برگزاری اولین تالار گفتگوی مجازی جهت انتشار پیام رهبر انقلاب خطاب به حجاج بیت الله الحرام

الجمعة, 14 حزيران/يونيو 2024

اولین جلسه مجازی بررسی، همفکری و تبادل نظرِ جمعی از اعضاء مجمع عمومی و نمایندگان و مبلغین مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام جهت انتشار پیام رهبر انقلاب خطاب به حجاج بیت الله الحرام، برگزار شد.

برگزاری اولین تالار گفتگوی مجازی جهت انتشار پیام رهبر انقلاب خطاب به حجاج بیت الله الحرام

به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت (ع) - در آستانه شروع مناسک حج امسال، از هشتم ذی الحجة الحرام سال ۱۴۴۵ هجری قمری، به عنوان کنگره عظیم جهانی مسلمانان جهان، اولین جلسه بررسی، همفکری و تبادل نظرِ جمعی از اعضاء مجمع عمومی و نمایندگان و مبلغین مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام در سرتاسر جهان به صورت مجازی برگزار شد.

این نشست تعاملی و گفتگومحور، با هدف بررسی روش ها و راهکارهای ابتکاری و نوین و طرح ایده های پیشنهادی با توجه به تکنولوژی های جدید ارتباطی جهت انتشار، تبیین و پیاده‌سازی پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، خطاب به حجاج بیت الله الحرام و عموم مسلمانان و آزادگان جهان در معاونت امور بین الملل مجمع، برگزار گردید.

در این جلسه از سوی حجت الاسلام و المسلمین معینیان، معاون امور بین الملل مجمع و سایر حضار بین المللی این نشست، نسبت به تمرکز، توزیع، تولید محتوا و اشتراک گذاری مطالب و محتواهای چندرسانه ای با محوریت شعار #حج_برائت و ذیل هشتگ #الکعبة_تجمعنا_لدعم_الفلسطین تاکید شد.

در این تالار گفتمان مجازی، اجتماع ارزشمندی از شخصیت های برجسته مرتبط با مجمع جهانی اهل بیت (ع) از کشورهای مختلف در اقصی نقاط مختلف دنیا از جمله: نروژ. گویان. آلمان، لبنان. آرژانتین. تایلند. میانمار. هندوستان. پاکستان. افغانستان. عراق. سوئیس. پرتغال. سوریه. عربستان. سریلانکا. روسیه. گرجستان. از  ساعت ۱۱ صبح تا ۱۳ عصر به وقت تهران شکل گرفت.

مفهوم شناسی حج برائت امسال، اعلام انزجار و برائت بین المللی، فرادینی و منطقه ای از صهیونیسم بین الملل، استکبار جهانی و مزدوران شان در منطقه، دفاع همه جانبه از حقوق بشر در غزه در اوج روزهای تنهایی، غربت و کشتارهای مظلومانه در منطق مسکونی گذرگاه رفح و هویت بخشی به مدافعین و حامیان حقوق مردم مظلوم غزه در سرتاسر دنیا علاوه بر مسلمانان حاضر در مراسم عظیم حج امسال اعم از دانشجویان باوجدان و حامی فلسطین در ایالات متحده آمریکا و اروپا، برخی از مباحث مورد بحث و گفتگو به شمار می آمد.

همچنین در ضمن این جلسه همفکری بر راه اندازی، فعال سازی، تولید محتواهای چندرسانه ای کوتاه، کم حجم و در عین حال اثربخش و اشتراک گذاری آن ها به صورت چندرسانه ای در بین افراد، گروه ها و اکانت های مرتبط در شبکه های اجتماعی پربازدید بین المللی و ... تاکید گردیده و راهکارهای آن مورد تبادل نظر واقع شد.

در پایان گفتنی است که هم زمان با انتشار رسمی پیام و قرائت آن در مراسم برائت از مشرکین در صحرای عرفات و در روزهای آینده نیز قرار است جلساتی مشابه با رویکرد جهاد تبیین و تحلیل نسبت به این پیام مهم، پربازدید و مملو از مخاطب به صورت تخصصی تر و منطقه ای، در دستور کار قرار گرفته و برگزار شود.

نظر دهید

شما به عنوان مهمان نظر ارسال میکنید.

المجمع العالمي لأهل البيت (علیهم السلام)

المجمع العالمي لأهل البيت عليهم السلام، منظمة غير حكومية وعالمية شيعية تعنى بنشر معارف أهل البيت عليهم السلام وترسيخ الوحدة الإسلامية والعمل على اكتشاف وتنظيم أتباع العترة الطاهرة (ع) وتعليمهم ودعمهم.

أنشئت المنظمة علي يد نخبة من الشيعة ويشرف عليها الولي الفقيه والمرجعية الشيعية العليا.

قد قامت المنظمة منذ تأسيسها بدور إيجابي في المستوي العالمي في ترسيخ أسس الوحدة بين مختلف المذاهب الإسلامية.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

اتصل بنا

موضوع
البريد الإلكتروني
الرسالة
6+5=? قانون الضمان