توسط مجمع جهانی اهل بیت (ع) به زبان ترکی استانبولی ترجمه گردیده را با هزینه خود در کشور ترکیه منتشر خواهد نمود.

    وی در پایان تأکید کرد: انتشارات مجمع جهانی اهل بیت (ع) آمادگی کامل دارد تا با ناشران فعال منطقه ای برای چاپ و توزیع آثار خود همکاری کرده و به توسعه نشر معارف اهل بیت (ع) و تقویت ناشران فعال کمک و مساعدت نماید.

    انتشارات مجمع جهانی اهل بیت(ع) و انتشارات قلندر ترکیه در خصوص همکاری برای چاپ 4 عنوان از آثار مجمع به زبان ترکی استانبولی به توافق رسیدند.

  • عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع): آیت‌الله رئیسی در راه خدمت به اسلام و مردم جان خود را فدا کرد

    عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع): آیت‌الله رئیسی در راه خدمت به اسلام و مردم جان خود را فدا کرد

    به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت (ع) - در پی شهادت آیت الله رئیسی و همراهان ایشان، آیت الله اراکی عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) پیامی به شرح زیر صادر کرد:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    إنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ

    «مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبديلًا»

    شهادت قهرمان خدمت و سید مظلومان و مجاهدان در راه خدا آیت الله سید ابراهیم رئیسی و حضرت آیت الله آل هاشم و بزرگان خدمتگزار همراهشان را به همه امت اسلام و به ویژه به ملت بزرگ ایران تسلیت عرض میکنم.

    تصادفی نیست که هشتمین رئیس جمهور ما در سالروز ولادت هشتمین امام ما به افتخار وصال محبوب نائل گردد. این شخصیت کم نظیر در راه خدمت اسلام و مردم جان خود را فدا کرد و بار دیگر خاطرات شهیدان بزرگ خدمت در این نظام را همچون شهید بهشتی، شهید رجائی، شهید باهنر، شهید قاسم سلیمانی و دیگر ستارگان آسمان شهادت و خدمت را تازه کرد.

    از خدای بزرگ مسئلت داریم سایه پر برکت مقام معظم رهبری را بر سر این ملت و بر سر عموم جامعه اسلامی مستدام بدارد.

    این ضایعه بزرگ را به حضرت ولیعصر ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری و امت اسلامی به ویژه ملت بزرگ و سربلند ایران و حضرت آیت الله علم الهدی و همسر فاضله و بزرگوار این شهید عزیز و سایر بازماندگان ایشان تسلیت می‌گویم و از خدای بزرگ متضرعانه می‌خواهم این خسارت بزرگ را با کرمش جبران کند و گام های این ملت را به سوی قله های بلند پیشرفت استوار بدارد.

    والسلام علینا و علی عبادالله الصالحین

    محسن اراکی

    ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴٠۳

    ۱۱ ذی القعده ۱۴۴۵

    تصادفی نیست که هشتمین رئیس جمهور ما در سالروز ولادت هشتمین امام ما به افتخار وصال محبوب نائل گردد. این شخصیت کم نظیر در راه خدمت اسلام و مردم جان خود را فدا کرد و بار دیگر خاطرات شهیدان بزرگ خدمت در این نظام را همچون شهید بهشتی، شهید رجائی، شهید باهنر، شهید قاسم سلیمانی و دیگر ستارگان آسمان شهادت و خدمت را تازه کرد.

  • پیام تسلیت معاون امور بین الملل مجمع جهانی اهل بیت در پی شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان

    پیام تسلیت معاون امور بین الملل مجمع جهانی اهل بیت در پی شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان

    به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت (ع) - معاون امور بین الملل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در پی شهادت رییس جمهور و همراهان ایشان پیام تسلیت صادر کرد.

