اخبار مجمع

  • جازاری: شهید آیت‌الله رئیسی اهتمام ویژه‌ای به آموزش عالی داشت

    جازاری: شهید آیت‌الله رئیسی اهتمام ویژه‌ای به آموزش عالی داشت

    به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت (ع) - حجت‌الاسلام والمسلمین سعید جازاری معموئی؛ رئیس دانشگاه بین‌المللی اهل بیت(ع)، در گفت‌وگویی به بیان نکاتی درباره خدمات شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در عرصه آموزش عالی و سیستم دانشگاهی کشور پرداخت و گفت: دانشگاه بین‌المللی اهل بیت(ع) از سال ۱۳۷۸ تأسیس شده و از همان ابتدا، ریاست جمهور، وزیر امور خارجه و برخی دیگر از وزرا و شخصیت‌های حقوقی و حقیقی، از اعضای هیئت امنای این دانشگاه هستند. طبیعتاً حضور رئیس جمهور در دانشگاه بین‌المللی اهل بیت(ع) برای پیشبرد مقاصد و توسعه کیفی و کمی آن اثرگذار است.

    وی افزود: ما در دوران شهید آیت‌الله رئیسی؛ اهتمام خاص ایشان به دانشگاه بین‌المللی اهل بیت(ع) را شاهد بودیم مخصوصا توصیه‌هایی هم به وزارت علوم، وزارت امور خارجه و دیگر مجموعه‌هایی داشتند که باید توجهاتی به مراکز آکادمیک ایران داشته باشند. در این سه سال که شهید رئیسی به عنوان ریاست جمهور از محضرشان بهره‌مند بودیم عنایت خاصی به توسعه کمی و کیفی دانشگاه اهل بیت(ع) داشتند.

    حجت‌الاسلام جازاری گفت: نماینده ویژه و تام الاختیار ایشان که امروز به عنوان سفیر ایران در واتیکان حضور دارند در جلسات هیئت امنای دانشگاه تشریف می‌آوردند و طبیعتاً گزارشات دانشگاه بین‌المللی اهل بیت(ع) را خدمت ایشان می‌رساندند بنابراین در دوران ریاست جمهوری ایشان، دانشگاه اهل بیت(ع) شرایط مطلوب و ارزشمندی داشت. ارتقای اینجا به عنوان دانشگاه نیاز از سال ۱۳۹۳ در شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت که از همان موقع هم رئیس جمهور دارای نماینده تام الاختیار در دانشگاه اهل بیت(ع) بودند اما این جدیت در زمان شهید رئیسی بسیار بیشتر شد و به مرتبه‌ای شایان تقدیر و توجه رسید.

     رئیس دانشگاه بین‌المللی اهل بیت(ع) درباره بهبود وضعیت عمومی آموزش عالی در ایران در دوران ریاست جمهوری آیت‌الله رئیسی تأکید کرد: واقعیت این است که این دولت، به تعبیر ادیبانه خوش درخشید اما متاسفانه دولت مستعجل بود. ایشان در حوزه زیرساخت‌ها اهتمام ویژه‌ای به آموزش عالی کشور داشتند. بنده فعالیت‌هایی که در حوزه سازمان دانشجویی در دوران ریاست جمهوری شهید رئیسی صورت گرفت را شاخص‌ترین حرکت و نقطه عطف دوران ریاست جمهوری ایشان می‌دانم. سازمان دانشجویی از معاونت‌های حساس وزارت علوم است که در زمینه خدمات دانشجویی، جذب دانشجویان خارجی و فعالیت دانشجویان داخلی خدمات ارزنده‌ای را در این دوران انجام داد.

