بیانیه مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در پی شهادت رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس / شهید یحیی سنوار زیباترین نمونه های جهاد را رقم زد

جمعه, 27 مهر 1403

مجمع جهانی اهل بیت(ع) تاکید کرد که شهید یحیی سنوار در کنار برادران مجاهدش بعد از نبردی قهرمانانه که زیباترین نمونه های جهاد در راه خدا را رقم زد و به مقابله با تجاوز و اشغالگری و جنایت برخاست به قافله شهدا پیوست.

بیانیه مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در پی شهادت رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس / شهید یحیی سنوار زیباترین نمونه های جهاد را رقم زد

به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت(ع) - مجمع جهانی اهل بیت(ع) با صدور بیانیه ای، شهادت یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی در جنوب نوار غزه را تسلیت گفت.

این مجمع در بیانیه خود تاکید کرد که شهید یحیی سنوار در کنار برادران مجاهدش بعد از نبردی قهرمانانه که زیباترین نمونه های جهاد در راه خدا را رقم زد و به مقابله با تجاوز و اشغالگری و جنایت برخاست به قافله شهدا پیوست، قافله ای که از شهدای صدر اسلام شروع می شود و در پایان به شهدای مقاومت اسلامی در همه میادین و در راس آنها سید شهدای مقاومت رهبر بی بدیل عربی علامه مجاهد سید حسن نصرالله، می رسد.

متن ترجمه فارسی این بیانیه که به زبان عربی صادر شد، به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ولا تحسبن الذين قتلوا في سبيل‌ الله أمواتاً بل أحياءٌ عند ربهم يرزقون.

صدق الله العلي العظیم

مجمع جهانی اهل بیت(ع)، شهادت فرمانده میدانی برادر مقاوم یحیی سنوار را تسلیت می گوید. او در کنار برادران مجاهدش بعد از نبردی قهرمانانه که زیباترین نمونه های جهاد در راه خدا را رقم زد و به مقابله با تجاوز و اشغالگری و جنایت برخاست به قافله شهدا پیوست، قافله ای که از شهدای صدر اسلام شروع می شود و در پایان به شهدای مقاومت اسلامی در همه میادین و در راس آنها سید شهدای مقاومت رهبر بی بدیل عربی علامه مجاهد سید حسن نصرالله و شهدای جنبش حماس در طول تاریخ پر از فداکاری اش از جمله شیخ احمد یاسین و رنتیسی و العاروری و آخرین آنها سلف صالح مجاهد بزرگ ابوالعبد اسماعیل هنیه و دیگران و سایر شهدای محور مقاومت از جمله شقاقی و مغنیه و المهندس و همه شهدای مقاومت اسلامی در فلسطین و لبنان و عراق و یمن و سوریه و افغانستان و دیگر کشورها و در راس آنها فرمانده بزرگ جهانی شهید قدس سرلشکر قاسم سلیمانی می رسد. به همه آنها دیدار با پیامبران در اعلی علیین و همراهی با متقین در باغ ها و نهرهای بهشتی در جایگاه صدق نزد خداوند مالک مقتدر، گوارا باد.

مجمع جهانی اهل بیت(ع) از دبیرکل و اعضای شورای عالی و همه کارمندان و اعضا و مبلغان و مرتبطان و فعالان در همه مساجد و مدارس و موسسات و مراکز در نقاط مختلف جهان این سعادت بزرگ را ابتدا به فرمانده شهید یحیی سنوار و خانواده اش که خانواده جهاد در راه خدا و قدس و مقاومت و خانواده فداکاری ها و شهادت و ایثار است و به جنبش پیروز مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) به اذن خداوند و به ملت سرافراز فلسطین و از جمله مردم با عزت و استوار غزه که کمر اشغاگران را شکستند و به گروه های مقاومت در نبرد تاریخی و سرنوشت سازشان علیه رژیم اشغالگر و ظالم و متجاوز و در ورای آن استکبار جهانی به رهبری ایالات متحده آمریکا و نیز به امت اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه ای، تبریک می گوید.

از آزادگان و مدافعان حقوق بشر و آرمان های عادلانه در سراسر جهان و در راس آن قضیه فلسطین خواسته می شود که تا با تمام قوا در کنار ملت های فلسطین و لبنان بایستند و از آنها، حمایت کامل را داشته باشند و از جامعه بین المللی بخواهند که اشغالگری و جنایت و تجاوز به پایان برسد.

از خداوند متعال مسئلت داریم که این فرمانده شهید را که در کنار آوارگان و مصیبت زدگان و مستضعفان ایستاد و میدان را ترک نکرد به همراه یارانش که همراهش بودند و هم رزمان شهیدش و نیز ده ها هزار نفر از شهدای قهرمان غزه را مورد رحمت واسعه و غفران و رضوان خود قرار بدهد و او را در بهشت برین با پیامبران الهی و اولیا و شهدا و صالحین محشور سازد و به بستگان و یارانش در مسیر جهاد در مقاومت و فلسطین و از جمله جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) و همه جریان های مجاهد در فلسطین و منطقه، صبر جزیل و اجر جمیل و پایداری در مسیر تا تحقق پیروزی قاطع در برابر دشمنی که به همراه همه کفر و اهل آن، همه اسلام و اهل آن را هدف قرار می دهد، عطا کند.

این آخرین جنایت دشمن نخواهد بود و نبرد به اذن خداوند، ادامه دارد و امت و مقاومت چشم به راه تحقق انتقام الهی و پیروزی کامل وعده داده شده و آزادسازی سرزمین مقدس فلسطین از رود تا دریا و اقامه نماز در الاقصی مبارک اولین قبله و سومین حرم شریف و به پایان رسیدن پروژه استعماری و اشغالگری صهیوآمریکایی و بنای تمدن اسلامی انسانی و دولت کریمه حضرت مهدی منتظر(عج) که اسلام و اهل آن را عزیز و کفر و اهل آن را به فضل و کرمش، خوار می کند، است، این وعده الهی می باشد. ولَا يُخلِفُ ٱللَّهُ وَعدَهُۥ وَلَٰكِنَّ أَكثَرَ ٱلنَّاسِ لَا يَعلَمُونَ

وإنا لله وإنا إلیه راجعون

مجمع جهانی اهل بیت(ع)

۱۴ ربیع الثانی ۱۴۴۶

شایان ذکر است که خلیل الحیه معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس عصر امروز جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ اعلام کرد که یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی این جنبش مقاومت فلسطین در اقدام تروریستی دیروز پنجشنبه رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

نظر دهید

شما به عنوان مهمان نظر ارسال میکنید.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
7+9=? کد امنیتی