رکن‌آبادی: انقلاب اسلامی ایران پیام «تاریخ‌ساز و تمدن‌ساز بودن زن» را به جهان صادر کرد

الأربعاء, 12 حزيران/يونيو 2024

شورای بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین با همکاری بخش بانوان مجمع جهانی اهل بیت(ع)، نشست تخصصی بین‌المللی خانواده متعهد و مقاوم در مدرسه عاشورا را برگزار کرد.

رکن‌آبادی: انقلاب اسلامی ایران پیام «تاریخ‌ساز و تمدن‌ساز بودن زن» را به جهان صادر کرد

به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت (ع) - شورای بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین با همکاری بخش بانوان مجمع جهانی اهل بیت(ع)، نشست تخصصی بین‌المللی خانواده متعهد و مقاوم در مدرسه عاشورا را برگزار کرد.

این نشست که در دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار شد، خانم دکتر ایران رکن‌آبادی، مسئول امور بین‌الملل بانوان مجمع جهانی اهل بیت(ع) با موضوع «تعهد به خانواده در گفتمان مقاومت اسلامی»، و جمعی از مسئولین حوزه بانوان در عرصه بین‌الملل و مقاومت سخنرانی نمودند.

همچنین با هماهنگی انجام شده از سوی بخش بانوان مجمع خانم‌ها سمیرا خادم از کشور دانمارک (به زبان انگلیسی) با موضوع «بررسی تطبیقی تعهد به خانواده در سلوک و فرهنگ حسینی و فرهنگ غرب» و زینب فرحات، فعال بین‌المللی حوزه مقاومت و فلسطین با موضوع «خانواده و انتقال فرهنگ و شعائر حسینی(ع) از دیگر سخنرانان این همایش بودند.

در این نشست خانم دکتر رکن‌آبادی ضمن تشکر از جمع حاضر نسبت به ادای احترام به مقام شامخ شهدا خصوصاً شهدای مقاومت، ابتدا در خصوص اهمیت و جایگاه ارزنده خانواده عنوان کرد: خانواده از نگاه اسلام و آموزه‌های دینی، نهادی بسیار ارزشمند و مقدس قلمداد می‌گردد و اگر قرار باشد تا انسان برای نیل به ترقی، کمال و سعادت به سرعت پیشرفت کند به طور حتم تشکیل خانواده مؤثرترین و قوی‌ترین حرکت به سوی این ارتقاء تصاعدی است.

وی با اشاره به بیان استاد شهید مطهری توضیح داد: پختگی و پویایی در تشکیل خانواده و در پرتو ازدواج وجود دارد که در مدرسه پیدا نمی‌شود، در جهاد با نفس پیدا نمی‌شود در نماز شب پیدا نمی‌شود این کمالات را فقط در تشکیل خانواده می‌توان بدست آورد. لذا تلاش در مسیر بالندگی و پیشرفت خانواده در زمره عبادات و به منزله برترین کارها یعنی جهاد فی سبیل الله قرار گرفته است. یعنی خانواده به صورت تکوینی موجب تکامل شخصیت و ارتقاء اعضای خانواده می‌گردد.

خانم رکن آبادی ادامه داد: از سوی دیگر درک و اعتقاد به گفتمان مقاومت و جریان مقاومت و جبهه مقاومت هم جزء معارفی است که کانون اصلی و مهم ایجاد تشکیل و استمرار آن هم در همین خانواده قرار دارد. گفتمان مقاومت یک معرفت، مکتب و اندیشه‌ای است که در بستر خانواده نشو و نما می‌کند و مقوله‌ای ظاهری یا تقلید کورکورانه نیست که اگر چنین بود جبهه مقاومت بدون اعتقاد به آن معرفت توان استمرار و طی مسیر پر فراز و نشیب آن را نداشت.

وی اضافه کرد: گفتمان و محور مقاومت، سپری در مقابل هجمه به بدنه امت اسلام، فرهنگ امت اسلامی و ارزش‌های نورانی اسلام است که کانون و محور شکل گیری آن خانواده است و راهبردهای اسلام در خصوص اهمیت جایگاه و کارکردهای خانواده بر ترسیم الگوی خانواده متعادل و تبیین ویژگی‌های خانواده آرمانی در مسیر پرورش فرزندان و انتقال فرهنگ به ویژه فرهنگ مقاومت تاکید دارد.

رکن آبادی در پایان با بیان اینکه تاریخ ساز بودن و تمدن ساز بودن زن پیامی بود که انقلاب اسلامی ما به جهان صادر کرد، گفت: گفتمان محوری، رسالت اصلی ما در حوزه خانواده است همانطور که در خانواده اهل‌بیت(ع) نیز تاریخ سازی از طریق خانواده رقم خورده و در فرهنگ عاشورا هم پایداری از جایگاه خانواده محقق شده است.

نظر دهید

شما به عنوان مهمان نظر ارسال میکنید.

المجمع العالمي لأهل البيت (علیهم السلام)

المجمع العالمي لأهل البيت عليهم السلام، منظمة غير حكومية وعالمية شيعية تعنى بنشر معارف أهل البيت عليهم السلام وترسيخ الوحدة الإسلامية والعمل على اكتشاف وتنظيم أتباع العترة الطاهرة (ع) وتعليمهم ودعمهم.

أنشئت المنظمة علي يد نخبة من الشيعة ويشرف عليها الولي الفقيه والمرجعية الشيعية العليا.

قد قامت المنظمة منذ تأسيسها بدور إيجابي في المستوي العالمي في ترسيخ أسس الوحدة بين مختلف المذاهب الإسلامية.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

اتصل بنا

موضوع
البريد الإلكتروني
الرسالة
6+5=? قانون الضمان