بانوی یمنی: بدون فرهنگ مقاومت زندگی ممکن نیست

سه شنبه, 06 ارديبهشت 1401
مدیر موسسه قرآنی النون یمن گفت: بدون فرهنگ مقاومت نمی توانیم زندگی کنیم.
بانوی یمنی: بدون فرهنگ مقاومت زندگی ممکن نیست

کنگره بین المللی "زنان و قدس شریف" عصر امروز سه شنبه 6 اردیبهشت 1400 در آستانه روز جهانی قدس در سالن اجتماعات کنفرانس انتفاضه فلسطین برگزار شد.

 خانم دکتر «سوسن حسن الفضلی» مدیر موسسه قرآنی النون در کشور یمن طی سخنانی در این کنگره گفت: قرآن کریم، منهج تربیتی را پایه گذاری کرده و در این کتاب بر بحث تربیتی تاکید شده است، یکی از شیوه های تربیتی که در قرآن آمده است، تربیت جهادی می باشد، تربیتی که تنها مشوق انسان به جهاد نیست، بلکه انسان را به مقابله ظلم تشویق می کند، چیزی که در فطرت انسان وجود دارد.

وی ادامه داد: آیات جهاد در قرآن کریم برای تاکید بیشتر بر مقابله با ظلم و انتقام از ظالمان است، خداوند در قرآن کریم بر دفاع از نفس و مقاومت در مقابل ظالمان تاکید می کند تا مسلمانان در مقابل با دشمنان خود، سستی نکنند. وعده الهی، حکمرانی مستعضفین بر جهاد است.

مدیر موسسه قرآنی النون افزود: جهاد دو نوع است یکی جهاد نفس و دیگر جهاد با استکبار.

وی ادامه: ما باید فرهنگ مقاومت داشته باشیم بدون آن نمی توانیم زندگی کنیم.  مقاومت تنها با سلاح نیست، بلکه با اندیشه و فرهنگ است، مقاومت با سلاح و مقاومت با اندیشه، متلازم هم هستند، مقاومت ریشه در اندیشه های دینی دارد. اسلام ما را امر به مبارزه در برابر کسانی که به ما ظلم می کنند، کرده است.

خانم الفضلی با تقدیر از شخصیت و تفکر امام خمینی(ره) گفت: ایشان فرهنگ مقاومت را در کشورهای عربی ترویج کردند و ما همان مسیر را ادامه خواهیم داد.

‌یادآور می شود که کنگره بین المللی "زنان و قدس شریف" با مشارکت مجمع جهانی اهل بیت(ع) و دیگر نهادهای همسو برگزار شد. در این کنگره مهمانانی از داخل و خارج ایران حضور یافتند.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
6+5=? کد امنیتی