گفت و گو با حجت الاسلام و المسلمین «مرتضی وافی» در حاشیه پانزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی

چهارشنبه, 22 شهریور 1396
حجت الاسلام وافی اظهار داشت: اجلاس پیرغلامان پیش از محرم برگزار می شود و این می تواند عزم شرکت کنندگان را برای خدمتگذاری به آستان سیدالشهداء در ماه محرم مضاعف و انباشته کند و عزم این بزرگان را راسخ تر خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین «مرتضی وافی» در حاشیه پانزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی که در اصفهان در حال برگزاری است، اظهار داشت: جمعی از ارادتمندان اهل بیت(ع) که سالیان سال خدمت کرده اند سالی یک بار در کنار هم جمع می شوند و برگزاری این همایش مزیت های زیادی دارد.

وی که با خبرنگار ابنا گفتگو می کرد با اشاره به اینکه این اجلاس هم برای خود پیرغلامان و هم برای برگزارکنندگان آن برکات فراوان دارد، گفت: در این تجمع ها و نشست ها پیرغلامان حسینی با همه تجربه هایشان در کنار هم جمع می شوند و رد و بدل شدن و انتقال این تجربیات و داده هایی که سالیان سال در سینه اینها به صورت تجربی کسب کرده اند، یکی از برکات اجلاس پیرغلامان حسینی است.

این فعال فرهنگی افزود: این افراد از مناطق مختلف ایران و جهان آمده اند. آداب و رسوم و فرهنگ های منطقه ای و بومی و سنت های و اصالت هایی که دارند متفاوت است. این گردهمایی می تواند انتقال بخش این آداب و رسوم و آگاهی بخش افراد این جمع نسبت به فرهنگ ها و مناطق باشد. اقوام و فرهنگ های مختلف می توانند این میراث ماندگار را به یکدیگر انتقال دهند و هر کدام از عزیزان برای مناطق خود پیامبری هستند هم پیامی آورده اند و هم از اینجا پیامی به مناطق خود می برند.

وی با اشاره به موقعیت زمانی برگزاری اجلاس اظهار داشت: این اجلاس پیش از محرم برگزار می شود و این می تواند عزم شرکت کنندگان را برای خدمتگذاری به آستان سیدالشهداء در ماه محرم مضاعف و انباشته کند و عزم این بزرگان را راسخ تر خواهد کرد.

مرتضی وافی درباره مزیت های دیگر این اجلاس گفت: در این اجلاس نشست های علمی شکل خواهد گرفت و سخنرانی ها می تواند در آگاهی شرکت کنندگان نقش مهمی داشته باشد همچنین جوانانی که در کنار پیرغلامان زانو می زنند می توانند از این نکات علمی استفاده کنند. امیدوارم روز به روز بر سطح  و غنای علمی این همایش اضافه گردد.

وی در پایان گفت: در اجلاس از پیرغلامان نمونه تقدیر خواهد شد این اقدام خوب الگوسازی و الگوبخشی برای مادحان اهل بیت(ع) است و این تجلیل می تواند نمونه و الگو برای دیگر عزیزان باشد.

گفتنی است با مشارکت مجمع جهانی اهل بیت(ع) پانزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی، در شهر اصفهان در حال برگزاری است.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
6-5=? کد امنیتی