«حسن صدرایی عارف» به عنوان سرپرست خبرگزاری ابنا منصوب شد/ آیت الله رمضانی: ابنا می‌تواند زبان گویای پیروان اهل بیت(ع) در دنیا شود

پنج شنبه, 08 دی 1401

در حکمی از سوی آیت الله رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، حسن صدرایی عارف به عنوان سرپرست خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا منصوب شد.

«حسن صدرایی عارف» به عنوان سرپرست خبرگزاری ابنا منصوب شد/ آیت الله رمضانی: ابنا می‌تواند زبان گویای پیروان اهل بیت(ع) در دنیا شود

به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی مجمع جهانی اهلبیت - آیت الله «رضا رمضانی» دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با صدور حکمی آقای «حسن صدرایی عارف» را به عنوان سرپرست خبرگزاری ابنا منصوب و از زحمات حجت الاسلام والمسلمین «سیدعلیرضا حسینی عارف» تجلیل کرد.

آیت الله رمضانی در مراسم تکریم و معارفه مدیران خبرگزاری ابنا که روز پنجشنبه ۱ دی ماه ۱۴۰۱ در قم برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) گفت: می‌توان به ضرس قاطع ادعا کرد که بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) و جایگاهی که مقام امامت امیرالمؤمنین (ع) داشته، حضرت زهرا (س) یکی از سردمداران حرکت جهاد تبیینی در بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و مجموعه ابعاد زندگی بوده اند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با تاکید بر اینکه احیای فرهنگ اهل بیت (ع)، یکی از مهم‌ترین اهداف مجمع بوده است، تصریح کرد: در این برهه زمانی، پیچ تاریخی و ضرورتی که امروزه با آن مواجه هستیم، با بهترین شرایط برای تبیین معارف اهل بیت (ع) مواجه هستیم و باید از این فرصت طلایی به نحو شایسته استفاده کنیم.

وی افزود: هیچ زمانی مانند زمان کنونی برای تبیین معارف اهل بیت مهیا نبوده است. دنیا به معارف اهل بیت گرایش پیدا کرده است. هر جایی که بستری فراهم شد این عشق و علاقه و ارادت نسبت به اهل بیت از همه پیروان ادیان الهی و بشری برجسته شد و شاید در طول تاریخ حیات مسلمانان چنین شرایطی را برای تبیین معارف اهل بیت نداشته ایم.

آیت الله رمضانی در بخش دیگری از سخنان خود، فناوری‌های نوین و ابزار‌های پیام رسانی را مورد توجه قرار داد و گفت: موضوعاتی مثل ماهواره، رایانه، اینترنت، تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی و مجازی باعث تحولاتی در جامعه بشری شده است و این ابزار‌های پیام رسانی با سرعت حیرت انگیزی در حال تعامل و حرکت هستند که نباید از تحولاتی که در این حوزه‌ها به وجود آمده عقب بمانیم. مجمع جهانی اهل بیت (ع) هم باید از همه ابزار‌هایی که بتواند خود را به این مرجعیت برساند به شکل صحیح و با یک نظام اخلاق محور استفاده کند.

آیت الله رمضانی با اشاره به فعالیت خبرگزاری ابنا و زحمات آقای حسینی عارف از زمان تاسیس و تثبیت این رسانه اظهار کرد: یکی از کار‌های ارزشمندی که در مجمع جهانی اهل بیت (ع) و در دوره آیت الله اختری به نحو شایسته صورت گرفته تأسیس خبرگزاری ابنا است. راه اندازی خبرگزاری ابنا مانند شبکه ثقلین و دانشگاه اهل بیت (ع) بسیار ارزشمند و قابل تحسین است. آقای حسینی عارف هم در تأسیس و هم در تثبیت ابنا نقش داشتند و زحمت و تلاش‌های زیادی داشتند.

وی تاکید کرد: با مطالعات دقیق صورت گرفته و جمع بندی کارشناسی دقیق و همه جانبه به این نتیجه رسیدیم که باید از ظرفیت آقای حسینی عارف در مجمع استفاده کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) توقعات و مطالبات از خبرگزاری ابنا را در سطح بین المللی دانست و افزود: هر مدیری در مسندی که قرار می‌گیرد باید به روز باشد و لازمه آن ارتباط با متخصصان در آن حوزه است. با ظرفیتی که ابنا دارد می‌تواند تبدیل به یک خبرگزاری کم نظیر در حوزه شیعیان شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری، به فناوری‌های نوین و تحولاتی که در این عرصه در دنیا رخ داده است اشاره کرد و گفت: مجمع جهانی اهل بیت (ع) برای جذابیت و تاثیرگذاری باید به دنبال کار‌های ابداعی با ابزار‌های صحیح باشد. این بستر وجود دارد که پویش‌های بین المللی را از طریق فناوری‌های نوین ایجاد کنیم.