     وی در پایان گفت: در بخش‌‌های دیگر از جمله معاونت آموزش وزارت علوم، تحولات به صورت جدی مورد توجه بود. اهتمام به بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها نیز نقطه عطفی در فعالیت‌ دانشگاه‌ها در زمان ریاست جمهوری مرحوم آیت‌الله رئیسی بود. لازم به ذکر است که ایشان به وزرا برای همکاری با دانشگاه‌ها تأکید خاصی کرده بودند. اینها مواردی هستند که ما نمی‌توانیم نادیده بگیریم و بر میزان تأسف ما از این واقعه ناگوار می‌افزاید.

    رئیس دانشگاه بین‌المللی اهل بیت(ع) گفت: ما در دوران شهید آیت‌الله رئیسی؛ اهتمام خاص ایشان به دانشگاه بین‌المللی اهل بیت(ع) را شاهد بودیم مخصوصا توصیه‌هایی هم به وزارت علوم، وزارت امور خارجه و دیگر مجموعه‌هایی داشتند که باید توجهاتی به مراکز آکادمیک ایران داشته باشند.

  • آیت‌الله رمضانی: مکتب اهل‌بیت(ع) جامع‌ترین مکتب در عرصه‌های حیات بشری است

    آیت‌الله رمضانی: مکتب اهل‌بیت(ع) جامع‌ترین مکتب در عرصه‌های حیات بشری است

    به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت (ع) - جمعی از شیعیان گرجستان پیش از ظهر امروز ـ شنبه پنجم خرداد 1403 ـ با حضور در ساختمان مجمع جهانی اهل بیت(ع) قم، با آیت‌الله «رضا رمضانی» دبیرکل مجمع دیدار کردند.

    آیت‌الله رمضانی در این دیدار با تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی، درباره ویژگی‌های ایشان گفت: از ویژگی‌های آیت‌الله رئیسی، صداقت بود. اینکه یک سیاستمدار در دنیای امروز صداقت داشته باشد بسیار سخت است چون برخی سیاست و صداقت را در تعارض می‌بینند اما ایشان این دو را در کنار هم قرار داد.

    وی ادامه داد: اخلاص دومین ویژگی آیت‌الله رئیسی بود و کارها را برای خدا انجام می‌داد. اخلاص ارزشی است که در اسلام و از منظر دینی معنا می‌یابد و الا در سیاست غرب چنین چیزی بی‌معنی است. قرآن به ما می‌آموزد که اگر ما مسلمانان برای خدا کار کنیم خداوند عوض آن را می‌دهد.

    دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، خستگی‌ناپذیری را ویژگی سوم آیت‌الله رئیسی معرفی کرد و افزود: من چند بار به آیت‌الله رئیسی گفتم که برای سلامت خودتان هم فکر کنید و جمعه را روز استراحت خود قرار دهید اما ایشان روز تعطیلی و مرخصی نداشت؛ گاهی نصف شب از سفر برمی‌گشت، استراحت کوتاهی می‌کرد و صبح فردا به سفری دیگر می‌رفت.

    وی عنوان کرد: از زیباترین لقب‌های آیت‌الله رئیسی «خادم الرضا» به معنای خدمتگزار امام رضا(ع) است. خداوند پاداش ایشان را داد و ما غیر از مراسم تشییع شهید حاج قاسم سلیمانی، چنین تشییع جنازه‌ای را ندیده بودیم.

    استاد سطوح عالی حوزه در بخش دیگری از سخنان خود درباره خصوصیات مکتب اهل بیت(ع) اظهار داشت: مکتب اهل بیت(ع) جامع‌ترین مکتب از لحاظ معارف در عقائد، اخلاق، احکام، سیاست، فرهنگ و سایر عرصه‌های حیات بشری است.

    وی در بیان وظائف شیعیان در قبال مکتب اهل بیت(ع) گفت: ما باید وقت بگذاریم و با مطالعه، این مکتب را بشناسیم. گام بعدی شناساندن و درست معرفی کردن مکتب اهل بیت(ع) به دیگران است.

