اخبار مجمع

  • کتاب «اخلاق النبی(ص) و اهل بيته(ع)» به زبان ترکی استانبولی ترجمه و منتشر شد

    کتاب «اخلاق النبی(ص) و اهل بيته(ع)» به زبان ترکی استانبولی ترجمه و منتشر شد

    به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع) کتاب «اخلاق النبی(ص) و اهل بيته(ع)» اثر باقر شریف القرشی به زبان ترکی استانبولی ترجمه و منتشر شد.

    این اثر ذکر گوشه هایی از فضایل و مناقب اخلاقی رسول گرامی اسلام صلى الله عليه و آله و اهل بیت ایشان است.

    نگارنده در این کتاب در چهارده بخش جداگانه هر یک از معصومین عليهم السلام را محور بحث قرار داده و درباره آن بزرگواران به ویژگی‌های بارز اخلاق و رفتاری اهتمام ورزیده و تلاش نموده تا خوانندگان را با این زاویه از شخصیت آنان آشنا سازد.

    استفاده از کلام نورانی اهل بيت عليهم السلام، رفتار ایشان در برابر دوستان و مواضعشان در مقابل مخالفان و توصیف‌های دیگران درباره آنان از جمله منابعی بوده که مصنف از لابه لای آن‌ها، به دنبال تحقق هدف خود بوده است.

    همچنین صبر، ورع، زهد، ارشاد، کرامت ورزیدن، مخالفت با جهل و بخل، و نیکی به دوست و دشمن از برجسته ترین شاخصه های مشترک اخلاق در میان این نورهای پاک معرفی شده است.

    365b3bb9-97a2-4757-a2c7-d133ef07b230.jpg

    علاقه‌مندان برای دریافت این اثر می توانند به ساختمان معاونت فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) به آدرس قم، بلوار جمهوری اسلامی، نبش کوچه 6 مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02532131307 تماس بگیرند.

    به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع) کتاب «اخلاق النبی(ص) و اهل بيته(ع)» اثر باقر شریف القرشی به زبان ترکی استانبولی ترجمه و منتشر شد.

  • همایش «دین، سلامت و کمک‌‌های بشردوستانه» برگزار می‌شود

    همایش «دین، سلامت و کمک‌‌های بشردوستانه» برگزار می‌شود

    دومین همایش «دین، سلامت و کمک‌های بشردوستانه» از سوی بنیاد بین‌المللی پزشکان مسلمان و محب اهل بیت (ع) مرتبط با مجمع جهانی اهل بیت (ع)، با حضور میهمانان برجسته کشوری و بین‌المللی برگزار می‌شود.

    این همایش با حضور آیت الله رضا رمضانی دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه و حجت الاسلام ابوالقاسم دولابی مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت برگزار خواهد شد.

    دومین همایش «دین، سلامت و کمک‌های بشر دوستانه» فردا دوشنبه هفدهم اردیبهشت ماه از ساعت ۱۵ در سالن همایش‌های دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران واقع در بلوار کشاورز نبش خیابان قدس برپا خواهد شد.

    همایش«دین، سلامت و کمک‌ های بشردوستانه» از سوی بنیاد بین ‌المللی پزشکان مسلمان و محب اهل بیت(ع) مرتبط با مجمع جهانی اهل بیت(ع)، با حضور میهمانان برجسته کشوری و بین ‌المللی برگزار می شود.

  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند/ ویژگی‌های مسلمان واقعی بر اساس روایات اهل‌بیت(ع)

    آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند/ ویژگی‌های مسلمان واقعی بر اساس روایات اهل‌بیت(ع)

    به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت (ع) - آیت الله «رضا رمضانی» دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) که به دعوت مسلمانان کشور برزیل برای حضور در همایش بین المللی «اسلام؛ دین گفتگو و زندگی» به این کشور سفر کرده بود، در مرکز اسلامی امام مهدی(عج) شهر سائوپائولو برزیل، حضور یافت و در جمع جوانان مسلمان در این مرکز اسلامی به سخنرانی پرداخت.

