آیت الله رمضانی: شهید سلیمانی، سید شهدای مقاومت در عرصه بین‌الملل است/ ویژگی برجسته حاج قاسم تبعیت از ولایت بود

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: آنچه از حاج قاسم برای ما بر جای مانده نرم افزار مقاومت کشورهای اسلامی در برابر زورگویی ها و استعمارگری هاست.
آیت الله رمضانی: شهید سلیمانی، سید شهدای مقاومت در عرصه بین‌الملل است/ ویژگی برجسته حاج قاسم تبعیت از ولایت بود

 به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع) و با حضور تشکل های فرهنگی مردم نهاد از 15 کشور، در آستانه اولین سالگرد شهادت سردار «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس»، همایش بین المللی "سرداران آسمانی" پیش از ظهر امروز پنج شنبه 11 دی 1399 در ساختمان مجمع قم برگزار شد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ابتدای این همایش از معاونت فرهنگی مجمع برای برگزاری این مراسم قدردانی کرد و اولین سالگرد شهادت سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و شهدای بزرگ مقاومت را تسلیت گفت.

آیت الله «رضا رمضانی» افزود: قطعا شهید سلیمانی، سید شهدای مقاومت در عرصه بین الملل است و با روش، خلاقیت و موفقیت های میدانی که داشت، صاحب مکتب شد. وقتی که به دقت حیات و زندگی سردار سلیمانی مورد مطالعه قرار می گیرد به این نتیجه می رسیم که او پدیده کم نظیری بود. مجاهد و فرمانده بود فرمانبر حق و محبوب خود شد و در نهایت فرمانده دل ها گردید. آنچه از حاج قاسم برای ما بر جای مانده نرم افزار مقاومت کشورهای اسلامی در برابر زورگویی ها و استعمارگری هاست.

وی تأکید کرد: حاج قاسم از علم و نور الهی بهره مند شد. مجاهد، عابد، عارف، شجاع در میدان های رزم بود مجاهد فی الله و فی سبیل الله به معنای دقیق کلمه بود. او مصداق بارز "اشداء علی الکفار و رحماء بینهم" و "فَمَن یَکفُر بِالطّاغوتِ وَ یُؤمِن بِاللهِ فَقَدِ استَمسَکَ بِالعُروَةِ الوُثقیٰ" بود و کفر به طاغوت و ایمان به حق سراسر وجود او را گرفته بود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) درباره ویژگی های اخلاقی شهید قاسم سلیمانی گفت: حاج قاسم اهل توکل بود. در قرآن بر توکل به خدا به لحاظ زبانی، قلبی و عملی تأکید شده است. خداوند متوکلین را دوست دارد. او اهل تواضع بود "من تواضع لله رفعه الله" حاج قاسم نسبت به نیروهای خود و همه اطرافیان از کوچک و بزرگ به معنای واقعی متواضع بود و نه به صورت ظاهری و از سر فریبکاری.

وی ادامه داد: حاج قاسم اهل معرفت شهودی بود. به دوستان جمله معروف امام خمینی(ره) را سفارش می کرد که "عالم محضر خداست" و اعتماد به خدا در وجود حاج قاسم مثال زدنی و آشکار بود. بسیار مهربان و خوش اخلاق و در عین حال فاتح و پرابهت بود. در عین اینکه سربازان خود را در آغوش می گرفت ولی در زمان تصمیم گیری پرابهت و قاطع بود. این ویزگی برآمده از تربیت افراد در مکتب اهل بیت است. همانطور که امام علی(ع) زاهد در شب و شیر بیشه پیکار بود، مریدان و رهروان او هم این فضایل به ظاهر متضاد را در خود جمع آوری کرده و مودب به آداب اعل بیت(ع) شده اند. ویژگی برجسته سردار سلیمانی تبعیت از ولایت و محبت اهل بیت(ع) بود. نوع تحلیل های حاج قاسم، ولایی بودن ایشان را نشان می دهد و اهل بیت(ع) را به معنای واسطه فیض احساس می کرد. همچنین معیت خداوند را در سراسر زندگی خود احساس می کرد.

آیت الله رمضانی خاطرنشان کرد: حاج قاسم آنچه را که بین خود و خدا بود اصلاح کرد و خدا آنچه که بین او و خلق بود را اصلاح نمود. سردار سلیمانی از اخلاص که می تواند در زندگی انسان معجزه کند، بهره مند بود. اخلاص بالاترین رستگاری است و به هر کسی داده نمی شود، به کسانی داده می شود که خدا را دوست داشته باشند. ما فکر می کردیم که انسان سال ها در کلاس های عرفان باید حاضر شود تا عارف شود اما حاج قاسم اگرچه کلاس های مرسوم عرفان را طی نکرد ولی به معنای واقعی عارف و قلبش با خدا و جسم اش با مردم بود.

