جواد امین: شهید سید رضی موسوی پشتیبان جبهه مقاومت بود

شنبه, 16 دی 1402

استاد حوزه علمیه گفت: شهید سید رضی موسوی حدود چهار دهه مسئول پشتیبانی نیروهای مقاومت بود و ما باید با مقام شهدایی همچون این شهید آشنا شویم.

جواد امین: شهید سید رضی موسوی پشتیبان جبهه مقاومت بود

به گزارش پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی مجمع جهانی اهل بیت(ع) ـ حجت الاسلام و المسلمین «جواد امین» در مراسم بزرگداشت سید رضی موسوی از سوی مهاجران سوری مقیم ایران در مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به نقش امام خمینی(ره) در جهان اسلام اظهار کرد: امام راحل، امت اسلامی را احیا کردند و ایشان، اصل مقاومت بودند. امام خمینی(ره) به مستضعفان جهان عزت دادند. امام راحل، شجره طیبه ای را ایجاد کردند که برکات این شجره را در کشورهای مختلف می بینیم. فرماندهان و مجاهدان بسیاری در مدرسه امام خمینی(ره) تربیت شدند و منهاج امام راحل در جهان در حال گسترش است.
وی ادامه داد: پاسخ به آمریکا و اسرائیل صرفا پرتاب چندین موشک و پهپاد نیست، بلکه گسترش تفکر مقاومت است که این تفکر باید گسترش یابد و تفکر مقاومت پیروز می شود. این تفکر را امروز در کشورهای مقاومت جهان از جمله یمن می بینیم. مقاومتی که مردم کشورهای مختلف انجام می دهند، مدیون تفکر امام خمینی(ره) است. ایران بیش از چهار دهه است که در محاصره قرار دارد، اما هر روز شاهد دستاوردهای جدیدی از این کشور هستیم.
استاد حوزه علمیه افزود: امام خمینی(ره) هم فقیه هم اصولی هم مفسر هم فیلسوف و هم یک رهبر به تمام معنا بودند. ایشان فرمودند که هر چه ما داریم از محرم و صفر است.
حجت الاسلام و المسلمین «جواد امین» با اشاره به خدمات شهید سید رضی موسوی به مقاومت اظهار کرد: این شهید حدود چهار دهه مسئول پشتیبانی نیروهای مقاومت بود و ما باید با مقام شهدایی همچون این شهید آشنا شویم. ما به عنوان ملت سوریه به آن چیزی که خداوند به ما داده است، افتخار می کنیم. سوریه کشوری است که در طول هزاران سال، یک کشور مقاوم بود و زمانی که از جریان مقاومت در فلسطین صحبت می کنیم، این مقاومت مدیون سوریه است.
وی خاطرنشان کرد: در چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی به این شهید می گوییم که ما بر عهد خود هستیم و با تفکر مقاومت زندگی می کنیم که این تفکر مقدمه ظهور است.

 

نظر دهید

شما به عنوان مهمان نظر ارسال میکنید.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
8-7=? کد امنیتی