صفوی: برگزاری کنگره بین المللی سبط النبی(ع) از سوی مجمع، کار بسیار ارزشمندی است

دوشنبه, 26 خرداد 1393

مدیر موسسه اطلاعات و تحقیقات اسلامی اظهار داشت: اینکه مجمع جهانی اهل بیت(ع) بر سیره ائمه(ع) اطهار تاکید می کند و برنامه هایی در این خصوص دارد کار بسیار ارزشمندی است و اینکه برای اولین بار در مورد امام حسن(ع) کنگره علمی برگزار کرده اند شروع خیلی خوبی بوده است و امیدوارم که کارهای تحقیقاتی بیشتری در این حوزه انجام شود

صفوی: برگزاری کنگره بین المللی سبط النبی(ع) از سوی مجمع، کار بسیار ارزشمندی است

«دکتر سید مصطفی صفوی همامی» مدیر موسسه اطلاعات و تحقیقات اسلامی در گفتگو با خبرنگار ابنا در مورد همکاری این موسسه با کنگره بین المللی سبط النبی(ع) اظهار داشت: ما محتوای علمی مقالات به زبان انگلیسی را ارزیابی می کنیم و مهمانان و مدعوینی که از آمریکای شمالی، کانادا و اروپا تشریف می آورند را برای ارائه مقالات معرفی کنیم تا در کنفرانس نقش موثری داشته باشند.

وی با بیان اینکه موسسه اطلاعات و تحقیقات اسلامی یک سازمان غیر دولتی (NGO) مذهبی است و در وزارت ارشاد اسلامی به ثبت رسیده است افزود: هدف این موسسه اطلاع رسانی و انجام تحقیقاتی با تمرکز بر اسلام و غرب است.

این استاد دانشگاه در تشریح سطح آثار رسیده به دبیرخانه همایش سبط النبی(ص) گفت: مقالات انگلیسی در دو نوع تقسیم بندی می شوند یک نوع کارهای تحقیقاتی دسته اول است که از ارزش علمی بالایی برخوردارند و نوع دوم مقالات، گردآوری مطالب است و در درجه دوم هستند و در انتخاب مقالات سعی شده است که به دسته اول ارزش و بهای بیشتری داده شود مخصوصا مقاله ای باشد که برای اولین بار به این کنفرانس ارائه شده باشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه به خاطر اینکه زندگی و زمانه امام حسن مجبتی(ع) موضوع بسیار بکر و تازه ای است و کار زیادی انجام نشده مقالات درجه اول از جذابیت و محتوای خوبی برخوردار هستند و سعی شده در داوری مقالات؛ مقالات درجه دوم کمتر معرفی شوند و بیشتر کارهای اصلی و جدید باشد.

مدیر موسسه اطلاعات و تحقیقات اسلامی در مورد تعداد مقالات ارائه شده به کنگره عنوان کرد: در حدود 20 مقاله انگلیسی به دبیرخانه کنگره ارسال شده است و تعداد مقالات عربی و فارسی بیشتر از زبان فارسی است.

وی در پایان گفت: اینکه مجمع جهانی اهل بیت(ع) بر سیره ائمه(ع) اطهار تاکید می کند و برنامه هایی در این خصوص دارد کار بسیار ارزشمندی است و اینکه برای اولین بار در مورد امام حسن(ع) کنگره علمی برگزار کرده اند شروع خیلی خوبی بوده است و امیدوارم که کارهای تحقیقاتی بیشتری در این حوزه انجام شود و همانطوری که مسئولین مجمع اظهار داشته اند قرار است در مورد سایر امامانی که کمتر به سیره و زندگی آنها آشنایی داریم مثل امام کاظم(ع) کنگره برگزار کنند و باید از مسئولین مجمع به خاطر توجه آنها به مظلومیت امام حسن و سایر ائمه(ع) تشکر کرد.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
6*6=? کد امنیتی