آیت الله رمضانی: رسانه بهترین زبان برای تبلیغ معارف اهل بیت(ع) است/ شبهات مهدویت پاسخ داده شود

پنج شنبه, 13 آبان 1400

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) اظهار داشت: رسانه به عنوان ضروری ترین و شامل ترین ابزار تبلیغ و آموزش، بهترین زبان برای تبلیغ معارف اهل بیت(ع) زبان رسانه است.

آیت الله رمضانی: رسانه بهترین زبان برای تبلیغ معارف اهل بیت(ع) است/ شبهات مهدویت پاسخ داده شود

حجت الاسلام و المسلمین «محمدعلی محسن تقوی» رئیس سابق مجمع محلی هند و عضو مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) روز ـ چهارشنبه 12 آبان 1400 ـ با حضور در ساختمان مجمع جهانی اهل بیت(ع) با آیت الله «رضا رمضانی» دبیرکل مجمع دیدار کرد.

آیت الله رمضانی در این دیدار اظهار داشت: امروزه بهترین زبان برای تبلیغ معارف اهل بیت(ع) زبان رسانه است و رسانه ضروری ترین و شامل ترین ابزار تبلیغ و آموزش است.

وی ادامه داد: اگر قدیم صد نفر پای منبر یک عالم دینی حضور داشتند اما امروزه میلیون ها نفر می توانند از یک سخنرانی بهره ببرند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) تأکید کرد: در فضای مجازی با نیروهای جوان و مسلط به زبان، باید ترویج‌ معارف داشته باشیم و اگر تبلیغات ما به درستی صورت گیرد می توان جلو انحرافات در جامعه را گرفت.

وی درباره تلاش های روحانیت شیعه برای نشر معارف اهل بیت(ع)، گفت: روحانیت شیعه در داخل و خارج، شرایط ویژه ای دارد و برخی از هجمه ها و بی مهری ها نسبت به روحانیت در سایت ها و شبکه های اجتماعی، به دلیل تأثیرگذاری زیاد این صنف در جامعه است.

آیت الله رمضانی در بیان توصیه هایی اظهار داشت: همچنان که در روایات تأکید شده "علیکم بالاحداث"؛ با جوانان زیاد کار کنید. چون جوانان قابلیت رشد و ارتقاء را دارند. همچنین کشورهای غربی به دنبال تحت تأثیر قرار دادن خانواده های ما هستند و باید برنامه های دینی برای خانواده ها داشته باشیم.

وی با اشاره بر ضرورت معرفی جنبه رحمت الهی، عنوان کرد: غرب فیلم هایی برای مقابله با اندیشه مهدوی می سازد. لذا شبهات مهدویت باید پاسخ داده شود. در کتب روایی، روایات جعلی درباره عصر ظهور وجود دارد. برای نمونه در روایتی آمده است که قبل از قیام، تعداد زیادی از مردم کشته می شوند؛ این روایات باعث ایجاد وحشت و هراس بین مسلمانان می شود در حالی که ایشان جلو ظالمان، متعدیان و متجاوزان را خواهد گرفت.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم تأکید کرد: عصر ظهور عصر علم، رشد و تکمیل عقل، برقراری امنیت کامل، ازدیاد رزق و روزی و عدالت است. عدالت به گونه ای خواهد بود که هر کس به دادگستری رفت به حق خود می رسد و سیستم قضایی جلو ظالم را خواهد گرفت. امام زمان(عج) باید اینگونه معرفی شود؛ اما برخی بر اساس روایات جعلی، ذهنیت منفی علیه امام زمان(عج) و عصر ظهور ایجاد می کنند.

وی با اشاره به مجاهدت های سردار شهید سلیمانی عنوان کرد: حاج قاسم از بروکراسی فراری و مرد میدان بود و حضور در میدان باعث تأثیرگذاری ایشان شده بود. در همه سفرهای خارجی سخن از سردار سلیمانی است. همچنین شهید بهشتی زمانی که مورد هجمه قرار می گرفت و از او می خواستند از خود دفاع کند می گفت "من وقت های خود را برنامه ریزی کرده ام و زمانی برای دفاع نگذاشته ام و باید آنقدر ایمان خود را قوی کنم که خداوند از من دفاع کند و جواب اینها را بدهد."

آیت الله رمضانی همچنین خواستار صبر علمای هندوستان در برابر مشکلات و سختی ها در راه تبلیغ معارف دین شد.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام محمدعلی محسن تقوی با ارائه گزارشی از وضعیت شیعیان هندوستان، فعالیت اخباری های کم سواد ضد تقلید و اصول را از مشکلات روز هند عنوان کرد.

نظر دهید

شما به عنوان مهمان نظر ارسال میکنید.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
5*1=? کد امنیتی