بیانیه مجمع محبان اهل بیت(ع) افغانستان در پی وقوع زلزله در هرات

سه شنبه, 18 مهر 1402

در پی وقوع زلزله در هرات که به کشته و مجروح شدن ده‌ها تن از اهالی این شهر منجر شد، مجمع محبان اهل بیت(ع) افغانستان بیانیه‌ای صادر کرد.

بیانیه مجمع محبان اهل بیت(ع) افغانستان در پی وقوع زلزله در هرات

به گزارش پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی مجمع جهانی اهل بیت(ع) ـ در پی وقوع زلزله در هرات که به کشته و مجروح شدن ده‌ها تن از اهالی این شهر منجر شد، مجمع محبان اهل بیت(ع) افغانستان بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِّنَ الْخَوفْ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ الأَمَوَالِ والانفس وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ (۱۵۵)

وقطعاً شما را با چيزى از ترس، گرسنگى، زيان مالى وجانی وكمبود محصولات، آزمايش مى كنيم وصابران (در اين حوادث وبلاها را) بشارت بده.

همپای زندگی جامعه انسانی در عالم، امتحان الهی در عرصه های مختلف زندگی بشری همواره رقم می خورده است و خوش‌بخت و سعادت‌مند انسان‌هایی می باشند که از امتحان الهی کامیاب و سر بلند بیرون آیند.

نزول بلایای طبیعی یکی از وسایل امتحان الهی است که هر از چند گاهی در نقاط مختلف عالم اتفاق می افتد و مردم سرزمینی با آن در محل آزمایش قرارد داده می شوند. با تاسف روز شنبه (۱۵ /میزان /۱۴۰۲) شاهد حادثه زلزله ای بالا تر از ۶ درجه ریشتر  در ولایات هرات، بادغیس و نیمروز افغانستان بودیم، در این حادثه در هرسه ولایت مخصوصا هرات که به حیث مرکز زلزله ثبت شده است هزاران تن از هموطنان ما کشته و زخمی شده و خسارات هنگفت مالی دیده اند.

مجمع محبان اهل‌بیت علیهم السلام ضمن عرض تسلیت  به خانواده های مصیبت دیده، طلب غفران الهی برای کسانی که جان شان را از دست داده اند و آرزوی شفای عاجل و صحت کامل برای مصدومان حادثه، از خدواند متعال برای همه کسانی که که در این حادث مورد ابتلا و امتحان الهی قرار گرفته اند اجر صابران را خواستار است.

مجمع محبان اهل‌بیت علیهم السلام در پایان از تمامی دولت ها  مخصوصا امارت اسلامی، مؤسسات خیریه ملی و بین المللی و انسانهای خیّر، می خواهد که  آسیب دیدگان این حادثه المناک را تنها نگذاشته به کمک آنان بشتابند.

مجمع محبان اهل بیت علیهم السلام  - افغانستان

نظر دهید

شما به عنوان مهمان نظر ارسال میکنید.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
5*9=? کد امنیتی