ابنا شهرستان‌ها . خمام آیت‌الله رمضانی: روحانیت باید با رویکرد جدید پاسخگوی شبهات نسل جوان باشد

جمعه, 19 اسفند 1401

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه امروزه در مقابل هجمه عظیم سخت افزاری و نرم افزاری دشمن قرار داریم، گفت: روحانیت باید با رویکرد جدید پاسخگوی شبهات جوانان نسل امروز باشد.

آیت‌الله رمضانی: روحانیت باید با رویکرد جدید پاسخگوی شبهات نسل جوان باشد

به گزارش پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی مجمع جهانی اهل بیت(ع) ـ آیت‌الله «رضا رمضانی» روز پنجشنبه، 18 اسفند 1401 در جمع طلاب و روحانیون شهرستان خمام که در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: امروزه با یک هجمه تبلیغی رسانه‌ای بر علیه دین مواجه هستیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: دشمن امروز به دنبال محدود کردن دین، تضعیف شأن و جایگاه روحانیت و ضربه زدن به نظام و انقلاب است

وی با بیان اینکه از سویی با یک هجمه روایتگری که درصدد براندازی نظام است، روبرو هستیم، تصریح کرد: نظام اسلامی حاصل خون پاک‌ترین شهدا از جمله سردار سلیمانی است.

آیت‌الله رمضانی با تاکید بر اینکه امروز در دانشگاه‌های مطرح اروپایی با جدیدترین تحقیقات دینی مواجه هستیم که رویکردهای مختلف را دنبال می‌کند، خاطرنشان کرد: ما تا 30 سال پیش، اختلاف در یک مذهب را نداشتیم ولی امروزه دشمن پروژه اختلاف در یک مذهب را دنبال می‌کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به پروژه اختلاف بین شیعه و سنی توسط انگلیس اشاره کرد و گفت: انگلیس این پروژه‌ را با هزینه‌های بسیار سنگین دنبال کرد.

وی با بیان اینکه عده‌ای سه اصطلاح روشنفکر می‌گویند که قرآن کتاب زندگی و قانون نیست، تصریح کرد: در آمریکا و برلین پروژه 15 ساله برای قرآن گذاشتند که  بگویند باید آیات جهاد و مقاومت حذف شود.

آیت‌الله رمضانی ابراز کرد: دشمنان در صدد هستند که بگویند چون زبان قرآن عربی است، امروزه نمی‌تواند برای همه بشریت، کتاب زندگی باشد؛ این در حالی است که زبان فهم قرآن، یکی عقل و یکی فطرت است و این دو وجه مشترک برای کل بشریت است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه حدود 300 آیه قرآن کریم در رابطه با عقل، عقلانیت، تعقل، تفکر و تدبر است، تصریح کرد: با این وجود یک عده‌ دارند مسیر جامعه را به سمت لیبرالیسم یعنی تعطیلی شریعت می‌برند.

وی با بیان اینکه علمای ما باید امروزه بروز باشند و خود را در مقابل هجمه عظیم سخت افزاری و نرم افزاری دشمن مجهز کنند، تاکید کرد: محو کردن دین و محدود کردن آن از اهداف دشمنان است.

آیت‌الله رمضانی با تاکید بر اینکه ما باید ادبیات خود را تغییر بدهیم تا بتوانیم با جوانان حرف بزنیم، اذعان کرد: نسل جوان امروزه با انبوه پرسش‌ها و شبهات روبرو است که باید پاسخگو باشیم و آنها را قانع کنیم.

 

منبع: خبرگزاری اهل‌بیت(ع) - ابنا

نظر دهید

شما به عنوان مهمان نظر ارسال میکنید.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
7+2=? کد امنیتی