"مصطفی بهبهانی‌پور" سرپرست اداره کل خدمات فرهنگی و انتشارات مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) شد/ آیت الله رمضانی: اقدامات تحولی زیادی انجام داده‌ایم

یکشنبه, 14 اسفند 1401

آیت الله رمضانی با صدور حکمی مصطفی بهبهانی پور را به عنوان سرپرست جدید اداره کل خدمات فرهنگی و انتشارات مجمع جهانی اهل بیت(ع) منصوب کرد.

به گزارش پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی مجمع جهانی اهل بیت(ع) ـ مراسم معارفه «مصطفی بهبهانی پور» سرپرست جدید اداره کل خدمات فرهنگی و انتشارات مجمع جهانی اهل بیت(ع) و تودیع حجت الاسلام آل ایوب مدیرکل پیشین این اداره، پیش از ظهر روز شنبه 13 اسفند 1401 در سالن کنفرانس مجمع قم برگزار شد.

آیت الله «رضا رمضانی» در این مراسم با تبریک اعیاد شعبانیه و سالروز میلاد امام زمان(عج) اظهار داشت: امیدواریم مهدی شناس، مهدی یاور، و از منتظران واقعی امام عصر(عج) باشیم.

وی با بیان اینکه انتظار به معنای انتظار مثبت و امیدبخش است افزود: انتظار باید به گونه ای باشد که امید و نشاط ایجاد کند. انتظار یعنی اینکه آماده باشیم و همه قوا را برای حرکت جهانی بزرگ و بین المللی بسیج کنیم؛ در این حرکت و مدیریت جهانی هر کدام از ما می توانیم سهیم باشیم و به هر فرد بر اساس لیاقت و شایستگی جایگاه داه می شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه ما باید خود را برای عصر ظهور تربیت کنیم، افزود: منتظر واقعی کسی است که خودسازی، دگرسازی و جامعه سازی کند تا مقدمه ظهور را فراهم سازد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به استفاده از نیروهای جوان مجمع برای مسئولیت های جدید اشاره کرد و در ادامه گفت: در دوره جدید از نیروهای فکری و عملیاتی جوان داخل مجمع استفاده می کنیم و از تجربیات آنان بهره می بریم.

آیت الله رمضانی از فعالیت های حجت الاسلام آل ایوب در جایگاه مدیرکل خدمات فرهنگی و انتشارات مجمع جهانی اهل بیت(ع) قدردانی کرد و گفت: حجت الاسلام آل ایوب نماینده مجمع جهانی اهل بیت(ع) در عراق خواهد بود. عراق برای ما از هر جهت مهم است، حجت الاسلام بهبهانی کارهای مهمی را انجام داده است اما فعالیت های مجمع در عراق از قبیل آموزش، امور مبلغان، ارتباط با آستان های مقدس، نهادهای دینی و فرهنگی و ... باید ارتقاء و تحول پیدا کند.

وی افزود: حجت الاسلام آل ایوب زاده نجف و عراق شناس است و با شخصیت ها و نخبگان عراقی ارتباط دارد امیدواریم که با همکاری و همدلی فعالیت های بزرگی را در عراق رقم بزند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) درباره آقای بهبهانی پور سرپرست جدید اداره کل خدمات فرهنگی و انتشارات مجمع جهانی اهل بیت(ع) اظهار داشت: وی در اجلاس هفتم مجمع عمومی موفق بود و برای مسئولیت جدید برنامه خوبی ارائه کرد، آقای بهبهانی پور جوان است و با دغدغه کارها را پیگیری می کند.

وی درباره برنامه ها و افق سال آینده گفت: سال 1402 سال تحول و ارتقاء است و اقدامات تحولی زیادی باید انجام شود. ما از زمانی که آمدیم با همه گیری کرونا در کشور درگیر بودیم و سفرها و ارتباطات بین المللی ما قطع بود. پس از دو سال اجلاس هفتم را برگزار کردیم. تاکنون کارهای بزرگی در مجمع جهانی اهل بیت(ع) انجام داده ایم؛ توسعه 22 زبان در ویکی شیعه کار بزرگی است؛ رونمایی اپلیکیشن نبأ، شبکه پژوهشی حوزه اهل بیت(ع) در گوگل اسکالر، پرتال رهنما و ... کارهای مهم و ارزنده اخیر مجمع در فضای مجازی بود.

آیت الله رمضانی در پایان گفت: با تمام محدودیت ها اقدامات تحولی زیادی انجام دادیم، امروزه تمام موانع برطرف شده و به فضل الهی سال آینده باید چند برابر کار کنیم و لازم است همه در میدان باشند.

در این مراسم آیت الله «رضا رمضانی» با اهدای لوح از زحمات حجت الاسلام آل ایوب مدیرکل خدمات فرهنگی و انتشارات مجمع جهانی اهل بیت(ع) قدردانی کرد و با صدور حکمی مصطفی بهبهانی پور  را به عنوان سرپرست جدید اداره کل خدمات فرهنگی و انتشارات مجمع جهانی اهل بیت(ع) منصوب کرد.

گفتنی است در پایان این مراسم، آیت الله رمضانی از نیروهای معاونت علمی و فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) که در اجلاس هفتم مجمع کوشا و فعال بودند، با اهدای لوح قدردانی به عمل آورد.

 

 

منبع: خبرگزاری اهل‌بیت(ع) - ابنا

نظر دهید

شما به عنوان مهمان نظر ارسال میکنید.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
9*2=? کد امنیتی