آیت الله رمضانی: مردم غرب از اباحه‌گری و ولنگاری خسته شده‌اند/ امروزه فرصت بسیار طلایی برای تبلیغ مکتب اهل بیت(ع) وجود دارد

پنج شنبه, 04 دی 1399
آیت الله رمضانی در دیدار رئیس موسسه دارالحکمه کانادا اظهار داشت: الطاف اهل بیت(ع) بی نهایت است و اگر کسی برای خاندان وحی قدمی بردارد آنها چندین برابر دست گیری می‌کنند.
آیت الله رمضانی: مردم غرب از اباحه‌گری و ولنگاری خسته شده‌اند/ امروزه فرصت بسیار طلایی برای تبلیغ مکتب اهل بیت(ع) وجود دارد

دکتر «سید زین العابدین شهرستانی» رئیس موسسه دارالحکمه مونترال کانادا و هیئت همراه پیش از ظهر دیروز چهارشنبه 3 دی 1399 با آیت الله «رضا رمضانی» دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) دیدار کرد.

در این دیدار آیت الله رمضانی با قدردانی از حضور رئیس موسسه دارالحکمه کانادا و هیئت همراه در مجمع اظهار داشت: خاندان شهرستانی نعمتی برای جهان تشیع هستند.

وی با بیان اینکه خود را موظف می دانیم تا مروج فرهنگ ثقلین باشیم اظهار داشت: ادبیات اهل بیت(ع)، ادبیات عقلانیت و معنویت است و اگر مکتب اهل بیت(ع) به خوبی ترویج شود، مردم دنیا مشتاق آن می شوند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: میراثی که از اهل بیت(ع) به دست ما رسیده میراثی غنی و یک دریای بی انتهاست.یکی از کشیش های مسیحی می گفت که اگر ما نهج البلاغه را داشتیم، دنیا را فتح می کردیم. ابن ابی الحدید می گوید خطبه ای از نهج البلاغه را هزار بار خواندم و هربار به نکات جدیدی رسیدم. متاسفانه ما خیلی از فرهنگ اهل بیت(ع) فاصله داریم و ضرورت دارد برای فهم این مکتب کارهای زیادی انجام دهیم.

وی خطاب به رئیس موسسه دارالحکمه کانادا اظهار داشت: اینکه برای شما فرصتی ایجاد شده و مراکزی در کشورهای مختلف تأسیس کرده اید، کاری بسیار فاخر، ارزنده و ارزشمند است و این از عنایات اهل بیت(ع) است.

آیت الله رمضانی در ادامه عنوان کرد: الطاف اهل بیت(ع) بی نهایت است. اگر کسی برای خاندان وحی قدمی بردارد آنها چندین برابر دست گیری می‌کنند.

وی درباره شیوه تبلیغ مکتب اهل بیت(ع) گفت: در تبلیغ مکتب اهل بیت(ع) نباید نگاه ما محدود باشد، اهل بیت(ع) را نباید مصادره کنیم؛ در حالی که مکتب اهل بیت(ع) برای کل بشریت است. امام حسین(ع) الگوی شیعیان، مسلمانان، ادیان و حتی الگوی کل بشریت است و اگر اهل بیت(ع) را اینگونه معرفی کنیم خدمت بزرگی به این مکتب کرده ایم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با یادآوری این مطلب که مشکل اصلی غرب فقدان معنویت است، افزود: مردم غرب از اباحه گری و ولنگاری خسته شده اند چرا که هیچ انسانی بی نیاز از معنویت نیست. همین امر موجب شده که جریان های مختلف معنوی در غرب رواج پیدا کنند. در غرب معنویت های دست ساز و غیر الهی حضور پر رنگی دارند تا جایی که حتی معنویت های بدون دین و شریعت را تبلیغ می شوند. امروزه برای تبلیغ مکتب اهل بیت(ع) فرصت بسیار طلایی وجود دارد و باید از این فرصت استفاده کرد.

در ابتدای این دیدار دکتر «سید زین العابدین شهرستانی» رئیس موسسه دارالحکمه کانادا از فعالیت های بین المللی این موسسه در مونترال و دفاتر و مراکز فعال در کشورهای دیگر گزارشی ارائه کرد.

وی گفت: به چهار زبان زنده دنیا مجلاتی منتشر و در کشورهای مختلف دنیا توزیع می کنیم. هدف از انتشار این مجلات این است که جوانان و مسلمانان در کشورهای دیگر هویت و فرهنگ اسلامی خود را فراموش نکنند.

رئیس موسسه دارالحکمه کانادا همچنین بر ضرورت فعالیت در فضای مجازی و آموزش طلاب برای تبلیغ در عرصه بین الملل تأکید کرد.

در پایان این دیدار، رئیس موسسه دارالحکمه کانادا با تقدیم لوح به آیت الله رمضانی، ایشان را به عنوان عضو افتخاری این موسسه برگزید. همچنین آیت الله رمضانی هدیه فرهنگی حاوی آثار مجمع جهانی اهل بیت(ع) به رئیس موسسه دارالحکمه کانادا تقدیم کرد.

 

a6c1ce46e858a82bb8769311cc6b49d9_557.jpg

 

9369d2a461c354a60109861ec1a7b961_774.jpg

 

لازم به ذکر است موسسه دارالحکمه در شهر مونترال کانادا مستقر است و تعدادی از شخصیت های بزرگ مذهبی و رجال سیاسی در آن عضو می باشند.

برای مشاهده تصاویر این دیدار اینجا را کلیک کنید.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
5+7=? کد امنیتی