    آیت الله رمضانی در این سخنرانی با اشاره به جایگاه اخلاق در اسلام اظهار کرد: یکی از نکات مهم در خصوص دین اسلام، بُعد اخلاقی آن است، اسلام در صدد است تا انسان را اخلاقی تربیت کند و جامعه نیز جامعه اخلاقی باشد. اخلاق از مقوله هایی است که وقتی وارد فضایل آن می شویم، می بینیم که با فطرت انسان هماهنگ است. برخی از پستی‌های اخلاقی، مخالف فطرت می باشد. وقتی که قرآن به حقیقت نفس، قسم می خورد، جایگاه نفس و تمایل نفس حقیقی را به صورت عالی معرفی می کند، «وَنَفْسٍ وَمَا سَوَّاهَا»، قرآن در ادامه می گوید که همه خوبی ها و بدی ها را به انسان الهام کردیم و شناساندیم، «فَأَلْهَمَهَا فُجُورَهَا وَتَقْوَاهَا». کسانی پیروز میدان هستند که خودشان را تزکیه و تربیت کنند لذا این افراد به فلاح و رستگاری می رسند، «قَدْ أَفْلَحَ مَنْ زَكَّاهَا».

    وی ادامه داد: خداوند همه زیبایی ها را در فطرت و وجود انسان قرار داده است. مولوی یکی از عرفان بزرگ، مثال زیبایی می زند که یک نفر در خواب می بیند که باید تیری رها کند و این تیر به هر کجا خورد، آنجا گنج است. او هم تیر را رها کرد و جایی که خورد، شروع به حفر زمین کرد تا به گنج برسد، اما به گنج نرسید. جاهای مختلفی را کند، اما به گنج نرسید. برخی خیال کردند که این قضیه حقیقی است، چون این فرد، انسان بی ربطی نبود. فرماندار آنجا به این مرد گفت که تو دیگر حفاری نکن، تو مقدماتش را فراهم کن و حفاری بر عهده ما باشد و به گنج که رسیدیم، آن را به صورت مساوی بین هم تقسیم می کنیم. کسی که به خواب این فرد می آمد، زیاد این کار را انجام می داد و می گفت که فلان جا را حفر کن. به آن فرد گفتند که از این شخص بپرس که چرا ما جاهای مختلف را کندیم، اما به گنج نرسیدیم، یعنی ما را فریب می دهی؟ آن فرد در خواب این سوال را پرسید و آن شخص پاسخ داد که من گفتم تیر را به کمان بزن، ولی نگفتم که بکش، تو می رفتی می کشیدی و آن تیر ۴۰ متر آن طرف می افتاد و تو به گنج نمی رسیدی، تو تیر را به کمان بزن بدون این که بکشی، رها کن. مرد بعد از بیدار شدن همان کار را انجام داد، تیر را روی کمان گذاشت، تیر در مقابلش افتاد و همان جا را حفر کرد و به گنج رسید. نتیجه این که گنج در وجود خود انسان است، بنابراین انسان اگر خودش را مطالعه کند، به گنج می رسد.

    اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می کند

    دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: اسلام گنج وجودی انسان را به او معرفی می کند، اما ما متاسفانه می خواهیم که از غیر جستجو کنیم و به گنج برسیم. شعر معروفی از حافظ وجود دارد که «سال ها دل طلب جام جم از ما می کرد/ آنچه خود داشت زبیگانه تمنا می کرد»، اسلام می خواهد انسان را انسان تربیت کند و انسان شدن، ویژگی های خاص خودش را دارد. انسان وقتی که انسان شد، به دیگران خدمت می کند، امانت‌دار خواهد بود، انفاق می کند و خیلی از فضایل دیگر در انسان رشد می کند. البته فهمیدن انسان شدن، بسیار مهم است. یک مثال می زنم تا این مسئله، روشن تر شود. پدر و پسری با هم دعوا داشتند و پسر بسیار پدرش را اذیت می کرد. پدر به پسر می گوید: تو انسان نمی شوی! این حرف به پسر برخورد و رفت چند جا درس خواند و همچنین فعالیت اجتماعی انجام داد تا اینکه امیر استانی شد. او بعد از اینکه به حاکمیت رسید، نامه ای به پدرش نوشت بدون این که بگوید من پسرت هستم، با این مضمون که من امیر، تو را فرامی‌خوانم. پدر نمی دانست فرزندش است لذا بابت احضار شدن از طرف امیر، ترسید و بار و بندیلش را جمع کرد و پیش امیر رفت. وقتی که پدر وارد فضای عمارت حکومتی شد دید که پسرش بالا نشسته است. پسر به پدرش گفت که دیدی من آدم شدم، در حالی که تو به من می گفتی که تو آدم نمی شوی. پدر به پسر گفت من به تو نگفتم که حاکم نمی شوی من به تو گفتم که آدم نمی شوی، تو آدم شدی؟ اگر آدم شده بودی پدر پیرت را به اینجا نمی آوردی.

    آیت الله رمضانی با اشاره به راهکار تربیتی اسلام اظهار کرد: اسلام می خواهد که انسان را آدم تربیت کند. وقتی که انسان آدم شود، عاشق می شود. قبل و بعد از پیامبر(ص)، جوان ها عاشق بودند اما پیش از پیامبر(ص) به دنبال عشق های مجازی بودند و به خاطر این عشق ها، جنگ ها و نزاع های زیادی رخ می‌داد. پیامبر(ص) که آمدند، عشق را معنا کردند و گفتند که عشق و علاقه، کمال به زیبایی ها است و بالاترین عشق، عشق و محبت به خدا است. وقتی که عشق به خداوند بیایید، عشق به کمال و عشق به زیبایی ها و عشق به معنویت و عشق به خدمت هم می آید و انسان با عشق به دیگران خدمت می کند، این طور نیست که گدا به در خانه او برود، بلکه او با عشق به در خانه گدا می رود و به او کمک می کند.

    وی ادامه داد: انسان اگر بخواهد انسان شود و خودش را تربیت کند، خودش را نباید ببیند. چون اگر بخواهد خودش را ببیند، دیگر آن حقیقت را نمی تواند ببیند. مولوی داستانی از شکایت پشه نزد حضرت سلیمان نقل کرد، پشه پیش حضرت سلیمان رفت و گفت که من از باد شکایت دارم، حضرت سلیمان گفت که از هر کسی که شکایت داری، باید او هم باشد تا من قضاوت کنم. پشه به حضرت سلیمان گفت که من نمی گویم، تو به باد بگو که بیاد. باد تحت تسخیر حضرت سلیمان بود و او زبان حیوانات را می فهمید. حضرت سلیمان به باد گفت که بیا، باد که آمد پشه رفت، حضرت سلیمان به پشه گفت که تو هم باش تا من بررسی کنم که مشکل از کجاست؟ پشه گفت که مشکل من از باد است، هر کجا که باد باشد من نمی توانم باشم. مولوی از این داستان، این نتیجه اخلاقی را گرفت که همان طور که پشه و باد با هم جمع نمی شوند، خودبینی با خدابینی جمع نخواهد شد. انسان نباید خودبین باشد، بلکه انسان باید خودش را مخلوق خداوند ببیند و تسلیم او شود، وقتی که به تسلیم شدن رسید، مسلم می شود، اسلام به معنای تسلیم در برابر دستورات باری تعالی است.

