پیام تسلیت دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پی ارتحال عالم ربانی آیت‌الله رودباری

چهارشنبه, 03 فروردين 1401

آیت‌الله رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پی ارتحال آیت‌الله «سیدمجتبی رودباری»، عالم برجسته گیلانی، پیام تسلیتی صادر کردند.

پیام تسلیت دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پی ارتحال عالم ربانی آیت‌الله رودباری

آیت الله «رضا رمضانی» دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) و نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در پیامی ارتحال عالم ربانی آیت الله «سیدمجتبی رودباری» را تسلیت گفت.

متن پیام دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون
رحلت جانگداز استوانه علمی دینی و معنوی استان گیلان عالِم وارسته، خدمتگذار و مخلص، حضرت آیت‌الله سید مجتبی رودباری (ره) موجب تأثر و تأسف فراوان گردید.
آن عالم ربانی که از دلدادگان، جویندگان و سالکان معرفت و اخلاق بود، از محضر بزرگان علم، فقاهت و سیاست چون حضرات آیات عظام امام خمینی، خویی، بروجردی، حکیم، میرزا هاشم آملی، علامه طباطبایی (رحمت الله علیهم) و اساتید برجسته دیگر، شاگردی نمود و خود مدرسی برجسته گردید و شاگردان بسیاری را تربیت نمود.
آن مجتهد گیلانی در تمام دوران انقلاب، همواره حامی و خدمتگذار اسلام، انقلاب و یار امام و رهبری بود.
وی امام را صاحب نفس زکیه و اسوه‌ی کامل مبارزه می‌دانست.
مرجع و غمخوار مردم مؤمن، پناهگاه در ماندگان، و معتمد دینی مردم ولایتمدار گیلان که قریب به ۱۰۰سال با اعتقاد به مراسم و روضه‌های بیت ایشان عنایت داشتند.
اهتمام ایشان به نماز بر شهداء و حضور در مجالس آنان از نکات اعتقادی و رویه متداول بود که در حد توان و مقدورات ترک نمی‌شد.
سوز و اشکش در مجالس اهل‌بیت (علیهم السلام) نشان از ارادت ویژه و خالص وی در ولایت داشت که محبوبِ قلوب علاقمندان شده بود.
آن عالم جلیل‌القدر با زبان رفتارش، اخلاق اهل‌بیت (علیهم السلام) را جلوه‌گری نموده و طلاب و فضلا می‌توانند ادب مثال زدنی‌اش را الگوی خود قرار دهند.
او برای احیاء حوزه‌های دینی استان دغدغه‌مند و برای اصلاحش از هیچ کوششی مضایقه نکرد.
این ذخائر ماندگار و ارزشمند، کافیست تا جایگاه وی در جوار اجداد طاهرینش منظور گردد. ان شاءالله
اینجانب ثلمه وارده را بر پیکر معنوی استان جبران ناپذیر دانسته و آن را به پیشگاه حضرت بقیة‌الله الاعظم (ارواحنا له الفداء) و نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجع معظّم تقلید، حوزه‌های علمیه قم و نجف، شاگردان، علاقمندان، اخوان محترم و فرزندان عزیز بویژه خلف صالح ایشان حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای سید صالح رودباری و خاندان معظم‌شان تسلیت عرض می‌نمایم و از خداوند متعال برای آن فقید سعید علوّ درجات، رضوان الهی و حشر با اجداد طاهرینش و برای بازماندگان صبر و سلوان مسئلت می‌نمایم.

رضا رمضانی
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت و
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری

نظر دهید

شما به عنوان مهمان نظر ارسال میکنید.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
2+6=? کد امنیتی