ابنا شهرستان‌ها . رشت مجالس روضه خانگی پیوند بین خانواده‌ها را افزایش می‌دهد

یکشنبه, 26 آذر 1402

دبیرکل مجمع جهانی ا‌هل‌بیت (ع) با اشاره به اینکه با اشاره به لزوم برگزاری هیئات خانگی، گفت: مجالس روضه خانگی پیوند بین خانواده‌ها را افزایش می‌دهد.

مجالس روضه خانگی پیوند بین خانواده‌ها را افزایش می‌دهد

به گزارش پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی مجمع جهانی اهل بیت(ع) ـ آیت‌الله «رضا رمضانی» عصر روز گذشته شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ در مراسم روضه خانگی که در رشت برگزار شد، با اشاره به لزوم برگزاری هیئات خانگی، اظهار کرد: این مجالس در طول سال بنا به مناسبت‌های مختلف می‌تواند یک ظرفیت برای تجمیع خانواده‌ها باشد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه سابقه برگزاری روضه‌های خانگی در ایران بسیار زیاد و بر روی آن سرمایه گذاری شده است، تصریح کرد: برای برگزاری هر چه بیشتر هیئت‌های خانگی باید پیگیری شود چرا که اثر زیادی بر خانواده و محله‌ها می‌گذارد.

وی در ادامه با بیان اینکه مجالس روضه خانگی پیوند بین خانواده‌ها را افزایش می‌دهد، افزود: جلسات روضه خانگی در افزایش دانش نسبت به دین، بسیار مفید و مؤثر است.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه امروزه برخی خانواده‌ها از آسیب‌های زیادی رنج می‌برند، افزود: فلسفه وجود خانواده این است که انسان در آن به کمال می‌رسد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در غرب حضور دو انسان زیر یک سقف فارغ از اینکه زن و مرد باشند را هم خانواده معنا کرده‌اند و حالا همین موضوع را در کشورهای اسلامی نیز تجویز می‌کنند.

وی تاکید کرد: در تغییر نگاه‌ها باید تلاش کنیم و اگر در خانواده نگاه انسانی حاکم باشد و حقوق یکدیگر حفظ شود اختلافات کاهش پیدا می‌کند.

دبیرکل مجمع جهانی ا‌هل‌بیت (ع) خاطرنشان کرد: نگاه‌های سیاسی و مصرف‌گرایی کاذب در محیط خانه از آسیب‌هایی است که خانواده‌ها با آن درگیر می‌شوند.

آیت‌الله رمضانی در پایان اظهار کرد: خانواده حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) سرشار از کمک به فقرا، ایثار و از خودگذشتگی بودند.

نظر دهید

شما به عنوان مهمان نظر ارسال میکنید.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
4+4=? کد امنیتی