    ویژگی های مسلمان واقعی بر اساس روایات اهل بیت(ع)

    دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: مسلم هر کجا که باشد، دیگران احساس امنیت می کنند و مسلمان واقعی همین است. براساس روایات، مسلمان واقعی کسی است که دیگران از دست و زبان او در امان باشند. خیلی ها شاید در اسم مسلمان باشند، اما در معنا مسلمان نیستند، پیامبر(ص) فرمودند که شما باید در معنا مسلمان باشید. انسان وقتی به جایگاه مسلمان بودن رسید، احساس مسئولیت می کند، اول در برابر خود و بعد در برابر همه مسلمانان احساس مسئولیت خواهد کرد، او اگر احساس مسئولیت نکند، حقیقتا، مسلمان نیست. پیامبر(ص) در روایتی فرمودند که «مَنْ أَصْبَحَ لا یَهْتَمُّ بِأُمورِ الْمُسْلمینَ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ» اگر کسی صبح کند و به فکر اصلاح امور مسلمانان نباشد، مسلمان نیست.

    آیت الله رمضانی با اشاره به لزوم احساس مسئولیت مسلمانان در برابر یکدیگر اظهار کرد: اسلام می گوید که در یک جامعه اسلامی، مشکل یک مسلمان، مشکل مسلمان دیگر نیز است. چون که مسلمان برادر مسلمان است، اگر او احساس درد می کند، تو هم باید احساس درد کنی، اگر او شاد باشد تو هم باید شاد باشی. سعدی شعر زیبایی دارد که «بنی آدم اعضای یکدیگرند». انسان مسلمان نه تنها باید در برابر دیگر مسلمانان احساس مسئولیت کند، بلکه اگر یک غیرمسلمان همچون فردی مسیحی از او کمک بخواهد، باید به او کمک کند و اگر کمک نکند، مسلمان نیست. پیامبر(ص) در روایتی فرمودند که «مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنادِی یا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِم»؛ (کسى که صداى انسانى را بشنود که فریاد مى زند: اى مسلمانان به دادم برسید و کمکم کنید، کسى که این فریاد را بشنود و پاسخ نگوید، مسلمان نیست). یک مسلمان دیگران را بر خود مقدم می کند، امام حسن(ع) گفتند که دیدم مادرم حضرت زهرا(س) در عبادت خود فقط برای همسایه ها دعا می کردند و در حالی که خودشان بیمار بودند، برای خودشان دعا نکردند. من از مادرم پرسیدم که چرا برای خودتان دعا نکردید، ایشان فرمودند که اول همسایه و بعد خانه.

    دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: روزی حضرت زهرا(س) نزد پدرشان رسول اکرم(ص) آمدند و فرمودند که فرق مِهر من با دیگران چیست؟ همان جا خداوند به جبرئیل وحی کرد که به پیامبر(ص) بگو: فاطمه هر چه بخواهد به او می دهم. حضرت زهرا(س) به پیامبر(ص) گفتند که امت شما در روز قیامت با مشکل مواجه می‌شوند، من نمی خواهم آنها در جهنم بسوزند، بلکه می خواهم آنها را شفاعت کنم. خداوند به جبرئیل گفت که به پیامبر(ص) بگوید که من شفاعت حضرت فاطمه(ص) را پذیرفتم و ایشان هر کسی را شفاعت نماید، من قبول می کنم. حضرت زهرا(س) از شنیدن این خبر بسیار خوشحال شدند.

    وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) به حضرت امیرالمومنین(ع) آرامش می دادند. امام علی(ع) فرمودند هر غمی داشتم، زمانی که حضرت زهرا(س) را می دیدم، تمام غم های عالم از من دور می شدند. نه من حضرت فاطمه(س) را اذیت کردم و نه ایشان من را اذیت کرد. زمانی که امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در مسجد، خبر شهادت حضرت زهرا(س) را به امام علی(ع) دادند، حضرت امیرالمومنین(ع) چند بار نشستند و بلند شدند. ایشان وقتی وقتی وارد خانه گشتند، عبا و عمامه خود را انداختند و نزد پیکر حضرت زهرا(س) آمدند و چند برابر ایشان را صدا زدند، اما جوابی نیامد تا این که حضرت امیرالمومنین(ع) گفتند که یا فاطمه، من پسرعموی تو علی هستم. در روایات آمده است که حضرت زهرا(س) فرمودند هر کس برای امام حسین(ع) گریه کند، من او را شفاعت می کنم. ما افتخار می کنیم که امام مان حضرت امیرالمومنین(ع) و مادرمان حضرت زهرا(س) هستند.

    دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: اسلام گنج وجودی انسان را به او معرفی می کند، اما ما متاسفانه می خواهیم که از غیر جستجو کنیم و به گنج برسیم.

  • اعتراضات گسترده دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم غزه، نمایانگر بیداری وجدان بشری است

    اعتراضات گسترده دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم غزه، نمایانگر بیداری وجدان بشری است

    به گزارش پایگاه رسمی مجمع جهانی اهل بیت (ع)- آیت‌الله «رضا رمضانی» شامگاه جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مراسم شب شهادت امام جعفر صادق (ع) که در مسجد امام حسن مجتبی (ع) لنگرود برگزار شد، با اشاره به اینکه مساجد سنگر دین هستند، اظهار کرد: دینداری و ترویج مفاهیم قرآنی در مساجد آموزش داده می‌شود. 

    نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بیش از ۳۷ هزار حدیث از امام صادق (ع) نقل شده است، تصریح کرد: ایشان در زمان حیات خود حدود ۴ هزار شاگرد در علوم مختلف تربیت کردند. 

    وی با بیان اینکه معارف شیعی زیادی از امام صادق (ع) به ما رسیده است، افزود: امام صادق (ع) احیاگر فرهنگ اهل‌بیتی بودند. 

    ترویج معارف شیعی را مرهون نهضت علمی امام صادق (ع) هستیم

    آیت‌الله رمضانی با تاکید بر اینکه ترویج معارف شیعی را مرهون نهضت علمی امام صادق (ع) هستیم، ابراز کرد: امام صادق (ع) در زمان خود با انحرافات فکری و بدعت‌گذاری‌های گوناگونی مقابله کرد. 

    وی اضافه کرد: ائمه معصومین در هر دوران با انحرافات و بدعت‌هایی مواجه بودند. در زمان امام صادق (ع)، ائمه اطهار را خدا و پیامبر می‌دانستند ولی حضرت با این انحرافات فکری مقابله کرد. 

    دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) افزود: وظیفه ائمه اطهار(ع) و عالمان دینی، مقابله با بدعت‌ها است‌. 

    وی در پاسخ به شبهه “هر پرچمی که قبل ظهور برافراشته شود باطل است”، تصریح کرد: اینکه این حدیث متعلق به چه دوره‌ای است و یا آن پرچم چه باشد مهم است؛ آیا پرچم حق است یا باطل؟ نظام اسلامی در راستای تحقق امر ظهور و تشکیل حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) تشکیل شده و حرکت می‌کند. 

    آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه برای برپایی حکومت حضرت مهدی (عج) باید مقدمات آن وجود داشته باشد، ابراز کرد: ظلم‌کردن و پذیرفتن ظلم در اسلام جایگاهی ندارد و اسلام به کسی اجازه ظلم کردن و ظلم پذیرفتن را نمی‌دهد. 

    وی با تاکید بر اینکه در برابر ظلم به کودکان غزه باید اعلام انزجار کنیم، گفت: اعتراضات امروز در آمریکا با حضور گسترده دانشجویان و اساتید برای حمایت از مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه، نمایانگر بیداری وجدان بشری است. 

    نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انقلاب اسلامی می‌تواند مقدمه ظهور انقلاب اسلامی و جهانی حضرت مهدی (عج) باشد، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین امانت برای ما است. 

    وی ادامه داد: امروزه ملت‌ها به برکت انقلاب اسلامی در برابر توهین به پیامبر اکرم (ص) در دنیا می‌ایستند و مقابله می‌کنند. 