آیت الله رمضانی با تاکید بر اینکه ما معتقد به اخلاق رسانه‌ای هستیم افزود: اخلاق را اساس و پایه در حوزه‌های فرهنگ، سیاست، اقتصاد و ... می‌دانیم. بحث اخلاق مضاف باید به عنوان جدی‌ترین مسائل موردتوجه قرار بگیرد. این بی اخلاقی که در حوزه رسانه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد جامعه بشری را با اضطراب و نگرانی مواجه کرده است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با قدردانی از زحمات آقای حسینی عارف در خبرگزاری ابنا اظهار کرد: در دوره مدیریت ایشان خبرگزاری ابنا در مرحله تاسیس و تثبیت خوب عمل کرد و در توسعه زبان‌ها ارتقاء پیدا کرد.

آیت الله رمضانی با تاکید بر اینکه ابنا باید به دنبال نظام تحولی باشد گفت: تربیت نیرو و کادر، آموزش‌های تخصصی، ارزیابی دقیق با نگاه آسیب شناسانه، ارتقاء در همه سطوح، ارزیابی از حیث محتوایی، فنی و گرافیکی، تفکیک مدیرمسئول و سردبیر، فعال کردن شعب و نمایندگی‌های داخلی و خارجی، ارتباط تنگاتنگ با بخش بین الملل، توجه ویژه به اخبار جهان تشیع و بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری، دنبال کردن اولویت‌ها و خط خبری، جذب مخاطب حداکثری، پالایش زبان‌های موجود، تولید محتوای اهل بیتی برای روزنامه‌ها و خبرگزاری ها، فارسی نویسی و زیبانویسی، همراهی و تعامل با خبرگزاری‌های همسو را از اولویت‌های مهم خبرگزاری ابنا در دوره مدیریت جدید عنوان کرد.

وی با بیان اینکه مجمع جهانی اهل بیت (ع) حلقه وصل میان ولایت و مرجعیت با پیروان اهل بیت در دنیاست، اضافه کرد: این نقش باید در ابنا هم برجسته باشد. البته ابنا در این زمینه‌ها خوب عمل کرده، اما باید فعال‌تر بوده و با دفاتر مراجع معظم تقلید مرتبط باشد. ابنا باید یک مرجعیت رسانه‌ای برای رسانه‌ای دینی و اهل بیتی باشد. در واقع ابنا این قابلیت را دارد و می‌تواند زبان گویای پیروان اهل بیت در دنیا شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در پایان ضمن قدردانی مجدد زحمات چندین ساله آقای حسینی عارف در خبرگزاری ابنا به سابقه فعالیت‌های آقای صدرایی عارف اشاره کرد و ایشان را ولایی، دغدغه‌مند و حوزوی و بدون نگاه جناحی عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد که از تجربیات ارزشمند آقای حسینی عارف استفاده کنند.

* صدرایی عارف: ابنا در برخی برهه‌های تاریخی یکه تاز بوده است

در ادامه این نشست، «حسن صدرایی عارف» با قدردانی از حسن اعتماد آیت الله رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: ابنا یک سرمایه بزرگ و یک ظرفیت قابل توجه در حوزه رسانه اهل بیت است که قله‌های فتح شده خوبی را در کارنامه رسانه‌ای خود دارد.

صدرایی عارف با تاکید بر اینکه دار و ندارم از حوزه است، مال حوزه هستم و هیچ‌وقت حوزه را ترک نخواهم کرد، تصریح کرد: مجمع جهانی اهل بیت(ع) خانه اهل بیت(ع) است و همان فضا و روحیه در آن حاکم است.

وی با اشاره به ۲۳ سال فعالیت رسانه‌ای و پیگیری اقدامات صورت گرفته در خبرگزاری ابنا افزود: ابنا در برخی برهه‌های تاریخی یکه تاز بوده است که باید قدردان این تلاش‌های خوب انجام شده باشیم.

صدرایی عارف در ادامه با خدمات آقای حسینی عارف در سمت مدیرعاملی خبرگزاری ابنا، ایشان را فردی دلسوز و مخلص توصیف کرد که با تلاش شبانه روزی بدون چشم داشت و با حداقل امکانات خبرگزاری را اداره کرد.

سرپرست جدید خبرگزاری ابنا با اشاره به سرمایه خوب نیروی انسانی در ابنا گفت: این ظرفیت فرصت خوبی را برای ارتقاء و تحول در ابنا پیشروی ما قرار می‌دهد و ما را به این اتفاق امیدوار می‌کند.

وی در پایان بر لزوم سر و سامان دادن به فضای مجموعه ابنا تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد طرح‌های جدید با همفکری، همراهی و همکاری دوستان ابنا و شورای سیاستگذاری ابنا اجرایی شود.

* شریعتمدار: ابنا در بحث اقتدار شیعه فعالیت کند

محمدمهدی شریعتمدار عضوی شورای سیاستگذاری خبرگزاری ابنا نیز طی سخنانی با تشکر و قدردانی از زحمات آقای حسینی عارف برای آقای صدرایی عارف در خبرگزاری ابنا آرزوی موفقیت کرد.

