دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) سخنران تجمع ۱۳ آبان در اراک

چهارشنبه, 12 آبان 1400

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: سخنران برنامه گرامیداشت 13 آبان در مصلی بیت‌المقدس اراک، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) است و مشابه این مراسم در همه شهرهای استان که در وضعیت قرمز نیستند برگزار می‌شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) سخنران تجمع ۱۳ آبان در اراک

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت 13 آبان در سطح استان گفت: برنامه‌های 13 آبان ماه با مصوبه ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا می‌توانند در شهرهای زرد، نارنجی و آبی برگزار شود بنابراین این مراسم در همه شهرهای استان به صورت تجمع برگزار می‌شود.

«حجت‌الاسلام عباس دانشی» افزود: این تجمع در شهر اراک ساعت 10 صبح روز پنجشنبه 13 آبان در مصلی بیت‌المقدس اراک با حضور مردم، اصناف، بازاریان، خانواده شهدا، اقشار مختلف بسیج به صورت محدود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

* دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) سخنران تجمع 13 آبان در اراک

دانشی ادامه داد: سخنران برنامه گرامیداشت 13 آبان در مصلی بیت‌المقدس اراک آیت‌الله رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) است و مشابه این مراسم در همه شهرهای استان که در وضعیت قرمز نیستند برگزار می‌شود و اگر تا دو روز آینده شهری قرمز اعلام شود مراسم نمادین حداقلی با جمعیت کمتر از 100 نفر در فضای باز و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: روز 13 آبان در بردارنده رویدادهای مهم تاریخ انقلاب از جمله تبعید امام(ره) در سال 1343 ، شهادت شهدای دانش‌آموز و دانشجو در سال 1356 و تسخیر لانه جاسوسی در سال 1358 است به همین سبب روز 13 آبان یکی از بزرگترین و مهمترین روزهای تاریخ انقلاب است.

* نقش جوانان و نوجوانان در تاریخ انقلاب اسلامی تبیین می‌شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی این روز را به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری کرده که امیدواریم روز به روز به مراسم‌هایی که در این روز برگزار می‌شود افزوده شود به طوری که علاوه بر تجمعاتی که همه ساله برگزار می‌شود شاهد برگزاری نشست‌ها و مذاکره بین بزرگان سیاسی و نخبگان دانشگاهی و حوزوی هم هستیم.

دانشی با اشاره به هفته نوجوان گفت: هفته نوجوان نیز نامگذاری شده که شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور برنامه ویژه‌ای برای این هفته به ائمه جمعه توصیه کرده که در استان مرکزی این مناسبت‌ها توسط دستگاه‌ها و نهادها برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: باتوجه به شرایط موجود نمی‌توان همانند سال‌های گذشته راهپیمایی برگزار کرد بنابراین از اقشار مختلف مردم از جمله دانش‌آموزان و دانشجویان، اصناف و بازاریان، خانواده شهدا، ایثارگران، آزادگان و جانبازان، روحانیان و دانشگاهیان برای شرکت در این مراسم به صورت محدود و بارعایت پروتکل‌های بهداشتی دعوت می‌شود.

 

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
8*7=? کد امنیتی