    جغرافیای جبهه مقاومت امروز تا آمریکای لاتین گسترش یافته است

    آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه در کانادا و کشورهای اروپایی و آمریکایی، مکتب حسینی (ع) و گفتمان انقلاب اسلامی روز به روز در حال افزایش است، اضافه کرد: ادبیات رئیس جمهور و مردم ونزوئلا، ادبیات انقلابی امامین انقلاب اسلامی است؛ جغرافیای جبهه مقاومت امروز توسعه پیدا کرده و تا آمریکای لاتین گسترش یافته است. 

    وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی به عنوان قدرت منطقه است و بعد از انجام عملیات «وعده صادق» امروزه جز بازیگران قدرتمند در عرصه جهانی مطرح است، افزود: عملیات «وعده صادق» گوشمالی بزرگی برای رژیم صهیونیستی بود و البته کسی جرات حمله به رژیم صهیونیستی را نداشت که این موضوع نشان دهنده قدرت انقلاب اسلامی است. 

    دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع)، خاطرنشان کرد: امروز، وجدان بیدار بشری در برابر جنایات غزه ساکت نخواهد نشست و کسی فکر نمی‌کرد در مهد مدعی آزادی، دانشگاهیان این چنین به میدان بیایند. 

    وی در پایان اظهار کرد: بهترین ملت را در دنیا داریم و مردم ایران با همه سختی‌ها در حوزه‌های اقتصادی، مشکلات را تحمل کرده‌اند؛ مسئولین باید دوران خدمت را زمان طلایی بدانند و با تلاش مضاعف، کوتاهی‌ها را جبران نمایند.

    دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه وجدان بیدار امروز بشری در برابر جنایات غزه ساکت نمی‌نشیند، گفت: اعتراضات امروز در آمریکا با حضور گسترده دانشجویان و اساتید برای حمایت از مردم مظلوم غزه، نمایانگر بیداری وجدان بشری است.

  • گزارش تصویری | حضور دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در مرکز اسلامی امام مهدی(عج) شهر سائوپائولو برزیل

    گزارش تصویری | حضور دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در مرکز اسلامی امام مهدی(عج) شهر سائوپائولو برزیل

    آیت الله «رضا رمضانی» دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) که به دعوت مسلمانان کشور برزیل برای حضور در همایش بین المللی «اسلام؛ دین گفتگو و زندگی» به این کشور سفر کرده بود، در مرکز اسلامی امام مهدی(عج) شهر سائوپائولو برزیل، حضور یافت و برای اعضای این مرکز اسلامی به سخنرانی پرداخت.

  • گزارش تصویری | حضور دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در حوزه علمیه شهر کوریتیبا برزیل

    گزارش تصویری | حضور دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در حوزه علمیه شهر کوریتیبا برزیل

    آیت الله «رضا رمضانی» دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) که به دعوت مسلمانان کشور برزیل برای شرکت در همایش بین المللی «اسلام؛ دین گفتگو و زندگی» به این کشور سفر کرده بود در حوزه علمیه شهر کوریتیبا برزیل، حضور یافت و در جمع طلاب این حوزه علمیه به سخنرانی پرداخت.

  • گزارش تصویری | حضور دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در دانشگاه کاتولیکی شهر کوریتیبا برزیل

    گزارش تصویری | حضور دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در دانشگاه کاتولیکی شهر کوریتیبا برزیل

    آیت الله «رضا رمضانی» دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) که به دعوت مسلمانان کشور برزیل برای حضور در همایش بین المللی «اسلام؛ دین گفتگو و زندگی» به این کشور سفر کرده بود، در دانشگاه کاتولیکی شهر کوریتیبا برزیل، حضور یافت و ضمن سخنرانی برای دانشجویان این دانشگاه به سوالات مختلف آنها پاسخ داد.

اولین همایش بین‌المللی "مهدویت" با همکاری مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)در هلند برگزار شد

شنبه, 15 ارديبهشت 1397

پایگاه‌های مرتبط

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
1+9=? کد امنیتی