وی افزود: خبرگزاری ابنا می‌تواند در بحث اقتدار شیعه، مقاومت و رویکرد مقاومت در جامعه شیعه فعالیت داشته باشد.

* راشد: ابنا به ظرفیت‌ مهم مجمع تبدیل شده است

در ادامه این نشست دکتر «عبدالرضا راشد» معاون بین الملل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به سابقه تأسیس خبرگزاری ابنا زیرنظر آیت الله اختری و با مدیریت آقای حسینی عارف اظهار کرد: در حال حاضر ابنا به عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم مجمع تبدیل شده است.

وی افزود: ابنا صدای مظلومیت شیعه است و در برخی از کشور‌های عربی فیلترینگ شد.

دکتر راشد گفت: آقای حسینی عارف در خبرگزاری ابنا از جان مایه گذاشتند و مخلصانه و مجدانه با کمترین امکانات این کار را انجام دادند. نه تنها در ابنا بلکه در تمامی بخش‌های مجمع همواره نقش زیادی ایفا کرده اند.

معاون بین الملل مجمع جهانی اهل بیت (ع) بر لزوم حمایت از خبرگزاری ابنا تاکید و با بیان اینکه دوستان در خبرگزاری ابنا کاری کردند کارستان، ابراز امیدواری کرد که این تغییر به تحول منجر شود و باعث ارتقاء ابنا باشد.

وی در پایان بر آمادگی همه جانبه معاونت بین الملل مجمع جهانی اهل بیت (ع) برای همکاری با خبرگزاری ابنا تاکید کرد و گفت: از ظرفیت مجامع محلی در جذب خبرنگار افتخاری برای ابنا بهره‌مند خواهیم شد.

 * محبوبی: آقای حسینی عارف مدیری جهادی و متخصص رسانه ای است

حجت الاسلام «احمد محبوبی» دبیر بخش فارسی خبرگزاری ابنا در سخنانی با تشکر و قدردانی از مدیریت جهادی و خدمات آقای حسینی عارف گفت: ایشان شبانه روز کار می‌کردند و قلم خوب و بیان خوبی داشتند و یک متخصص در امر خبر بودند.

وی با آرزوی موفقیت برای آقای صدرایی عارف خواستار اهتمام ویژه دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) به خبرگزاری ابنا شد.

در پایان این مراسم حکم آقای حسن صدرایی عارف به عنوان سرپرست خبرگزاری ابنا به شرح زیر قرائت شد:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای حسن صدرایی عارف «دام توفیقه»

با عنایت به اهمیت و نقش برجسته خبرگزاری ابنا در اطلاع رسانی اخبار و رویداد‌های مهم جهان اسلام، بخصوص پیروان اهل بیت علیهم‌السلام اقصی نقاط دنیا که در جایگاه اقلیت و مظلویت انعکاس خبری قرار دارند و نظر به دانش، تعهد و تجربیات ارزشمند جناب‌عالی به موجب این حکم، شما را به عنوان «سرپرست خبرگزاری اهل بیت علیهم‌السلام - ابنا» منصوب می‌نمایم.

با توجه به «اهمیت و حساسیت فزاینده‌ی تبلیغات، رسانه و فضای مجازی» از جنابعالی انتظار می‌رود با بهره گیری از ظرفیت‌های مادی، معنوی و سرمایه‌های انسانی محبین اهل بیت علیهم‌السلام در سرتاسر گیتی، به ویژه با استفاده از نیروی انسانی متخصص و جوان و بهره برداری از روش‌های نوین رسانه‌ای در راستای تبدیل این خبرگزاری به «مرجع کارآمد و روزآمد رسانه‌ای، برای شناخت، تبیین، تبلیغ و نشر معارف اهل بیت علیهم‌السلام و همچنین خبررسانی شایسته درباره شبکه محبین اهل‌بیت علیهم‌السلام» گام بردارید و در مسیر «افزایش تولیدات رسانه‌ای در طراز سیاست‌های موضوعه‌ی مجمع» و «تبیین جایگاه ولایت و تبلیغ معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام» در راستای پیشرفت به سوی تمدن نوین اسلامی» برای «اعتلای اندیشه و بصیرت محبین اهل‌بیت علیهم السلام» طی طریق نمایید.

امید است با رعایت تقوای الهی و رویکرد مدیریت جهادی و تحول آفرین و با استفاده از همه ظرفیت‌ها، در سایه توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) با نصب العین قراردادن ارزش‌های والای اسلام و مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام این خبرگزاری در جایگاه واقعی خود قرار گرفته و مرجع خبری صادق و فراگیری برای پیروان اهل‌بیت علیهم‌السلام باشد. توفیقات روزافزون شما را از خداوند منان مسئلت دارم.

 

 

نظر دهید

شما به عنوان مهمان نظر ارسال میکنید.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
5*9=? کد امنیتی