    آیت الله رمضانی، انس با قرآن را برای پیروان اهل بیت(ع) ضروری دانست و افزود: لازم است هر روز تلاوت قرآن داشته باشیم، در آیات قرآن تفکر کنیم و خودمان را به قرآن عرضه کنیم که آیا دارای حیات قرآنی هستیم یا نه؟ آیا رفتارهای ما قرآنی است یا نه؟ وقتی از همسر پیامبر(ص) درباره اخلاق ایشان پرسیدند، گفت: «کان خُلقه القرآن» اخلاق پیامبر(ص) قرآن بود. یعنی پیامبر(ص)، قرآنی می‌گفت و قرآنی رفتار می‌کرد به گونه ای که حقیقت، باطن و تجسم قرآن، شخص پیامبر(ص) بود.

    وی با اشاره به مباحث مهدویت گفت: مهدی‌شناسی، مهدی‌باوری و مهدی‌یاوری از جمله نکات مهمی است که شیعیان باید به آن توجه داشته باشند. ما درباره امام زمان(عج) کوتاهی می‌کنیم لذا لازم است که نسبت به ایشان معرفت پیدا کنیم، به او محبت بورزیم و از آن حضرت اطاعت کنیم. این‌ها زمینه ایجاد می‌کند تا منتظر حقیقی باشیم.

    دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) خودسازی، دگرسازی و زمینه‌سازی را از دیگر وظایف شیعیان معرفی کرد و خطاب به میهمانان یادآور شد: شما باید نیازهای منطقه مخصوصاً نیازهای جوانان را بشناسید، به شیوه‌های مختلف مکتب اهل‌بیت(ع) را فرهنگ‌سازی کنید و به جوانان معارف دینی را یاد دهید.

    وی در پایان گفت: اگر می‌خواهیم امام مهدی(عج) را یاری کنیم باید به حرف ایشان گوش کنیم. بر اساس روایات، باید از علمایی که سخنان اهل بیت(ع) را نقل می‌کنند اطاعت کنیم و در زمان ما امام خامنه‌ای ولی امر و حضرت مسلم زمان است. هرچند مردم کوفه هجده هزار نامه نوشتند، با حضرت مسلم بیعت کردند اما او را غریب و تنها گذاشتند اما همه ما، امام خامنه‌ای را کمک می‌کنند و افتخار می‌کنیم که سرباز ایشان هستیم.

    آیت الله رمضانی در بیان وظائف شیعیان در قبال مکتب اهل بیت(ع) گفت: ما باید وقت بگذاریم و با مطالعه، این مکتب را بشناسیم و گام بعدی شناساندن و درست معرفی کردن مکتب اهل بیت(ع) به دیگران است.

  • گزارش تصویری | دیدار جمعی از شیعیان گرجستان با آیت‌الله رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)

    گزارش تصویری | دیدار جمعی از شیعیان گرجستان با آیت‌الله رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)

    جمعی از شیعیان گرجستان پیش از ظهر امروز ـ شنبه پنجم خرداد 1403 ـ با حضور در ساختمان مجمع جهانی اهل بیت(ع) قم، با آیت‌الله «رضا رمضانی» دبیرکل مجمع دیدار کردند.

  • حضور انتشارات مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در دو بخش نمایشگاه بین‌المللی کتاب کوالالامپور

    حضور انتشارات مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در دو بخش نمایشگاه بین‌المللی کتاب کوالالامپور

    انتشارات مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام در چهل و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب کوالالامپور حضور یافته است.

    مدیرکل خدمات فرهنگی و انتشارات با اعلام این خبر افزود: نمایشگاه کتاب کوالالامپور (مالزی) یکی از نمایشگاه های مهم و پر بازدید در جنوب شرق آسیاست که امسال میزبان ناشران ۱۵ کشور جهان به همراه ناشرین مالزیایی است.

