نظام دوست: برای اولین بار در جمهوری اسلامی، کنگره علمی با این حجم برای امام مجتبی(ع) برگزار می شود

جمعه, 16 خرداد 1393

ما اهمیت و جایگاه رفیع و بی مانند حضرت امام حسن مجتبی(ع) را نمی توانیم درک کنیم؛ بلکه معصوم، معصوم را می شناسد و می تواند معرفی کند. حدیث پر معنایی از پیامبر اکرم(ص) وجود دارد که فرمودند: «اگر عقل و خرد به صورت انسانی مبدل می گشت آن انسان حسن بن علی بود». توجه به این معنای بسیار بلند و رفیع، ما را به تبیین شخصیت آن امام همام می رساند.

نظام دوست: برای اولین بار در جمهوری اسلامی، کنگره علمی با این حجم برای امام مجتبی(ع) برگزار می شود

رییس کمیته اجرایی کنگره سبط النبی الاکبر امام حسن مجتبی(ع) گفت: از آنجا که تاکنون کنگره ای علمی برای تبیین شخصیت امام حسن مجتبی(ع) برگزار نشده است، مجمع جهانی اهل بیت(ع)  با همکاری تعدادی از ارگان های دیگر برای برگزاری کنگره سبط النبی(ص) اقدام نمود.

«مهندس محمدرضا نظام دوست» ادامه داد: خوشبختانه پس از مدت ها تلاش در این زمینه، موفق شدیم یک همایش بین المللی علمی ـ پژوهشی در رابطه با ابعاد مختلف زندگانی حضرت مجتبی(ع) را ساماندهی کنیم و برای اولین بار در جمهوری اسلامی با این بُعد و با این هدف این همایش برگزار خواهد شد

معاون امور اجرایی مجمع جهانی اهل بیت(ع) درباره شخصیت صاحب این کنگره نیز اظهار داشت: ما اهمیت و جایگاه رفیع و بی مانند حضرت امام حسن مجتبی(ع) را نمی توانیم درک کنیم؛ بلکه معصوم، معصوم را می شناسد و می تواند معرفی کند.

نظام دوست اضافه کرد: حدیث پر معنایی از پیامبر اکرم(ص) وجود دارد که فرمودند: «اگر عقل و خرد به صورت انسانی مبدل می گشت آن انسان حسن بن علی بود». توجه به این معنای بسیار بلند و رفیع، ما را به تبیین شخصیت آن امام همام می رساند.

وی که با خبرنگار ابنا گفتگو می کرد درباره برنامه های کنگره هم گفت: کنگره سبط النبی(ص) که با حضور اندیشمندانی از 5 قاره جهان تشکیل می شود در "سالن اجلاس سران" و "مجتمع آدینه" تهران برگزار می شود. صبح روز اول مراسم افتتاحیه و عصر روز دوم مراسم اختتامیه در سالن سران برگزار خواهد شد. کمسیون های چهارگانه علمی و محفل ادبی نیز عصر روز اول و صبح روز دوم در مجتمع آدینه برگزار خواهد گردید.

نظام دوست ادامه داد: میهمانان در طول چند روز اقامت خود در تهران، به زیادت مرقد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و امام راحل(ره) نیز خواهند رفت و حسن ختام کنگره، زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد مقدس خواهد بود.

معاون امور اجرایی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه از حدود 700 نفر میهمان داخلی دعوت کرده ایم که در کنگره حضور داشته باشد افزود: این کنگره، فرصتی است تا اندیشمندان خارجی با شخصیت های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و علمی جمهوری اسلامی ایران تبادل نظر داشته باشند و امیدواریم که از سرچشمه فیض برکات امام حسن مجتبی(ع)  ـ که به کریم اهل بیت معروف هستند ـ استفاده مطلوبی کنند و با تبادل اندیشه ای که می شود، دست پر به کشورشان برگردند.

محمدرضا نظام دوست در پایان تأکید کرد: از زمانی که برای برگزاری این کنگره برنامه ریزی شده است تا کنون، در کنار اخلاص دست اندرکاران مسئول، جنبه مردمی این همایش نیز برجسته بود و باعث دلگرمی ما بود تا کار را به نحو احسن به انجام برسانیم.

شایان ذکر است كنگره سبط النبی الاكبر امام حسن مجتبی(ع) به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع) و همکاری ستاد نماز جمعه تهران، دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، مؤسسه فرهنگی مذهبی حضرت قاسم بن الحسن(ع)، صدا و سیمای جمهوری اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جامعة المصطفی(ص) العالمیة، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، سازمان تبلیغات اسلامی، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، سازمان اطلاعات و تحقیقات اسلامی، مركز رسیدگی به امور مساجد و مؤسسه فرهنگی هنری ابناء الرسول(ص) در روزهای اول و دوم تیر 1393 در سالن اجلاس سران در تهران برگزار می‏شود.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
6-1=? کد امنیتی