دومین جشن بزرگ میلاد سبط النبی امام حسن(ع) برگزار شد

شنبه, 05 مرداد 1392

دومین جشن بزرگ میلاد سبط النبی حضرت امام حسن مجتبی(ع) با مشارکت مجمع جهانی اهل بیت(ع) روز چهارشنبه مصادف با نیمه رمضان در مسجد جامع حضرت قاسم بن الحسن (ع) برگزار شد.

دومین جشن بزرگ میلاد سبط النبی امام حسن(ع) برگزار شد

دومین جشن بزرگ میلاد سبط النبی حضرت امام حسن مجتبی (ع) با مشارکت مجمع جهانی اهل بیت(ع) روز چهارشنبه ـ دوم مردادماه ـ مصادف با نیمه رمضان در مسجد جامع حضرت قاسم بن الحسن(ع) برگزار شد. دراین مراسم پس از تلاوت قرآن توسط «آقای عشرتی» قاری ممتاز و جوان کشور گروه تواشیح و همخوانی قدر به اجرای برنامه پرداختند.در ادامه شاعر پیشکسوت و دلسوخته اهل بیت(ع) «استاد حبیب چایچیان» (حسان) به شعرخوانی در مدح و منقبت کریم اهل بیت(ع) پرداخت که با استقبال و تشویق حضار مواجه شد. مولودی خوانی «حاج مجتبی باقری» دیگربرنامه این مراسم بود.«حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد باقرعلم الهدی» امام جماعت مسجد جامع حضرت قاسم بن الحسن(ع) ضمن تبریک میلاد خجسته امام حسن مجتبی به حضار خیر مقدم گفت.حسن ختام این جشن باشکوه سخنرانی «استاد صمدی آملی» بود. وی در سخنان خود با اشاره به زمان ولادت امام مجتبی(ع) و نامگذاری ایشان نکاتی تاریخی و اخلاقی از این واقعه را بیان کرد.وی نامگذاری امام حسن(ع) به نام فرزند حضرت هارون(ع) توسط خداوند را مقدمه و برهانی در تایید و نزول حدیث منزلت در حقانیت ولایت و وصایت امیرالمومنین(ع) دانست.این مراسم با اقامه نمازجماعت مغرب وعشا و صرف افطار به پایان رسید و جمع کثیری از اقشار مختلف مردم، علماء، وعاظٰ و ائمه جماعات تهران در آن شرکت کردند.  ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، مسجد حضرت قاسم بن الحسن(ع)، ستاد نماز جمعه تهران، صدا و سيماي جمهوري اسلامي، سازمان تبليغات اسلامي، مركز رسيدگي به امور مساجد، سازمان فرهنگي هنري و مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، سازمان اوقاف و امور خيريه، و فرهنگسرای اخلاق در این مراسم مجمع را یاری کردند.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
6+2=? کد امنیتی