    مصطفی بهبهانی پور افزود: یکی از کارهای فرهنگی نمایشگاه مذکور دعوت از نمایندگان فرهنگی ۸ کشور  از جمله جمهوری اسلامی ایران با عنوان «سفیران کتاب» بوده است و دکتر واعظی ریاست دانشکده الهیات دانشگاه تهران بعنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه مذکور حضور دارد.

    مدیرکل خدمات فرهنگی و انتشارات افزود: غرفه انتشارات مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام در دو بخش ناشران خارجی _ غرفه Tl54 و بخش همکاری‌های ناشران خارجی مستقر شده است.

     

    لیست اسامی غرفه و نمایندگان خارجی حاضر در نمایشگاه

    bd7b3cb9-97a2-4757-a2c7-d133ef07b230.jpg

    انتشارات مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام در چهل و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب کوالالامپور حضور یافته است.

  • مراسم بزرگداشت شهید آیت‌الله رئیسی در مجمع اهل بیت(ع) عراق برگزار شد + تصاویر

    مراسم بزرگداشت شهید آیت‌الله رئیسی در مجمع اهل بیت(ع) عراق برگزار شد + تصاویر

    مراسم تجلیل از مقام شهید و شهادت و بزرگداشت شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و همراهان ایشان در نمایندگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در شهر نجف اشرف در عراق، برگزار شد.

    نمایندگانی از دفتر مقام معظم رهبری در عراق، بیوت مراجع عظام تقلید، مبلغان و طلاب حوزه علمیه نجف اشرف، شیوخ عشایر عراق و حجت الاسلام و المسلمین کاظمی مسئول کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف در این مراسم، حضور پیدا کردند.

    حجت الاسلام و المسلمین مروج سخنران این مراسم در خصوص سیره عملی شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و تاثیر آن بر قلوب مومنین، سخنانی را بیان کرد.

    مراسم با ذکر توسلی به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به پایان رسید.

    8c733cb9-97a2-4757-a2c7-d133ef07b230.jpg

    62733cb9-97a2-4757-a2c7-d133ef07b230.jpg

    77733cb9-97a2-4757-a2c7-d133ef07b230.jpg

    7a733cb9-97a2-4757-a2c7-d133ef07b230.jpg

    7d733cb9-97a2-4757-a2c7-d133ef07b230.jpg

    80733cb9-97a2-4757-a2c7-d133ef07b230.jpg

    83733cb9-97a2-4757-a2c7-d133ef07b230.jpg

    86733cb9-97a2-4757-a2c7-d133ef07b230.jpg

    89733cb9-97a2-4757-a2c7-d133ef07b230.jpg

    شایان ذکر است که آیت الله رئیسی هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی سقوط بالگرد شد و با همراهانش به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

    مراسم بزرگداشت شهید آیت‌الله رئیسی در نمایندگی مجمع اهل بیت(ع) در شهر نجف اشرف، برگزار شد.

  • گزارش تصویری | بازدید عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی کشور مالی از خبرگزاری ابنا

    گزارش تصویری | بازدید عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی کشور مالی از خبرگزاری ابنا

    حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین «سیدمحمد‌ شوالا حیدرا» عالم برجسته شیعه و عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی کشور مالی در سفر به شهر قم، ضمن بازدید از مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، در جریان فعالیت‌های خبرگزاری ابنا قرار گرفت.

  • گزارش تصویری | برگزاری نشست علمی «حجّ در قرآن‌ کریم» در خبرگزاری ابنا

    گزارش تصویری | برگزاری نشست علمی «حجّ در قرآن‌ کریم» در خبرگزاری ابنا

    نشست علمی «حج در قرآن کریم» با ارائه آیت‌الله «حسین ترابی» مفّسر قرآن کریم و از اساتید سطوح عالی حوزه علمیه در خبرگزاری ابنا برگزار شد.

نظر دهید

شما به عنوان مهمان نظر ارسال میکنید.

پایگاه‌های مرتبط

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
3*4=? کد امنیتی