    متن پیام حجت الاسلام و المسلمین محمد علی معینیان به شرح زیر است:

     

    بسم‏ الله الرحمن الرحیم

    " من المومنین رجال صدقوا ماعاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و مابدلوا تبدیلاً »

    با کمال تأثر و اندوه فراوان در سالروز میلاد با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا(علیه‏السلام) روح بلند خادم امام رضا(ع) و مردم شریف ایران، حضرت آیت‏الله دکتر سیدابراهیم‏ رئیسی، رئیس جمهور مردمی و محبوب و خدوم ملّت، به ملکوت اعلا پیوست.
    همچنین شهادت جانگداز امام جمعه محبوب و مردمی تبریز، آیت‏ الله آل هاشم و دیپلمات نجیب و انقلابی جناب آقای دکتر امیر عبداللهیان موجب تأسف و تألم گردید.
    بی‏ تردید فقدان این عزیزان ضایعه‏ ای جبران ناپذیر برای کشورمان است، زیرا این شهداء با داشتن روحیه جهادی در خدمتگزاری به مردم و وفاداری به آرمان‏های انقلاب اسلامی ایران و تبعیت از ولایت و آموزه‏ های حضرت امام خمینی( قدس الله نفسه الزکیه) و رهبر معزّز و مکرم انقلاب حضرت آیت‏ الله العظمی امام خامنه‏ ای دام ‏ظله ‏العالی بعنوان الگو و چراغ درخشان در تارک تاریخ جاودان خواهند ماند.
    از خداوند متعال برای خانواده ‏های معزّز و مکرم این شهیدان صبر و آرامش و اجر جزیل و برای روح آنان علو درجات در بهشت برین و در جوار ائمه‏ اطهار علیهم ‏السلام مسئلت می ‏نمایم.

    انالله و انا الیه راجعون
    محمدعلی معینیان
    معاون امور بین الملل

     

    معاون امور بین الملل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در پی شهادت رییس جمهور و همراهان ایشان پیام تسلیت صادر کرد.

  • پیام تسلیت آیت‌الله «رمضانی» در پی شهادت رئیس‌جمهور ایران و هیأت همراه

    پیام تسلیت آیت‌الله «رمضانی» در پی شهادت رئیس‌جمهور ایران و هیأت همراه

    به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت (ع) - در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه ایشان، پیام تسلیت دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان اسلامی، صادر شد.

    متن پیام آیت‌الله «رمضانی» به شرح زیر است:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

    مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبديلًا

     درگذشت شهادت‌گونه عالم عامل، تلاشگر خستگی‌ناپذیر، خادم آستان اهل‌بیت علیهم‌السلام؛ رئیس‌جمهور عزیز، مخلص، خدوم و مردمی آیت‌الله جناب آقای سیدابراهیم رئیسی و هیئت همراه؛ حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌ جناب آقای آل‌هاشم، نماینده‌ محبوب ولی‌فقیه و نماینده‌ محترم مردم شریف‌ آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان‌ رهبری، جناب آقای دکتر امیرعبداللهیان، وزیرمجاهد و متین امورخارجه و جناب دکتر رحمتی، استاندار انقلابی و متدین آذربایجان شرقی و دیگر همراهانشان؛ آن مخلصان بی ادعا؛ و آن خدمتگزاران «امام امت» و «امت امام» را محضر ولی‌الله‌الاعظم «روحی له الفدا» و رهبر معظم انقلاب اسلامی حفظه‌الله تسلیت عرض می‌نمایم و برای خانواده‌های این شهدای گرانقدر و بازماندگانشان صبر و تسلّای قلب را مسالت می‌نمایم. یقین واثق دارم این ضایعه‌ی غمبار، به فضل خدا در جهاد خدمت و صفوف آهنین ملت ایران اسلامی، نه‌تنها خللی ایجاد نخواهد کرد؛ بلکه به تعبیر امام راحل، "خدمتگزاران بالا و والاتر در خدمتند و الله نگهدار این ملت و مظلومان جهان است".

    مسلما راه شهدا راه ما؛ و رسم و ادب الهی ایشان مرام جاودانه‌ی همه‌ی حق‌جویان و حق‌طلبان عالم، باقی خواهد ماند.

    رضا رمضانی

    دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در پیام تسلیت خود نوشت: یقین واثق دارم این ضایعه‌ی غمبار، به فضل خدا در جهاد خدمت و صفوف آهنین ملت ایران اسلامی، نه‌تنها خللی ایجاد نخواهد کرد؛ بلکه به تعبیر امام راحل، «خدمتگزاران بالا و والاتر در خدمتند و الله نگهدار این ملت و مظلومان جهان است».

  • آیت‌الله دری نجف‌آبادی: مرحوم رئیسی در زمره مسئولان خدوم جبهه مقاومت انقلاب اسلامی بود

    آیت‌الله دری نجف‌آبادی: مرحوم رئیسی در زمره مسئولان خدوم جبهه مقاومت انقلاب اسلامی بود

    به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت (ع) - نایب رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور و همراهان ایشان در سانحه سقوط بالگرد پیام تسلیت صادر کرد.

