جعفری فراهانی: معرفی جامع شخصیت امام حسن مجتبی(ع) از اهداف برگزاری کنگره سبط النبی(ص) است

Tuesday, 17 June 2014

دبیر کمیته علمی کنگره بین المللی سبط النبی(ع) اظهار داشت: بسترسازی مناسب برای هویت شناسی دینی بر اساس نگرش اهل بیت(ع)، معرفی جامع شخصیت امام حسن مجتبی(ع) و تبیین نظریه صلح و مدیریت بحران در اندیشه امام حسن مجتبی(ع) از اهداف دیگر برگزاری این کنگره است.

جعفری فراهانی: معرفی جامع شخصیت امام حسن مجتبی(ع) از اهداف برگزاری کنگره سبط النبی(ص) است

دبیر کمیته علمی کنگره بین المللی سبط النبی(ع) در راستای برگزاری این کنگره گفت: هدف از برگزاری کنگره بین المللی سبط النبی(ع) معرفی اهل بیت(ع) و سیره و مبانی مکتب آن بزرگواران به جهانیان است.

وی افزود: بسترسازی مناسب برای هویت شناسی دینی بر اساس نگرش اهل بیت(ع)، معرفی جامع شخصیت امام حسن مجتبی(ع) و تبیین نظریه صلح و مدیریت بحران در اندیشه امام حسن مجتبی(ع) از اهداف دیگر برگزاری این کنگره است.

«حجت الاسلام عباس جعفری فراهانی» که با خبرنگار ابنا گفتگو می کرد در مورد تاریخچه شکل گیری این کنگره اظهار داشت: چند سال قبل، «حجت الاسلام سید محمدباقر علم الهدی»، مسئول حوزه علمیه قاسم بن الحسن در تهران، جشنواره ای به عنوان جشنواره امام حسن مجتبی(ع) برگزار کرد و مجمع نیز در این جشنواره مشارکت داشت. بعد از آن، به دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) پیشنهاد شد که همایشی بین المللی به نام امام حسن مجتبی(ع) برگزار شود که مجمع هم پذیرفت و مسئولیت اصلی برگزاری همایش بر عهده مجمع جهانی اهل بیت(ع) قرار گرفت. البته نهادهای فرهنگی دیگری هم مشارکت می کنند.

وی در مورد نحوه اطلاع رسانی فراخوان کنگره عنوان کرد: برای این کنگره سایتی در نظر گرفته شد و فراخوان مقالات به صورت ایمیل، از طریق سایت های دیگر و با ارسال نامه به مراکز علمی و فرهنگی داخل و خارج کشور اعلام شد. این فراخوان به نمایندگان مجمع و در سراسر دنیا نیز اطلاع رسانی شد.

وی با بیان اینکه کمیته علمی کنگره از اساتید حوزه و دانشگاه که مسلط به تاریخ اسلام و به ویژه تاریخ تشیع و اهل بیت(ع) تشکیل شده است، در تشریح برنامه های کنگره یادآور شد: کنگره در روزهای اول و دوم تیرماه در تهران برگزار می شود و در افتتاحیه برخی از مهمانان داخلی و خارجی و صاحبان مقاله برای سخنرانی دعوت شده اند. بعد از مراسم افتتاحیه، چهار کمیسیون تشکیل می شود و روز اختتامیه جمع بندی کمیسیون ها و دستاوردهای آنها را خواهیم داشت.

حجت الاسلام جعفری فراهانی در پایان با بیان اینکه همزمان با برگزاری کنگره، نمایشگاهی از کتاب ها، پایان نامه ها، مقالات و نرم افزارهایی که در مورد امام حسن(ع) منتشر شده است، را برپا می کنیم افزود: علاوه بر تدوین و چاپ مجموعه مقالات فارسی و عربی در چهار جلد، سه کتاب با عناوین «بلاغة الامام الحسن(ع)»، «عصر الإمام الحسن(ع)؛ اجتماعیاً و سیاسیاً» و «صلح الحسن(ع) و ثورة الحسین(ع)»  با اصلاحات، تکمیل و ویرایش نیز تجدید چاپ خواهند شد.

Ahl Al-Bayt World Assembly

The Ahl al-Bayt World Assembly  is an international non-governmental organization (INGO) that was established by a group of Shiite elites under the supervision of the great Islamic authority of the Shiites in 1990 to identify, organize, educate and support the followers of Ahl al-Bayt.

  • Tehran Iran
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

Contact Us

Issue
Email
The letter
2+6=? Captcha