«رسالة الحقوق» به زبان بنگالی ترجمه و در کشور بنگلادش منتشر شد

دوشنبه, 23 مهر 1403

به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع)، کتاب «رسالة الحقوق» به زبان بنگالی ترجمه و در کشور بنگلادش منتشر شد.

«رسالة الحقوق» به زبان بنگالی ترجمه و در کشور بنگلادش منتشر شد

 به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت(ع) - به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع)، کتاب «رسالة الحقوق» به زبان بنگالی ترجمه و در کشور بنگلادش منتشر شد.

این اثر ارایه دستورالعمل‌های اخلاقی بر اساس توصیه‌های امام سجاد عليه السلام در قالب شرح و توضیح کتاب صحیفه سجادیه است.

نویسنده در این اثر ابتداء مروری کوتاه بر زندگانی امام چهارم علیه السلام انداخته و سپس به معرفی شیخ صدوق به عنوان یکی از راویان رساله حقوق امام سجاد عليه السلام پرداخته است.

در ادامه متن عربى رسالة الحقوق، بر اساس نقل کتاب خصال آورده شده و بررسی سندی آن محور بحث قرار گرفته است. به دنبال آن و پس از عرضه ترجمه تمام متن به گونه پیوسته، هر کدام از حقوق مذکور به صورت جداگانه ترجمه و توضیح داده شده است.

بهره‌گیری از آیات قرآن، نهج البلاغه، روایت‌های ائمه معصومين عليهم السلام، گفتار علمای اخلاق و عرفان و اشعار فارسی و همچنین توضیح واژگان دشوار و تطبیق چند نسخه از کتاب رسالة الحقوق از دیگر ویژگی‌های این اثر می‌باشد.

رسالة الحقوق حدیثی از امام سجاد(ع) درباره پنجاه حق که بر عهده انسان است که از سوی «محمد يونس علی غازی» به زبان بنگالی ترجمه و در قطع رقعی منتشر شده است.

32e9ab86-2c71-4211-922a-3f9d684bf039.jpg

نظر دهید

شما به عنوان مهمان نظر ارسال میکنید.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
4-4=? کد امنیتی