    متن پیام آیت‌الله دری نجف‌آبادی به شرح زیر است:

    إِنَّـا لِـلَّـهِ وَ إِنَّـا إِلَـیْـهِ رَاجِـعُـونَ، همزمان با سالروز میلاد حضرت ثامن الحجج علی‌بن موسی رضا(ع) و دهه کرامت، روح بلند و ملکوتی رئیس جمهور و شمار دیگری از خادمان انقلابی ،مخلص، متعهد، کاردان و جهادی ملت شریف ایران اسلامی به ملکوت اعلی پیوستند و ملت بزرگوار ایران، میهن اسلامی و تمامی دلدادگان به انقلاب اسلامی در سراسر جهان در غم واندوه فرو رفتند.

    شهید جمهور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در زمره مسئولان خدوم جبهه مقاومت انقلاب اسلامی بود که در همه سنگرهای مسئولیت از قوه قضائیه تا قوه مجریه عطر خدمت متواضعانه و روحیه جهادی را با خود به ارمغان می‌آورد و خدمات و آثار و برکات این شهید بزرگوار تا سال‌های سال بر تارُک این مرز و بوم می‌درخشد.

    وی در ادامه عنوان کرده است: عدالت‌خواهی، فسادستیزی، ساده زیستی و خستگی ناپذیری توام با خردمندی و شکیبایی، اغتنام فرصت خدمت به مردم همراه با دوری از حاشیه‌ها، پشتکار و تواضع و دغدغه رفع مشکلات محرومان، سلوک مردمی و حضور بی‌تکلف و صمیمی در بین مردم، تفکر دینی و اعتقادی، روحیه انقلابی، نگاه مردم سالاری و شخصیت آرام و منطقی در کنار اندیشمندی و دوراندیشی شهید آیت‌الله رئیسی برای حل مشکلات مردم و کشور، در دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مثال زدنی و کم تکرار بودو قطعاً ماندگار و یادگار خواهد بود.

    نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در این پیام گفته است: اینجانب با تضرع و التجاء به درگاه خدای علیم و قدیر، شهادت رییس جمهور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، امام جمعه تبریز آیت الله آل هاشم، وزیر امور خارجه دکتر امیرعبدالهیان، استاندار آذربایجان شرقی، کادر پرواز و هیات همراه را به پیشگاه حضرت ولیعصر(عج) ارواحنا فداه، رهبر حکیم انقلاب اسلامی، مردم آگاه و بصیر و همیشه در صحنه ایران اسلامی و همه ملت‌های مسلمان، دولت مردمی، سایر قوا و خدمتگزاران ملت به ویژه بیت شریف آیت‌الله علم‌الهدی دامت‌افاضاته و خادمان حرم شریف رضوی تبریک و تسلیت عرض نموده و برای درگذشتگان از درگاه الهی آرزوی مغفرت و برای بازماندگان صبر و عجل مسئلت می‌نمایم.

    نایب رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور و همراهان ایشان در سانحه سقوط بالگرد پیام تسلیت صادر کرد.

آمار شیعیان آذربایجان



            

1- آمار «دائرةالمعارف امام حسين(ع)» از شیعیان آذربایجان‏ ـ سال 2000

 

جمعیت کشور: 7.955.772 

درصد شیعیان به کل جمعیت: 73 درصد

 

----------------------------------------------------------------

 

2- آمار «مجمع جهانی اهل‏بیت(ع)» از شیعیان آذربایجان ـ سال 2008
 

جمعیت کشور: 8.587.000 

جمعیت شیعیان: 7.329.863

درصد شیعیان نسبت به جمعیت کشور: 85 درصد

 

----------------------------------------------------------------


3- آمار انجمن دین و زندگی اجتماعی «مؤسسه ‏PEW» از شیعیان آذربایجان ـ سال 2009

 
جمعیت کشور: 8.765.000

جمعیت مسلمانان: 7.730.000

جمعیت شیعیان: 5.700.000 - 6.600.000

درصد شیعیان نسبت به جمعیت مسلمان کشور: 65 - 75 درصد

پایگاه‌های مرتبط

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
2*8=? کد امنیتی