وی همچنین گفت: خدا با عاشق خود به شکل خاص معامله می کند، معرفت و محبت الهی سراسر وجود انسان را آتش می زند و شروع محبت هم از اوست. محبت اهل بیت(ع) به حکم عقل، فطرت و نقل امر وجوبی است و این محبت در طول محبت الهی است. سردار سلیمانی نیز عاشق، محب و دلداده اهل بیت(ع) بود و در میان اهل بیت(ع) نسبت به حضرت زهرا(س) عشق خاصی داشت.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه محبت اهل بیت(ع) در دنیا و آخرت انسان آثار و برکاتی دارد، افزود: کسی که محبت چیزی را دارد باید در مقام عمل نشان دهد. اول باید معرفت و پس از آن محبت ایجاد می شود و با افزایش معرفت، محبت هم افزایش پیدا می کند.

وی همچنین درباره خصلت های سردار سلیمانی گفت: حاج قاسم زاهد بود و به دنیا وابسته نبود و اگر دنیا به او داده می شد، شاد نمی شد. در عمل نیک حریص و در دین محتاط، ملتزم و متدین بود. حاج قاسم دین باور و متدین بود. برای کفن خود از علما امضا جمع کرد و این اعتقاد و باور است که در روایات مورد تأکید قرار گرفته است. نمازها و زیارت هایی که در فیلم ها از سردار سلیمانی دیده می شود با زیارت های دیگران فرق دارد؛ او فقط دست به دامن حق بود و از آنچه در دستان مردم بود نا امید بود. همچنین حاج قاسم اهل سخا و بخشش بود.

آیت الله رمضانی با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت:  در  مورد حب فاطمه زهرا(س)، برخی می گویند دین، حب است و حب، دین است و اگر انسان در وادی محبت قرار گیرد نزاع و اختلاف وجود نخواهد داشت. پیامبر اکرم(ص) به جناب سلمان فارسی فرمودند: «یا سلمانُ حُبُّ فاطمةَ یَنْفَعُ فی مائةِ مَوطنٍ ایسَرُ تلکَ المواطنِ: الموتُ و القبرُ و المیزانُ و المحشرُ و الصراطُ و المحاسبةُ.» ای سلمان محبت فاطمه و دوست داشتن او در صد موقف و جایگاه از مواقف قیامت سودمند است، آسان ترین این مواقف: مرگ و قبر و میزان و محشر و (پل) صراط و موقف محاسبه اعمال است.

وی افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) قطعا دغدغه وحدت امت اسلام را داشت و کسانی که نقشه تفرقه میان مسلمانان را دارند به معنای واقعی شیعه علی و محب فاطمه نیستند. کسانی که تاریخ حیات آنان معلوم است و نسبت های نابجا به افراد می دهند و به مقدسات اهانت می کنند، هیچ وقعی به وحدت مسلمانان و توجهی به دشمنان ندارند. آنان دلسوز ائمه نیستند و نقشه براندازی و ضعف جهان اسلام را دارند و کارهایشان مقدمه قربانی شدن مسلمانان بیشتر است.
میلیاردها دلار باید هزینه شود تا دشمن به نتیجه برسد اما برخی خود را در اختیار دشمن قرار می دهند و نقشه دشمن را اجرا می کنند. لذا کسانی که مانع وحدت مسلمانان هستند را باید شناخت.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پایان تأکید کرد: ائمه(ع) از افرادی که تفرقه ایجاد می کنند، بری هستند؛ چون حلم، اخلاق و حس وفاداری و مدارا را ندارند. آنان با نام ائمه(ع) نان می خورند اما اعتقادی به گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) در دنیا ندارند. شهید قاسم سلیمانی که شهادت او تحول عظیمی ایجاد کرد و تا امروز جلسه ها و نشست های مختلفی در دنیا برگزار شده و از مکتب او سخن به میان می آید، به عنوان محور مقاومت و محور وحدت است برای او شیعه و سنی فرق نداشت و حتی از غیر مسلمانان در برابر توحش داعش حمایت می کرد. او کسی است که با دشمنان انسانیت و اهل بیت(ع)، زورگویان، ثروت اندوزان و قدرت طلبان مبارزه کرد و در نهایت به دست محور شرارت به شهادت رسید. حاج قاسم برای امثال ما هم الگو است و باید از شخصیت حاج قاسم در دفاع از اسلام و محبت اهل بیت(ع) الگو بگیریم.

..............................

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
3+9=? کد امنیتی